diftobbe89 skrev:Vad kom ens ''ryktet'' ifrån att Hultström skulle lämna? EspenK?
En toppback från ett topp6 lag kan väl vara ett helt gäng med namn.
Många verkar tro att Urbom stannar. Den känslan har verkligen inte jag, tyvärr.
Är inte övertygad om Urbom heller. Mest att man förmodligen vill skapa plats åt Björnfot. Men sen kanske både Alsing och Hultström går utomlands så har vi en helt annan situation.
Dörren känns ju stängd för Kronwall i alla fall. Han borde kommit för 4 år sedan.
pulverapa skrev:Nils Andersson tjänar över 200.000 kr i månaden i HV. Det är en fantasisumma.
Som Nisse spelade i slutspelet så gjorde han sig förtjänt av lönen. Riktigt bra. Stabil tvåvägsback (om man nu kan använda det epitetet på en back).
Nu senast var han petad, så får hoppas att han har skrivit ett långt kontrakt.
Hulta kan dra ifall han ska pressa upp lönen. Han är inget bättre nu än förut så han förtjänar inget stort lönepåslag. Låt då hellre Hv fortsätta trissa upp sina lönekostnader.
Kronwall ska vara riktig billig om vi ska signa honom. Vore iofs lockande att värva Kronwall och låta Högström, Alsing och Kronwall styra varsitt backpar.
Högström-Pettersson
Alsing-Nilsson
Kronwall-Urbom
Björnfot
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
diftobbe89 skrev:Vad kom ens ''ryktet'' ifrån att Hultström skulle lämna? EspenK?
Min ”källa” har viss insyn i klubben genom att han är bekant med en spelare i a- truppen för Hv. Jag kan aldrig garantera någonting då jag i bästa fall är tredjehandskälla. Kände bara att det var tillräckligt logiskt för att vara sant. Därför outade jag det på sillytråden.
•Hv släpper Lehtonen.
•Har bara fyra backar på kontrakt.
•Behöver en rightskytt.
• Hulta har utgående och lär inte gå i första backpar om Högström kommer hem.
Har inte skrivit att Klasen e klar. Vill gärna att Hulta förlänger med oss istället. Rightbackar med bra skott är en bristvara i shl.
Min ”källa” har viss insyn i klubben genom att han är bekant med en spelare i a- truppen för Hv. Jag kan aldrig garantera någonting då jag i bästa fall är tredjehandskälla. Kände bara att det var tillräckligt logiskt för att vara sant. Därför outade jag det på sillytråden.
•Hv släpper Lehtonen.
•Har bara fyra backar på kontrakt.
•Behöver en rightskytt.
• Hulta har utgående och lär inte gå i första backpar om Högström kommer hem.
Har inte skrivit att Klasen e klar. Vill gärna att Hulta förlänger med oss istället. Rightbackar med bra skott är en bristvara i shl.
pulverapa skrev:Nils Andersson tjänar över 200.000 kr i månaden i HV. Det är en fantasisumma.
Som Nisse spelade i slutspelet så gjorde han sig förtjänt av lönen. Riktigt bra. Stabil tvåvägsback (om man nu kan använda det epitetet på en back).
Hulta kan dra ifall han ska pressa upp lönen. Han är inget bättre nu än förut så han förtjänar inget stort lönepåslag. Låt då hellre Hv fortsätta trissa upp sina lönekostnader.
Kronwall ska vara riktig billig om vi ska signa honom. Vore iofs lockande att värva Kronwall och låta Högström, Alsing och Kronwall styra varsitt backpar.
Högström-Pettersson
Alsing-Nilsson
Kronwall-Urbom
Björnfot
Tycker nog också att Hulta stagnerat lite eller vad man ska säga. Behåller honom dock gärna på ett längre kontrakt då han skulle kunna utgöra en viktig del av en backstomne.
Beträffande Kronwall så skulle jag gärna se honom! Tror, utan att sett någon khl, att han skulle överraska många. Får faktiskt lite Ragnarsson vibbar, inga jämförelser i övrigt, som på ålderns höst kommer hem och dominerar. Men givetvis för rätt peng och mycket beroende på hur backsidan ser ut i övrigt. Med det sagt så tror jag inte han kommer spela hos oss kommande säsong!
Status på Arvid Lundberg som lämnar Växjö? Tillbaks till Skellefteå? Vill minnas att Jocke låg på rätt bra då han signade för Växjö.
Petad? Nä då har du nog sett fel. Eller missförstod jag vad du menade?
Nisse toppade all Corsi och Fenwick för HVs backuppsättning genom hela slutspelet och hade tredje minst speltid. Och det är inte med nån ynka procent utan 10-15% bättre än HVs "ledande" backar. Både i det offensiva och defensiva. Jag förstår om han får 200 papp i månaden.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Henkos skrev:Han var petad i match 7 och spelade bara lite i sista perioden.
Han fick lite speltid men så var det ju genomgående över slutspelet efter att HVs PP havererat totalt.
Mm, han satt på bänken och fick som sagt en del tid i tredje.
Nisse är en sådan där back som jag inte riktigt vet vad jag ska tycka om. Lite som Hultström. De kan vara absolut dominanta för att sedan vara osynliga blandat med flertalet rejäla missar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm