Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Benjamin L. Willard

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Benjamin L. Willard »

ken1968 skrev:
#10 skrev:
Salas skrev:
RomOchCola skrev:Kan jag kräva pengarna tillbaka för det här
Det borde du verkligen. Du har inte fått vad du betalat för. Är lite som att betala för att se en film på bio, men strömmen har gått och ingen film visas. SF hade då återbetalat sina kunder, precis som Djurgården borde göra idag.

Lider med er alla som tvingades uppleva denna match live. Djurgården ska vara glada om någon av er besöker Hovet kommande säsong.
Hoppas ingen av dom icke-djurgårdare besöker nån djurgårdstillställning någonsin, man vinner tillsammans och förlorar tillsammans.
Måste ändå beundra din naivitet, och att du oavsett hur laget, spelare ledare agerar kysser deras fötter och ser dom som gudar utan krav och resultat. Önskar jag kunde va som du.
Antar att du bytte lag medan vi lirade i Allsvenskan, för du verkar ha det jävligt svårt att hantera motgångar med tanke på att vi spelar i en semifinal just nu..
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

Lee Harvey Oswald skrev:
Wishes skrev:Viktigaste första uppgift när silly season kommer: Ny sportchef och nya tränare. De här gänget har kört fast och uppvisat en remarkabel tafatthet i ledarskapet.
Kommer så klart inte hända, en Semifinalförlust med 3-4 mot FBK är på pappret klart godkänt (om man har skitit i att se matcherna)
Det är ju precis det här som oroar, att många inom ledet ser det såhär i slutändan.
Alla i Djurgården Hockey ska skämmas idag och de förtjänar ingenting.
Kan någon här inne med handen på hjärtat säga att ni vill se DIF bli utklassat i fyra matcher mot Frölunda?
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Morwiin skrev:Han kan ju ta med sig Lilja och guter som varit helt osynliga i slutspelet.
Skillnaden är att Jacob ska vara symbolen för en järnkamin. Allt han är en symbol för är hur ryggradslös en spelare kan vara.

Lilja är en vekling, det har man kunnat se sedan omgång 20. Kommer inte som en nyhet, och man hade inte kunnat förvänta sig annat egentligen. Guter är likaså högst medioker, men förväntningarna ska vara därefter också.

Josefson är en skam. Han ska inte ha ett C på tröjan en match till.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Vi fick lite för bra utdelning för att vara sant säger fbk efter matchen, sammanfattar rätt bra tycker jag.
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Det var länge sen jag såg ett lag med så här låg lägsta nivå som vi visar upp. Oacceptabelt. Jag är väldigt tveksam till om Robban ska sitta kvar som huvudtränare till nästa säsong. Han har uppenbara brister i sitt ledarskap och har noll pondus.

Nej det här tar vi verkligen inte i Karlstad. Finns inte en chans.
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

Benjamin L. Willard skrev:
ken1968 skrev:
#10 skrev:
Salas skrev:
Det borde du verkligen. Du har inte fått vad du betalat för. Är lite som att betala för att se en film på bio, men strömmen har gått och ingen film visas. SF hade då återbetalat sina kunder, precis som Djurgården borde göra idag.

Lider med er alla som tvingades uppleva denna match live. Djurgården ska vara glada om någon av er besöker Hovet kommande säsong.
Hoppas ingen av dom icke-djurgårdare besöker nån djurgårdstillställning någonsin, man vinner tillsammans och förlorar tillsammans.
Måste ändå beundra din naivitet, och att du oavsett hur laget, spelare ledare agerar kysser deras fötter och ser dom som gudar utan krav och resultat. Önskar jag kunde va som du.
Antar att du bytte lag medan vi lirade i Allsvenskan, för du verkar ha det jävligt svårt att hantera motgångar med tanke på att vi spelar i en semifinal just nu..
Ni är för underbara, nej jag tycker semi är grymt bra med tanke på hur laget spelat sista halvan av serien, men att nästan berömma lagets insats efter sista 2 matcherna som ni gör är helt obegripligt för mig, men ni tycker det säkert är okej att frugan blir påsatt av hela stadsdelen för du älskar henne. Jag tycker man ska kunna va kritisk när det ser ut som det gör och ge beröm när det går bra.
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Jensen: 66,67%
Praetori

Inlägg av Praetori »

ken1968 skrev:
#10 skrev:
Salas skrev:

Efter att ha upplevt toppar och dalar i diverse sporter med den här föreningen sedan början av 80-talet (inklusive när alla hyllade Järnkaminer av äldre snitt spelade ner oss i Hockeyallsvenskan) så är jag glad varje gång man får gå och se Djurgården spela. Sen är man inte alltid på bra humör på väg därifrån men det är något helt annat.
Spelarna kan precis som åskådarna välja att antingen ta ut sin frustration på varandra eller att stötta varandra i vått och i torrt. Vilken väg tror du det har varit som bärgat oss 16 SM Guld i Hockey?

Nä de nya generationerna är lättkränkta kravmaskiner (särskilt i storstäder som Stockholm) som tror att de vet allt och har rätt till allt och samhället är som en konsekvens på väg åt samma håll. Sporten har alltid varit en spegel av samhället men Hockeyn har alltid varit lite mer lagspel, lite mer grovjobb, uppoffring och frånvaro av divalater (varför länder som Sverige, Kanada och Ryssland länge dominerat). Publiken i Stockholm idag ger inte Djurgården energi utan suger ut den.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Morwiin

Inlägg av Morwiin »

Skulle fan bslappat halva laget och man var Robban. Men även sig själv för det är inte okey att vika ner sig så här :&
mb81

Inlägg av mb81 »

KnoxBlue skrev:
Donkels-2.0 skrev:Jocke avgå nu!!!

Robban avgå nu
Vi är i en sjunde avgörande semi och ni ropar efter att folk ska avgå? Skärpning!
williams

Inlägg av williams »

KnoxBlue skrev:

Robban avgå nu
Avgå själva!
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

elklingo skrev:Jensen: 66,67%
MEN SLÄPP DET! Det är inte Jensens fel att hela truppen kollapsar.
Morwiin

Inlägg av Morwiin »

mb81 skrev:
KnoxBlue skrev:

Robban avgå nu
Vi är i en sjunde avgörande semi och ni ropar efter att folk ska avgå? Skärpning!
Vi kunde ju ha varit i final om laget gjort det dem skulle med 2 matchbollar...
promannen

Inlägg av promannen »

är så förkrossad hade accepterat en förlust om vi var bra..... det gör fan ont i hjärtat.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Finns det något. Det minsta lilla som kan göras för att vi ska ha en chans på torsdag?
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar