Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Detblir3poäng

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

diftobbe89 skrev:Vill se en förlängning på Dennis Svensson också. Han är värd det och har helt enkelt gjort det för bra för att dumpas. Även om han är helt ny på SHL-nivå så ser man tydligt att han har flera års erfarenhet på seniornivå. Gör extremt få misstag och jobbar hårt.

Verkar ta sin roll utan det minsta gnäll också.

Bryt med Gurra och skicka Ågren till Oskarshamn. Nog bäst för alla.
Det sista vill jag också se tack, sbart måste vi börja bryta med spelare eller låna ut
JiWe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av JiWe »

Första tanken på Hedman var nä fy fan... begränsad som använder storleken till att åka och mangla spelare och inte tvekar att satsa fult. Men med tanke på att han tycks ha lite produktion i sig också och rimligen mognat som spelare så kan jag allt mer se en roll hos oss. Trots allt är det ju inte fel med lite size om den kombineras med lite skicklighet.

Som någon var inne på så känner jag mig helt trygg i Jockes jobb bakom kulisserna och tycker det ”läcker” uppfriskande lite rykten kring oss också. Men, målvaktsbiten blir superviktig. Status på Läck?
Momentumet

Inlägg av Momentumet »

Jakten på en stabil förstemålvakt blir klart viktig ja. Eddie Läck är jag mycket tveksam till. Visst det är ett etablerat namn, men han har ju aldrig direkt lyckats någonstans fullt ut. Dåliga stats under flera år och man kliver inte in i SHL och dominerar bara för att man spelat i ligor utomlands. Se på Svedberg och Armalis tex.
Jag undrar hur det ser ut för Gustaf Wesslau, visst börjar bli till åren men har säkert ett par goda år kvar i kroppen.
Är vi helt på det säkra att Reideborn är förlorad?

Värvningen av Hedman gillar jag. En spelartyp som saknas i dagens lag och som dessutom är mycket mer vårdad i sitt spel än för några år sedan.
Nackdelen är väl att han ligger på domarnas lista över spelarne som man hellre fäller än friar i tveksamma situationer.
Senast redigerad av Momentumet den 2019-04-11 17:48:22, redigerad totalt 2 gång.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

JiWe skrev:Första tanken på Hedman var nä fy fan... begränsad som använder storleken till att åka och mangla spelare och inte tvekar att satsa fult. Men med tanke på att han tycks ha lite produktion i sig också och rimligen mognat som spelare så kan jag allt mer se en roll hos oss. Trots allt är det ju inte fel med lite size om den kombineras med lite skicklighet.

Som någon var inne på så känner jag mig helt trygg i Jockes jobb bakom kulisserna och tycker det ”läcker” uppfriskande lite rykten kring oss också. Men, målvaktsbiten blir superviktig. Status på Läck?
Jag hoppas på Anton Forsberg. Vet inte om det är realistiskt.
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Fan, känner att jag behöver ett lite snaskigare namn som ändå har substans i ryktena. Hittils är det inget som känns RIKTIGT lovande hittils. Nissen från Timrå är det som känts mest spännande hittils i vad dif skulle kunna utveckla.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Inte riktigt rättvist att dömma Svedberg som fullt usel bara baserat på denna säsong. Kan inte vara särskilt motiverande att spela i seriens överlägset sämsta lag. Med det sagt vill jag inte ha honom. Men tror säkert att han är kapabel till att vara en toppmålvakt i ett bättre SHL-lag nästa säsong.

Wesslau framkallar ju fortfarande gåshud. Men måste väl vara skapligt passé?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Svedberg vore ett gediget alternativ. Men alltid svårt att utvärdera målvakter, egen konstart det där. Vem trodde för två år sedan att Reideborn skulle vara seriens bästa målvakt nästkommande två år?
Expert.
Joas

Inlägg av Joas »

Jhonas Eneroth kan vara ett alternativ.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Joas skrev:Jhonas Eneroth kan vara ett alternativ.
Drömmande. Tydligen nobbat ett nytt monsterkontrakt från Örebro. Jävligt dyr med andra ord! Verkar sikta på KHL.
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:Svedberg vore ett gediget alternativ. Men alltid svårt att utvärdera målvakter, egen konstart det där. Vem trodde för två år sedan att Reideborn skulle vara seriens bästa målvakt nästkommande två år?
Jag hade inte haft något emot Svedberg. Passar in på Jockes profil och lär vara ganska billig efter sin säsong.
Samtidigt kan det inte ha varit lätt att vara målvakt med ett sådant uselt försvar. Finns en del att jobba med, bland annat temperamentet, men Djurgården har ju lyckats utveckla spelare innan.

Förövrigt känns de flesta ryktena nu lite sådär. Det blir fullt på forwardssidan ganska snabbt, och ännu har ingen spets dykt upp.
Till exempel hade man ju gärna förlängt med Svensson. Men det känns inte som om det kommer finnas plats.
Momentumet

Inlägg av Momentumet »

När det gällde som mest för Timrå i kvalspelet mot Oskarshamn så skramlade Svedberg ihop en svs% på 89,12 sett över sex matcher. I den 7 och avgörande matchen fick han inte ens spela. Istället körde man Brattström som inte stått en enda match i serien.
Nej tack, inget att luta sig mot när det väl gäller i mina ögon
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Är Henrik Karlsson helt uteslutet som målvakt nästa säsong?
Avskaffa tre mot tre.
JiWe

Inlägg av JiWe »

ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:Svedberg vore ett gediget alternativ. Men alltid svårt att utvärdera målvakter, egen konstart det där. Vem trodde för två år sedan att Reideborn skulle vara seriens bästa målvakt nästkommande två år?
Jag hade inte haft något emot Svedberg. Passar in på Jockes profil och lär vara ganska billig efter sin säsong.
Samtidigt kan det inte ha varit lätt att vara målvakt med ett sådant uselt försvar. Finns en del att jobba med, bland annat temperamentet, men Djurgården har ju lyckats utveckla spelare innan.

Förövrigt känns de flesta ryktena nu lite sådär. Det blir fullt på forwardssidan ganska snabbt, och ännu har ingen spets dykt upp.
Till exempel hade man ju gärna förlängt med Svensson. Men det känns inte som om det kommer finnas plats.
Inte helt ologiskt förstås och som sagt ett gediget alternativ. Tror inte heller man ska döma allt för hårt enkom baserat på siffrorna i Timrå. Inte helt enkelt att stå bakom en svag defensiv. Skulle garanterat prestera bättre hos oss tror jag. Men känns ändå som ett lite trött alternativ.

Henrik Karlsson gick Jocke efter innan hans namne kom in istället. Anton Forsberg vore absolut spännande om det nu vore ett någorlunda realistiskt alternativ. Kanske provas det finska målvaktsundret, fast då skulle ju somliga gå i taket pga nationaliteten ;)
rikkard

Inlägg av rikkard »

Hedman och Wandell känns inget vidare i min bok. De har båda sina bästa år bakom sig. Tycker att Jocke ska fortsätta sin strategi att plocka upp och utveckla spelare från hockeyallsvenskan istället. Han har en välutvecklad känsla för vilka spelare som är redo för nästa nivå.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Enroth eller Forsberg vore ju kalas. Men går vi efter såna namn på målvaktssidan så får vi nog räkna med att Wandell är det hetaste namnet den här sillyn på fw-sidan.
Jag har inga problem med det isåfall. Får vi behålla Josefson samtidigt som Wandell och Östman är påväg in och med Ante som joker så är centersidan riktigt bra.
Låst