Ny trend för i år?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Örebroarn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Ny trend för i år?

Inlägg av Örebroarn »

Förra året var vi inte så bra på bortaplan men väldigt hemmasäkra

Så här ser tabellen ut för tillfället:

Elitserien 2007/2008 - Bortaplan
Lag GP W T L OTW OTL GD (GF-GA) P
1 Djurgårdens IF 5 2 1 2 0 0 +1 (14-13) 7
2 Färjestads BK 5 2 1 2 0 0 -3 (14-17) 7
3 Timrå IK 4 2 0 2 0 0 +3 (9-6) 6
4 HV 71 4 2 0 2 0 0 -2 (12-14) 6
5 MODO Hockey 5 1 1 3 1 0 -6 (11-17) 5
6 Frölunda HC 5 1 1 3 0 1 -8 (12-20) 4
7 Brynäs IF 5 1 0 4 0 0 -4 (12-16) 3
8 Linköpings HC 5 0 1 4 1 0 -14 (9-23) 2
9 Skellefteå AIK 3 0 1 2 0 1 -7 (3-10) 1
10 Mora IK 5 0 1 4 0 1 -12 (10-22) 1
11 Luleå HF 4 0 0 4 0 0 -10 (5-15) 0
12 Södertälje SK 5 0 0 5 0 0 -10 (6-16) 0

Elitserien 2007/2008 - Hemmaplan
Lag GP W T L OTW OTL GD (GF-GA) P
1 Frölunda HC 5 5 0 0 0 0 +14 (19-5) 15
2 HV 71 5 4 1 0 0 0 +9 (20-11) 13
3 Skellefteå AIK 5 4 0 1 0 0 +12 (20-8) 12
4 Linköpings HC 5 4 0 1 0 0 +7 (19-12) 12
5 Mora IK 5 4 0 1 0 0 +4 (14-10) 12
6 Timrå IK 5 2 3 0 2 0 +5 (16-11) 11
7 Luleå HF 5 3 1 1 1 0 +4 (17-13) 11
8 Södertälje SK 4 3 0 1 0 0 +2 (8-6) 9
9 MODO Hockey 4 3 0 1 0 0 +1 (16-15) 9
10 Färjestads BK 4 2 2 0 0 2 +4 (15-11) 8
11 Djurgårdens IF 4 2 0 2 0 0 +5 (11-6) 6
12 Brynäs IF 4 1 0 3 0 0 +5 (14-9) 3
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Ja visst ser det bra ut,men vi får hoppas att detta håller i sig bara :) och vinna på hemmaplan ochså!!!
nutarvidom
Säsongskort: Ja

Inlägg av nutarvidom »

Ja det finns lite att spinna vidare på, låt oss jämföra några detaljer mot förra året (med reservation att denna säsong trots allt är i sin linda)

1. Målvaktsspelet. Lassila blandade och gav förra året. Blandade topp- med skitprestationer. Larsson har hittils i år hållit 3(!) nollor och ger ett allmänt tryggt intryck. Låt oss bortse från premiärmatchen och eventuella nerver :)

2. Bortaspelet som tidigare nämnts. Förra året tog det ända till november om jag inte missminner mig innan första bortasegern kom. Nu verkar laget spinna vidare på hur man uppträdde efter nyår.

3. Vi har numera 2 kedjor som kan gå in och spela pp / alternativt skapa bra tryck i anfallszon rent generellt. Det är OERHÖRT viktigt.

4. Backbesättningen. Ossi Jiri T.Pettersson T.Johansson E. Frylén...., ja med andra ord är vår backbesättning den klart bästa om man ser tillbaka på de två tidigare säsongerna (Synd att inte Ronnie är frisk och kan kampera med Jiri när han anländer)

Serien ser dock ut att bli väldigt jämn iår. Skellefteå och Mora verkar spinna vidare precis som förra året och grisa till sig poäng efter poäng, luleå har nu helt plötsligt förstärkt laget....brynäs tog sin första seger igår och kommer inte hamna på kvalserieplats om någon nu trodde det. Trots att DIF nu ser helt OK ut, kommer det krävas en hel jävla massa hårt jobb för att gå till slutspel. Men å andra sidan ser inte LHC, Modo, Timrå osv helt överjävliga ut heller....

Summa summarum, jag tror på slutspel om laget fortsätter på den inslagna vägen, men det krävs som sagt hårt jobb....

Nu spöar vi Luleå på torsdag!
spiik

Inlägg av spiik »

Det är för tidigt för att ta till begreppet "trend" men man ser helt klart en skillnad på sättet att spela borta. Ja, tidigare inläggsskribenter har redan varit inne på vad som förbättrats. Men det gäller att fortsätta hålla fokus på dessa detaljer annars kan det vända såå snabbt.
Blue Brigade Sthlm
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Man bör nog låta det gå en 10 matcher till innan man skall dra några större slutsatser av detta. Jag ser dock hellre att vi plockar jämnt med poäng hemma / borta då detta känns tryggare jämfört med att vara sjukt beroende av att vinna alla matcher hemma.

