Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av #10 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Praetori skrev:
Henkos skrev:Han var petad i match 7 och spelade bara lite i sista perioden.
Han fick lite speltid men så var det ju genomgående över slutspelet efter att HVs PP havererat totalt.
Mm, han satt på bänken och fick som sagt en del tid i tredje.

Nisse är en sådan där back som jag inte riktigt vet vad jag ska tycka om. Lite som Hultström. De kan vara absolut dominanta för att sedan vara osynliga blandat med flertalet rejäla missar.
Han är ju betydligt söligare och inte alls lika teknisk som hulta.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

#10 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Praetori skrev:
Han fick lite speltid men så var det ju genomgående över slutspelet efter att HVs PP havererat totalt.

Nisse är en sådan där back som jag inte riktigt vet vad jag ska tycka om. Lite som Hultström. De kan vara absolut dominanta för att sedan vara osynliga blandat med flertalet rejäla missar.
De har tydliga skillnader, menade mer att jag ser rätt lika på dem i avseende på tillförlitlighet. Båda har djupa dalar och höga toppar. Båda ser rätt nonchalanta ut många gånger.

Sedan i själva spelet har de ju klara olikheter precis som du säger.

En annan sak, Linus Johansson om varför han valde FBK.

https://www.hockeynews.se/articles/8100/
"Inför den här säsongen ställdes han inför ett val. Färjestad erbjöd honom en större roll, mer ansvar och en position i truppen som assisterande lagkapten. Och något mer i månadslön än vad Djurgården lade fram."

Med både Ante och Josef före i hierarkin gjorde han ett klokt och förståeligt val.
Sätter pengar på att det är liknande situation som lockar Mackan till Växjö.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2019-04-05 11:51:50, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
#10 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Praetori skrev:

De har tydliga skillnader, menade mer att jag ser rätt lika på dem i avseende på tillförlitlighet. Båda har djupa dalar och höga toppar. Båda ser rätt nonchalanta ut många gånger.

Sedan i själva spelet har de ju klara olikheter också precis som du säger.

En annan sak, Linus Johansson om varför han valde FBK.

https://www.hockeynews.se/articles/8100/
"Inför den här säsongen ställdes han inför ett val. Färjestad erbjöd honom en större roll, mer ansvar och en position i truppen som assisterande lagkapten. Och något mer i månadslön än vad Djurgården lade fram."

Med både Ante och Josef före i hierarkin gjorde han ett klokt och förståeligt val.
Sätter pengar på att det är liknande situation som lockar Mackan till Växjö.
Nääää allt handlar om hurvida Djurgården och Jocke VILL ha kvar dom eller ej !!
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

:D

Glömde det. :wink:

Är väl bäst att förtydliga att jag inte tycker Jocke gjort något fel kring Linus.
Han hade la pengarna på Ante och Josef istället, fullt förståeligt.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2019-04-05 17:25:57, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Men alltså nu leker ni bara med ord.

Om den ena parten bjuder mer än den andra så vill den ju ha subjektet mer än den andra. Det är ganska grundläggande.

Sen fanns det naturliga förklaringar till att FBK bjöd mer pengar + ansvar i just det fallet, det inser man även om jag själv var extremt besviken över att vi tappade en riktig sensei-spelare.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

För mig spelar det ingen roll vilka vi värvar. För min del kan det lika gärna vara någon från andraligan i Bangladesh SÅ LÄNGE DE ÄR SKADEFRIA.

Så jävla trött på alla dessa förbannade skador, vad fan är det med de här spelarna.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Skulle va spännande och se om Mora åker ur om Jocke kanske lyckats knyta till sig någon.
Det finns onekligen en hel del spets i deras lag.
Puckey

Inlägg av Puckey »

TheForsa skrev:Skulle va spännande och se om Mora åker ur om Jocke kanske lyckats knyta till sig någon.
Spencer Abbott vore ju trevligt.
A23
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av A23 »

Frågan är bara vem vi ska ha istället för mc D. Jocke kan ju inte tro att en 31åring som redan nu gör mindre poäng än Marcus, ska gå in som andre center.... vi måste ha ngt annat på g, om vi nu ska släppa mackan.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

A23 skrev:Frågan är bara vem vi ska ha istället för mc D. Jocke kan ju inte tro att en 31åring som redan nu gör mindre poäng än Marcus, ska gå in som andre center.... vi måste ha ngt annat på g, om vi nu ska släppa mackan.
Strandberg och Mackan har i princip delat på rollen detta år.
Spelat ungefär 50/50 i PP uppställningen. Nästan aldrig båda.
Tror att Mackan vill ha ”garanti” för PP tid och +18 min (Linus).
DIF kan inte ge det för man ser en långsiktighet i Strandberg med Mackan är en 1-årslösning (NHL)

Valet blir Strandberg som man hoppas växla från 27 (stor del av tid i fjärde) till +35 poäng med regelbunden PP-tid.
35 p på en andracenter är inget dåligt alls.

Sedan Wandell in som tredje med 20p och en defensiv uppsida jämför de båda ovan.
Stark i tekning, över puck, förflytta spel från def till off.

Jag är lugn över centersidan, Josef, Strandberg, Wandell, Östman/Falk.
Strandberg är en toppspelare i ligan nästa år. Bara vi som inte ser det för att han inte är ett ”etablerat namn”
Praetori

Inlägg av Praetori »

sensei skrev:Men alltså nu leker ni bara med ord.

Om den ena parten bjuder mer än den andra så vill den ju ha subjektet mer än den andra. Det är ganska grundläggande.

Sen fanns det naturliga förklaringar till att FBK bjöd mer pengar + ansvar i just det fallet, det inser man även om jag själv var extremt besviken över att vi tappade en riktig sensei-spelare.
Det funkar ju dock inte riktigt så i Svensk hockey då förhandlingarna är mellan enskilda spelare eller agenter och varje lag för sig. Agenten kan slänga ur sig vilka påståenden som helst om olika erbjudanden från andra klubbar för att hypa sina spelare, och om inte klubbarna i fråga har privata kontakter mellan varandra och en vilja att dela med sig av vad som i praktiken är dolda förhandlingar så vet ingen vad som egentligen erbjuds.

Vad Jocke kan göra är att lägga fram ett erbjudande och om spelaren inte vill eller agenten påstår sig kunna erbjuda något bättre någon annanstans kan han eventuellt sockra det något (dock är Jocke enligt uppgift principfast) men det går ju inte att ge sig in i ett osynligt budgivningskrig med en jävig spelaragent som auktionsförrättare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Puckey skrev:
TheForsa skrev:Skulle va spännande och se om Mora åker ur om Jocke kanske lyckats knyta till sig någon.
Jocke är ju väldigt bestämd i sin strategi när det gäller värvningar.
Jag tror det går långt innan vi ev. tar in en transatlant.

Spelare som Rowe och Abbott kommer ha hittat nya klubbar innan vi hinner hugga.
mb81

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:
Puckey skrev:
Jocke är ju väldigt bestämd i sin strategi när det gäller värvningar.
Jag tror det går långt innan vi ev. tar in en transatlant.

Spelare som Rowe och Abbott kommer ha hittat nya klubbar innan vi hinner hugga.
Se beror det lite hur långt vi har kommit i lagbygget. Finns det pengar och plats för Abbott. Han har inte varit tillgänglig på marknaden sen han förlängde med Mora för ca en månad sen. Vi vet inte vilka högerforwards som är klara än förutom Bergfors och Guter.
Användarvisningsbild
KnoxBlue

Inlägg av KnoxBlue »

Niklas Kronwalls kontrakt med Red Wings går ut efter säsongen. Han har inte uteslutit en comeback i tidigare uttalade.
Wrong one - Andrén out
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

KnoxBlue skrev:Niklas Kronwalls kontrakt med Red Wings går ut efter säsongen. Han har inte uteslutit en comeback i tidigare uttalade.
Jo det har Niklaas Kronwall gjort
Låst