Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019
Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019
Lindqvist fick ingen avstängning efter hans matchstraff för Abuse of Officials.
Och om Dick nu av någon anledning ska straffas hårdare för samma sak (skulle inte bli förvånad...) så förväntar jag mig att vi överklagar det beslutet i tid nog för att han ska kunna spela klart serien i väntan på beslut.
Eller är det bara Leksand som kan göra så?
Och om Dick nu av någon anledning ska straffas hårdare för samma sak (skulle inte bli förvånad...) så förväntar jag mig att vi överklagar det beslutet i tid nog för att han ska kunna spela klart serien i väntan på beslut.
Lindqvist fick bara Game Misconduct.Vikas skrev:Lindqvist fick ingen avstängning efter hans matchstraff för Abuse of Officials.
Läste nu i Sportbladet: "Robert Ohlsson säger så här om Axelssons matchstraff, som inte innebär någon avstängning:..."
Så förmodligen ingenting då. Skönt!
Det jag menar är att om Dick fick 2 matcher för något som inte ens hamnar i protokollet (det var efter en match i spelargången) så bör man inte hänga upp sig på hur formuleringarna är. Känns som att det kan bli avstängning av allting i slutändan.
Men nu verkar det ju inte bli något. Kanon. Vi behöver honom.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... e-fragorna
Steen: "– Dick gillar att snacka mycket, jag vet för han var ju här förra året vet hur han fungerar. Vi försöker få honom så dålig som möjligt på isen."
Synd att de verkar lyckas. Idag gjorde dem verkligen det och då hamnar Dick på den sidan om gränsen där han är en fördel hos motståndare istället för egna laget.
Det får inte hända på tisdag.
Men någonstans förstår jag Dick också. Det kan inte vara lätt att spela efter egen regelbok. Han kan ju inte gruffas och vara små-elak som alla andra, han åker ju ut direkt.
Ivarsson och Rydahl är ju på honom konstant och får nästan allting med sig.
Han är ju som bäst på det här humöret samtidigt, så jag blir inte förvånad om han avgör på tisdag.
Ska sluta spamma tråden nu
Steen: "– Dick gillar att snacka mycket, jag vet för han var ju här förra året vet hur han fungerar. Vi försöker få honom så dålig som möjligt på isen."
Synd att de verkar lyckas. Idag gjorde dem verkligen det och då hamnar Dick på den sidan om gränsen där han är en fördel hos motståndare istället för egna laget.
Men någonstans förstår jag Dick också. Det kan inte vara lätt att spela efter egen regelbok. Han kan ju inte gruffas och vara små-elak som alla andra, han åker ju ut direkt.
Han är ju som bäst på det här humöret samtidigt, så jag blir inte förvånad om han avgör på tisdag.

- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Spamma på, vi ska ha 25 sidor matchsurr här innan matchstart!ciirree skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... e-fragorna

DIF!
Bra jobbat!ciirree skrev:Slutspelsmatcher sedan 1995-96. Var tvungen att kika. Ligger plus på båda, så det är ju alltid nåt.
Globen
23 Vinster
20 Förluster
53%
Hovet
17 Vinster
11 Förluster
61%
Hoppet är det sista som överger en.
Man väljer ju att lägga ihop siffror lite snyggt här och plötsligt har vi totalt 114% i vinster. Inget kan gå fel.mb81 skrev:Bra jobbat!ciirree skrev:Slutspelsmatcher sedan 1995-96. Var tvungen att kika. Ligger plus på båda, så det är ju alltid nåt.
Globen
23 Vinster
20 Förluster
53%
Hovet
17 Vinster
11 Förluster
61%
Moahahaha, det där var jag. Men jag spär på min pessimism extra hårt nu så att jag blir positivt överraskad på Tisdag.#10 skrev:Nån skrev i tidigare tråd att Globen inte är vår hemmaplan, det är väl fan upp till oss som är där att bevisa att den är det lika mycket som Hovet!

Självfallet är det vår hemmaplan även inne i Globen, men jag hade ändå känt mig en hel del procent säkrare inne på Hovet. That's all.
Nu får det fan bli Tisdag snart.
Nån som vill dra nåra bärs vid blåsut innan matchen?
Ja o min syrra är på i så fall, tror axel dicksson kommer åxå.
Vi sitter på kinakrogen i hörnet, vore kul om det kom fler...
Vi är djur, match six, kom igen nu alla tiil Hovet, faan!
Överklass forever, alltid kämpar vi, välkommnas, vi vinner matchen!
Ja o min syrra är på i så fall, tror axel dicksson kommer åxå.
Vi sitter på kinakrogen i hörnet, vore kul om det kom fler...
Vi är djur, match six, kom igen nu alla tiil Hovet, faan!
Överklass forever, alltid kämpar vi, välkommnas, vi vinner matchen!
Mellan benen i Globen
-
Ang Dick
Eftersom han har matchstraffet från isen och det är inget som situationsrummet kan se på video så kan han bara bli avstängd om domarna ändrar ”Game Missconducr” till Match penalty”
Det innebär anmälan till disciplinnämnd och även en match automatisk avstängning.
Normalt gör domarna det på genomgången innan de sätter sin namnteckning på matchprotokollet.
Verkar således inte vara gjort här(ändrat) så just nu verkar allt lugnt.
Eftersom han har matchstraffet från isen och det är inget som situationsrummet kan se på video så kan han bara bli avstängd om domarna ändrar ”Game Missconducr” till Match penalty”
Det innebär anmälan till disciplinnämnd och även en match automatisk avstängning.
Normalt gör domarna det på genomgången innan de sätter sin namnteckning på matchprotokollet.
Exakt dicken klarar sig även om han spelar i DIF, de gör så ibland, skönt.......South_Exil skrev:Ang Dick
Mellan benen i Globen
Tror åxå han avgör sveket!ciirree skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... e-fragorna
Senast redigerad av Bool den 2019-04-14 23:01:06, redigerad totalt 1 gånger.
Mellan benen i Globen
Självfallet: ja det lär det bli. That’s all: Stockholm mellan benen 1998?daaviid skrev:Moahahaha, det där var jag. Men jag spär på min pessimism extra hårt nu så att jag blir positivt överraskad på Tisdag.#10 skrev:Nån skrev i tidigare tråd att Globen inte är vår hemmaplan, det är väl fan upp till oss som är där att bevisa att den är det lika mycket som Hovet!![]()
Självfallet är det vår hemmaplan även inne i Globen, men jag hade ändå känt mig en hel del procent säkrare inne på Hovet. That's all.
Nu får det fan bli Tisdag snart.
Mellan benen i Globen
Adam öppnar svängdörren, alla puckon hänger på!Andspe skrev:19:30 @ Globen
Ny match, nya möjligheter.
Vi har 3-2 i matcher och matchboll.
Sjung utav bara helvete, sätt press på domarna och så kör vi! Vi ska till final!
Alla till Globen!
Köp dina biljetter här till semifinal 6:
*Medlemsförtur på biljetterna startar 22:00 ikväll och stänger 09:00 imorgon.
Ordinarie biljettsläpp öppnar 10:00 imorgon.*
Mellan benen i Globen
Bara vi kämpar så vinner vi, vi har ju 2 chanser de har 1.
Om vi inte klarar detta så är det jävligt dåligt. Med globen full klarar vi det, vi är smartare än Färjsta.
Om vi inte klarar detta så är det jävligt dåligt. Med globen full klarar vi det, vi är smartare än Färjsta.
Mellan benen i Globen
ciirree skrev:Man väljer ju att lägga ihop siffror lite snyggt här och plötsligt har vi totalt 114% i vinster. Inget kan gå fel.mb81 skrev:Bra jobbat!ciirree skrev:Slutspelsmatcher sedan 1995-96. Var tvungen att kika. Ligger plus på båda, så det är ju alltid nåt.
Globen
23 Vinster
20 Förluster
53%
Hovet
17 Vinster
11 Förluster
61%
En get en ko en Karlstadbo!!!
Mellan benen i Globen