Jag köper inte det där. Varför skulle femman Skellefteå vara ett lättare motstånd än HV, Växjö och Malmö som placerade sig lägre i serien.Janzoo skrev:Snälla... Hade vi mött vilket annat slutspelslag som helst hade vi åkt på råpisk. Att gå vidare efter sex tveksamma försäsongsmatcher är inte automatiskt godkänt.-daniel- skrev:Avgå Jocke.
Skitdåligt att bygga ett lag (det enda av de kvarvarande) som gått till semi 2 år i rad. Dessutom uruselt att vi släppt in 2 mål / match, och gjort dryg 3 / match i en serie mot ett SAIK som var på stark uppgång innan matchserien drog igång. Också patetiskt dåligt av den veka Adam att inte hålla nollan i match 6 där vi möter ett desperat hemmalag med Jocke Lindström och Möller som största spets.
Kvartsfinal 6: Skellefteå - Djurgårdens IF 2/4-2019
Re: Kvartsfinal 6: Skellefteå - Djurgårdens IF 2/4-2019
Avgå vissa på forumet! Vi är i semifinal.mb81 skrev:Jag köper inte det där. Varför skulle femman Skellefteå vara ett lättare motstånd än HV, Växjö och Malmö som placerade sig lägre i serien.Janzoo skrev:Snälla... Hade vi mött vilket annat slutspelslag som helst hade vi åkt på råpisk. Att gå vidare efter sex tveksamma försäsongsmatcher är inte automatiskt godkänt.-daniel- skrev:Avgå Jocke.
Skitdåligt att bygga ett lag (det enda av de kvarvarande) som gått till semi 2 år i rad. Dessutom uruselt att vi släppt in 2 mål / match, och gjort dryg 3 / match i en serie mot ett SAIK som var på stark uppgång innan matchserien drog igång. Också patetiskt dåligt av den veka Adam att inte hålla nollan i match 6 där vi möter ett desperat hemmalag med Jocke Lindström och Möller som största spets.
- Lee Harvey Oswald
HahaDIFLuWi skrev:Kul du måste vara att leva med...Janzoo skrev:Snälla... Hade vi mött vilket annat slutspelslag som helst hade vi åkt på råpisk. Att gå vidare efter sex tveksamma försäsongsmatcher är inte automatiskt godkänt.-daniel- skrev:Avgå Jocke.
"Ja älskling, det här var ju gott... Men om vi hade haft helt andra råvaror så hade det smakat skit..."

Forumet levererar...igen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Vattendelare ikväll. Vi måste slå Saik, trots att de är mycket bättre än oss, och förmodligen mycket bättre än Washington och Tampa. Blir en nagelbitare. Hoppas Walli Walterholm får speltid, den ende som visar någonting.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vinner aldrig, ni såg väl själva Robbans minspel efter senaste matchen. Han grimaserade på tok för mycket, tycker framförallt att hårfästet rör sig aningen för mycket när han skrattar.pulverapa skrev:Vattendelare ikväll. Vi måste slå Saik, trots att de är mycket bättre än oss, och förmodligen mycket bättre än Washington och Tampa. Blir en nagelbitare. Hoppas Walli Walterholm får speltid, den ende som visar någonting.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
- Säsongskort: Ja
Måste säga att generellt gillar jag också tendensen vi har skapat i anfallszon att lyfta upp en tredje kille mot backlinjen, Dicken har gjort det flera gånger och även Wirtanen. Ibland Josefsson, någon gång Strandberg.
Kommer ner djupt i zon, flyttar upp en gubbe, får en extra klubba att spela på vid blålinjen och dessutom ett extra moment för motståndarna att sortera när man lägger på pressen. Blir som paraply-spel i PP.
Tydligt igår men också tidigare under slutspelet, och ingenting som jag sett dessförinnan.
Kommer ner djupt i zon, flyttar upp en gubbe, får en extra klubba att spela på vid blålinjen och dessutom ett extra moment för motståndarna att sortera när man lägger på pressen. Blir som paraply-spel i PP.
Tydligt igår men också tidigare under slutspelet, och ingenting som jag sett dessförinnan.
25/4-2025
Ja verkligen. Lite nyheter är alltid spännande under slutspel. Det är dessutom ett bra defensivt grepp att ta till i offensiv zon när vi leder. Om motståndarna pressar så kan en back gå ut, serveras pucken i mittzon från offensiv blå (istället för spelvändning), in med nytt folk och lasta på i offensiv zon igen.förevigtdjurgården skrev:Måste säga att generellt gillar jag också tendensen vi har skapat i anfallszon att lyfta upp en tredje kille mot backlinjen, Dicken har gjort det flera gånger och även Wirtanen. Ibland Josefsson, någon gång Strandberg.
Edit: MATCHTRÅD!!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Kom igen nu då, för fan. Matchtråd! Var inte så sega! 

MAAAAAATCHTRÅÅÅÅÅÅD!!!!
Sluta trolla.BOMBOM BOUCHARD skrev:Vinner aldrig, ni såg väl själva Robbans minspel efter senaste matchen. Han grimaserade på tok för mycket, tycker framförallt att hårfästet rör sig aningen för mycket när han skrattar.pulverapa skrev:Vattendelare ikväll. Vi måste slå Saik, trots att de är mycket bättre än oss, och förmodligen mycket bättre än Washington och Tampa. Blir en nagelbitare. Hoppas Walli Walterholm får speltid, den ende som visar någonting.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag har tydligen trampat på prinsessans tå.DRC skrev:Sluta trolla.BOMBOM BOUCHARD skrev:Vinner aldrig, ni såg väl själva Robbans minspel efter senaste matchen. Han grimaserade på tok för mycket, tycker framförallt att hårfästet rör sig aningen för mycket när han skrattar.pulverapa skrev:Vattendelare ikväll. Vi måste slå Saik, trots att de är mycket bättre än oss, och förmodligen mycket bättre än Washington och Tampa. Blir en nagelbitare. Hoppas Walli Walterholm får speltid, den ende som visar någonting.

Förlåt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm