Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019
Så lyfts det fram som någon form av triumf att Hultström skrivit på för ett år till...
Hultström sumpar starten på förra matchen och starten på den här matchen...
40 gör inte många rätt i pp
40 gör inte många rätt i pp
Släng in Norell istället för Hultström i nästa pp tack.
Wrong one - Andrén out
Fattar inte hur man kan vara så jävla usla i PP som vi är. Inte en passning rätt.
Hade det funnits någon rättvisa så hade nummer 40 startat på bänken som extraforward.
Hade det funnits någon rättvisa så hade nummer 40 startat på bänken som extraforward.
Det är så pissigt att hamna i underläge på det här sättet.
Hulta och MacDavid är SÄMST i första.
I pp fattar jag inte vad vi gör nu för tiden. Till och med jag kan läsa hur vi ska spela. Josefsson kan troligtvis inte skjuta ordentligt med sin axel.
Varför Lilja ska stå bakom blå hela tiden fattar jag inte. Ok om han glider in och täcker målvakten vid skott men han står ju kvar på samma meter hela pp. Lätt att markera bort.
Hulta och MacDavid är SÄMST i första.
I pp fattar jag inte vad vi gör nu för tiden. Till och med jag kan läsa hur vi ska spela. Josefsson kan troligtvis inte skjuta ordentligt med sin axel.
Varför Lilja ska stå bakom blå hela tiden fattar jag inte. Ok om han glider in och täcker målvakten vid skott men han står ju kvar på samma meter hela pp. Lätt att markera bort.
Ja, Hultström måste lära sig spela försvarsspel. Är han tänkt att spela back nästa säsong eller är han tänkt som forward?ciirree skrev:Går inte att lasta Jensen för det målet. Men trist för honom att tvingas släppa en sådan puck redan några min in i första.
Bör inte spela mer denna säsong om han kladdar med puck sådär i burskydd.
ciirree skrev:Fattar inte hur man kan vara så jävla usla i PP som vi är. Inte en passning rätt.
Han är ju uppenbart skadad fattar ni väl. Testa själv att spela hockey med en trasig axel.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Isen ser riktigt piss ut, båda lagen har varit med om puck som stannat eller helt tappar fart.
Ingen ursäkt, eftersom båda lag spelar på samma villkoe men ändå. En iakttagelse.
Helt okej spel men skjuter utanför i alla farliga lägen. Man måste våga vara hjälte, våga offra något för det här - bättre chans på final än det här kommer dröja. Game 7 i Karlstad? Nej... tack.
Ingen ursäkt, eftersom båda lag spelar på samma villkoe men ändå. En iakttagelse.
Helt okej spel men skjuter utanför i alla farliga lägen. Man måste våga vara hjälte, våga offra något för det här - bättre chans på final än det här kommer dröja. Game 7 i Karlstad? Nej... tack.
25/4-2025
Skapar ändå en del i PP men endast av 1:a uppställningen. Måste väl kunna orka mer än en minut åt gången.
Ingen bra period av oss men helvete vad Cmore snackar upp kaffe.
Ingen bra period av oss men helvete vad Cmore snackar upp kaffe.
Ser gärna en annullering på Hultas förlängning. Seriens sämsta back i egen zon. En sak man tidigare tolererat, men nu måste fan gränsen vara nådd. Pissar på Jensen och hela jävla Globen pga nonchalans och divighet. Äckligt för helvete!
Norell och Fjällby är de enda som lyft sig en nivå i slutspelet. Vi behöver fler som kliver fram.KnoxBlue skrev:Släng in Norell istället för Hultström i nästa pp tack.
Jag fattar det. Och just därför bör han inte spela. Han är bara en belastning nu. CMore visade axeln i TV mot Saik så motståndarna vet väl exakt vart han har ont också.EspenK skrev:Han är ju uppenbart skadad fattar ni väl. Testa själv att spela hockey med en trasig axel.ciirree skrev:Fattar inte hur man kan vara så jävla usla i PP som vi är. Inte en passning rätt.
Han har inte gjort ett rätt sedan julas och spelar endast pga namnet.
Alltså visst Hultström klantar sig fruktansvärt men nog fan tycker jag Jensen iaf borde ha försökt ta pucken men nej han bara glor, kunde iaf ha försökt sträcka sig.Frankie skrev:Ja, Hultström måste lära sig spela försvarsspel. Är han tänkt att spela back nästa säsong eller är han tänkt som forward?ciirree skrev:Går inte att lasta Jensen för det målet. Men trist för honom att tvingas släppa en sådan puck redan några min in i första.
Bör inte spela mer denna säsong om han kladdar med puck sådär i burskydd.
- Lee Harvey Oswald
Påminner en del om match 2, då vi var helt efter i allt fram till sent i 2:a perioden, då 1-2 kom i spel 5-3, sedan ett offsidemål senare så var vi ikapp.Djurgårn skrev:Färjestad kontrollerar matchen hyfsat bra måste jag säga. Vi ser otroligt sega ut....
Kommer behövas nåt liknande ikväll, hjälp/miss från domaren, eller en rejäl miss från FBK.
Vi saknar både fart och spets idag, FBK boxar ut oss enligt manualen, sticker upp då och då och skjuter i stolpen
Om man bara fick välja en start på denna match...som man absolut inte ville se, så var det denna
Nej, detta har KaffeSump som i en lite (kompost) ask
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan