SM-Slutspelet 2019

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Slutspelet 2019

Inlägg av ciirree »

Robban om förstakedjan:
"– Jag tror att de hade velat göra en bättre match, absolut. De blev lite flängiga, kan jag tycka, lite utspridda och inte alls fem man ihop. Det får vi titta till, svar ja, säger Ohlsson.

Är det läge att flytta upp någon annan forward i den kedjan?

– Jag vet inte om jag är där riktigt ännu. Jag är lite envis och ska få det att fungera, för det har fungerat. Det är väl mitt jobb att se till att det fungerar."

Herregud. Han pratar precis som om de haft EN dålig match. Så nonchalant. Kedjan var dominant första 10-15 matcherna nånting. Efter det har det i princip bara blivit värre och värre.
https://hockeynews.se/articles/8148/
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Robert förstår varians. Alla spelare och formationer kommer ha upp och nergångar i sin produktion, även om prestationen är densamma. Problemet är att förstakedjan inledde säsongen för bra, var extremt effektiva men faktiskt vår sämsta kedja vad gäller skottdifferens, men boostade av effektivitet, framför allt i PP.

Som tur är har vi fyra starka kedjor och lutar oss inte helt och hållet mot att en kedja ska göra det, vilket var en del av Skellefteås problem.
Expert.
Frankie

Inlägg av Frankie »

ciirree skrev:Robban om förstakedjan:
"– Jag tror att de hade velat göra en bättre match, absolut. De blev lite flängiga, kan jag tycka, lite utspridda och inte alls fem man ihop. Det får vi titta till, svar ja, säger Ohlsson.

– Jag vet inte om jag är där riktigt ännu. Jag är lite envis och ska få det att fungera, för det har fungerat. Det är väl mitt jobb att se till att det fungerar."

Herregud. Han pratar precis som om de haft EN dålig match. Så nonchalant. Kedjan var dominant första 10-15 matcherna nånting. Efter det har det i princip bara blivit värre och värre.
Ja, magin försvann helt med Josefsons skada. Vilken månad/omgång var det?
Om han resonerar sådär så kommer inte Robban "att vara där" förrän vi är ute ur slutspelet. Sen var frågan om förstakedjan och han svarar om en hel femma.
SirDIFalot skrev:Robert förstår varians. Alla spelare och formationer kommer ha upp och nergångar i sin produktion, även om prestationen är densamma. Problemet är att förstakedjan inledde säsongen för bra, var extremt effektiva men faktiskt vår sämsta kedja vad gäller skottdifferens, men boostade av effektivitet, framför allt i PP.

Som tur är har vi fyra starka kedjor och lutar oss inte helt och hållet mot att en kedja ska göra det, vilket var en del av Skellefteås problem.
Det förstår han och även de flesta av oss fans men hela ledningen är alldeles för enkelspåriga och skall benhårt hålla fast vid "Plan A" för att det säkert svider i egot alldeles för mycket för att testa något annat.

Eller vad är förklaringen till att det tog över 40 omgångar och skada säsongen ut på Hank, skada på J.J så att Strandberg hade vikarierat i 1:a linan, innan dom testade Bergfors i en annan kedja?

Är precis samma med 1:a som produktionen låst sig helt för sen J.J. skadades och sedan kom tillbaka. Men nu har vi inte några 40st matcher på oss.

En annan fundering. Vem var tänkt som RW i den egentliga 1:a kedjan med Dick - Ante - ??.
Har vi alltid varit en 1:a högerforward kort?
Manijock

Inlägg av Manijock »

Frankie skrev:
ciirree skrev:Robban om förstakedjan:

Ja, magin försvann helt med Josefsons skada. Vilken månad/omgång var det?
Om han resonerar sådär så kommer inte Robban "att vara där" förrän vi är ute ur slutspelet. Sen var frågan om förstakedjan och han svarar om en hel femma.
SirDIFalot skrev:Robert förstår varians. Alla spelare och formationer kommer ha upp och nergångar i sin produktion, även om prestationen är densamma. Problemet är att förstakedjan inledde säsongen för bra, var extremt effektiva men faktiskt vår sämsta kedja vad gäller skottdifferens, men boostade av effektivitet, framför allt i PP.

Det förstår han och även de flesta av oss fans men hela ledningen är alldeles för enkelspåriga och skall benhårt hålla fast vid "Plan A" för att det säkert svider i egot alldeles för mycket för att testa något annat.

Eller vad är förklaringen till att det tog över 40 omgångar och skada säsongen ut på Hank, skada på J.J så att Strandberg hade vikarierat i 1:a linan, innan dom testade Bergfors i en annan kedja?

Är precis samma med 1:a som produktionen låst sig helt för sen J.J. skadades och sedan kom tillbaka. Men nu har vi inte några 40st matcher på oss.

En annan fundering. Vem var tänkt som RW i den egentliga 1:a kedjan med Dick - Ante - ??.
Har vi alltid varit en 1:a högerforward kort?
Tror alla hade högre förväntningar på Bergfors. Så förmodligen nr 10 som skulle höger-winga den kedjan.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Frölunda drar ifrån i andra perioden på bortaplan i första semin. Lassinanti mänsklig och Luleå har ingen tur.
Måste jag välja ett lag som jag gillar sämst är det Luleå.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

I en match som för övrigt går i ganska lågt tempo.

Men roligt att Fisk ser ut att tvåla dit dem i första. Två direkt svaga ingripanden av Lassinantti - kanske tar deras säsong slut i lagom tid ändå. :)
25/4-2025
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Förstår inte varför Frölunda och Luleå bara behöver lyssna på CMore-Lena i pausen, men vi tvingas att dras med henne under matchen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Underbart att se två lag som faktiskt inser att det är slutspel. Säkerhetsmarginaler i backcheck, inga puckar inchippade i mitten, använder sargen. Vi såg ut som tonåringar igår!
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

På två dagar har man nu sett tre semifinallag och ett lag som sitter kvar i bussen.

Det som skiljer oss mot de andra tre lagen är framförallt skickligheten med puck. Passningar, kontroll, mottagningar.
Vi är helt enkelt inte tillräckligt skickliga. Det har lyst igenom ända sedan vi mötte Tappara i CHL. Pojkar mot män.
Senast redigerad av minalman den 2019-04-07 16:18:40, redigerad totalt 1 gånger.
förevigtdjurgården

Helt jävla otroligt.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Luleå två mål när dom plockar ut målvakten. Snälla Frölunda ta detta.
Avskaffa tre mot tre.
förevigtdjurgården

Helt utspelade hela perioden och två riktiga jävla skitmål. Fyfan vad man hatar skoter.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Har aldrig sett luleå så totalt nerkörda i skoskaften. Herregud så galet usla dom var :D
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Doyle skrev:Har aldrig sett luleå så totalt nerkörda i skoskaften. Herregud så galet usla dom var :D
och skoter-Lena på CMore låter riktigt ledesn. Bra!
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Ha, ha.. tung kväll :D
Skriv svar