Egentligen är det bara två matcher som vi varit helt utspelade i nämligen timrå hemma och Mora borta. Nu missade jag HV71 borta och såg inte en minut av den matchen, men av de lag vi mött tycker nog jag att TIK varit det som imponerat klart mest.

Dessutom har vi faktiskt mött ganska många bra lag nu i början på serien. Av bottengängen har vi "bara" mött Mora och SAIK. Egentligen tycker jag att vi tagit de poäng man kan förvänta sig så här långt, ja kanske t o m några fler än väntat. Dock skall det sägas att jag fortfarande är sjukt besviken på 3 insatser: MoDo borta, FBK hemma samt TIK hemma. Har man 4-2 med 20 minuter kvar skall man minst få till kryss. FBK hade spelat 3 matcher irad när de mötte oss, men det hindrade dem nite från attr vinna samt då Timrå matchen där vi blev helt förnederade. Mora borta var visserligen inte bra heller, men jag hade inte räknat med seger i den matchen. Hade hoppats på kryss i bästa fall.
Brutus

Inlägg av Brutus »

På vilket sätt blev vi förnedrade av Timrå? Det TIK vann på va att dem satte sina två chanser dem hade vilka kom på individuella misstag. Sedan spelade dem en form av 1-3-1 spel som va hyffsat. Dem hade fan inte många chanser som dem spelade sig till. Vi hade två stolpskott som lika gärna hade kunnat sitta.
Det som va riktigt kasst den matchen va vårt PP som va under all kritik, men det betyder inte att TIK förnedrade oss!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Kall-El skrev:Man bör nog låta det gå en 10 matcher till innan man skall dra några större slutsatser av detta. Jag ser dock hellre att vi plockar jämnt med poäng hemma / borta då detta känns tryggare jämfört med att vara sjukt beroende av att vinna alla matcher hemma.

Egentligen är det bara två matcher som vi varit helt utspelade i nämligen timrå hemma och Mora borta. Nu missade jag HV71 borta och såg inte en minut av den matchen, men av de lag vi mött tycker nog jag att TIK varit det som imponerat klart mest.

Dessutom har vi faktiskt mött ganska många bra lag nu i början på serien. Av bottengängen har vi "bara" mött Mora och SAIK. Egentligen tycker jag att vi tagit de poäng man kan förvänta sig så här långt, ja kanske t o m några fler än väntat. Dock skall det sägas att jag fortfarande är sjukt besviken på 3 insatser: MoDo borta, FBK hemma samt TIK hemma. Har man 4-2 med 20 minuter kvar skall man minst få till kryss. FBK hade spelat 3 matcher irad när de mötte oss, men det hindrade dem nite från attr vinna samt då Timrå matchen där vi blev helt förnederade. Mora borta var visserligen inte bra heller, men jag hade inte räknat med seger i den matchen. Hade hoppats på kryss i bästa fall.
Utspelade av Timrå? Det vill jag verkligen inte hålla med om, tycker inte vi var så mycket sämre offensivt i den matchen.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vi var utspelade mot TIK ja. VI skapade inte en endaste het målchans och det är vad jag kallar för utspelning. TIK tillät oss knappt komma in i deras zoon än gång. Den var inga tillfälligheter som avgjorde den matchen till TIKs fördel. De var helt enkelt 2-3 nummer för stora för oss den kvällen. ( Dessutom valde de att lufta sin B-målvakt för att göra förnedringen än värre. )
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Kall-El skrev:Vi var utspelade mot TIK ja. VI skapade inte en endaste het målchans och det är vad jag kallar för utspelning. TIK tillät oss knappt komma in i deras zoon än gång. Den var inga tillfälligheter som avgjorde den matchen till TIKs fördel. De var helt enkelt 2-3 nummer för stora för oss den kvällen. ( Dessutom valde de att lufta sin B-målvakt för att göra förnedringen än värre. )
För det första så hade vi ett skott i insidan av stolpen och en puck på mållinjen.

För det andra så har Magnus Åkerlund varit ganska mycket bättre än Johan Backlund hittils.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Emil svelander skrev:För det andra så har Magnus Åkerlund varit ganska mycket bättre än Johan Backlund hittils.
Ptja, gjorde en fin tavla igår :)
spiik

Inlägg av spiik »

Emil svelander skrev:
Kall-El skrev:Man bör nog låta det gå en 10 matcher till innan man skall dra några större slutsatser av detta. Jag ser dock hellre att vi plockar jämnt med poäng hemma / borta då detta känns tryggare jämfört med att vara sjukt beroende av att vinna alla matcher hemma.

Utspelade av Timrå? Det vill jag verkligen inte hålla med om, tycker inte vi var så mycket sämre offensivt i den matchen.
Jag tycker nog också att vi blev, om inte utspelade så, rejält bortgjorda av TIK. Visst dem skapade inte massor men dem följde sin gameplan helt och hållet. Vi skapade ingenting alls. Det gjorde inte dem heller, men det var å andra sidan inte deras intention heller. Vi gick helt enkelt rakt i deras fälla.

På så sätt blev vi helt förnedrade av Timrå.
Blue Brigade Sthlm
nisse__

Inlägg av nisse__ »

Förnedrade, knappast. Utspelade, ja.
Alltid Djurgården
Skriv svar