Kvartsfinal 6: Skellefteå - Djurgårdens IF 2/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvartsfinal 6: Skellefteå - Djurgårdens IF 2/4-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lidingö DIF skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Men snälla, sluta med detta märkliga kortpassningsspel i egen zon.
När vi var framgångsrika i spelet släppte vi pucken tidigt, det var långa pass framåt i banan.
Nu undrar jag uppriktigt vad fan man håller på med många gånger. Nyman, Eriksson, Ohlsson är ju inga dumskallar. De måste ju också se att det inte är hållbart.
Tack.
Tycker att vi faktiskt spelade rakare och bättre idag. Visserligen har jag varit grymt nervös och är segerrusig, men jag tycker vi gör den klart bästa kvartsfinalen ikväll, precis när det behövdes som mest.

Det som gjorde mig gråhårigare ikväll var våra usla byten, det var där de skapade sina heta lägen.

Älskade att vi chippade ut och spelade enkelt flertalet gånger.

Men visst, nog slog vi fortfarande ett gäng korkade kortpassningar som kunnat ge baklängesmål.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Janzoo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Janzoo »

sensei skrev:Känner igen mig med tv-volymen, jag undviker gärna volyminställing 13, vilket självklart på grund av alltings jävlighet råkar vara den perfekta volymen på min tv.
Mitt turnummer är 13. Jag vinner alltid på 13 på roulette när DIF vinner i hockeyn.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Det blev inte kvalspel.
Det blev inte ingenmansland.
Det blev inte åttondel.
Det blev inte 0-4 i matcher i kvarten.
Det blev semifinal.

Dessutom revansch på medias gullegrisar. Denna gång med en halvtimmes snack med cmore om det så orättvisa målet.

Detta var den skönaste semifinalvinsten sedan vi slog ut Luleå för en herrans massa år sedan.

Hallå vikas.....hallå vikas.....hallå vikas..... :wink:
Hallå! Den tar jag alla gånger i veckan.

Vidhåller att vi inte förtjänat semifinal om man ser till spelet, men säsongens resultat kan man inte klaga på. (Och ja, jag är fullt medveten om att jag är pressimist. Är fortfarande skärrad efter sejouren i Hockeyallsvenskan.)
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Mattias_87 skrev:
tomten skrev:Blir semi-matcherna på hovet?
Jag har svårt att se att vi går över till Globen i semifinaler (Michelle Obama ska hålla tal bland annat). Och i ev final så är Globen upptagen. (SM-finaler innebandy).
Jag tror inte att det blir värre än hemmamatcherna på Hovet, så varför inte spela i Globen om det finns möjlighet?

Dessutom så kommer vi förmodligen, med logikens regler, att åka ut stenhårt i semi. Därför bör vi satsa på Globen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vikas skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Det blev inte kvalspel.
Det blev inte ingenmansland.
Det blev inte åttondel.
Det blev inte 0-4 i matcher i kvarten.
Det blev semifinal.

Dessutom revansch på medias gullegrisar. Denna gång med en halvtimmes snack med cmore om det så orättvisa målet.

Detta var den skönaste semifinalvinsten sedan vi slog ut Luleå för en herrans massa år sedan.

Hallå vikas.....hallå vikas.....hallå vikas..... :wink:
Hallå! Den tar jag alla gånger i veckan.

Vidhåller att vi inte förtjänat semifinal om man ser till spelet, men säsongens resultat kan man inte klaga på. (Och ja, jag är fullt medveten om att jag är pressimist. Är fortfarande skärrad efter sejouren i Hockeyallsvenskan.)
+1
Skön inställning att du tog den syrliga passningen, starkt.
Jag kunde bara inte låta bli. :D

Trodde också att vi skulle få det jävligt svårt efter senaste hemmatorsken.

Nu kör vi. Skönt som fan att slippa Luleå i semi. Jag ser gärna att Hv får slå ut dem.

DIF-Hv i final? Läge för revansch?

Synd bara att jag sedan ett par veckor tillbaka trott stenhårt på att Hv ska ta guldet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81

Inlägg av mb81 »

Missade det under sändningen men ser reprisen nu. Jocke fick tydligen ryta till mot massa Skellefteåledare som var heta på domarna. Bra Jocke!
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Trist om vi spelar hemma på måndag, är väl bortapremiär i fotbollen då...
Praetori

Inlägg av Praetori »

sensei skrev:
Praetori skrev:
Buford skrev:Så jävla underbart! Nästa man till rakning :)
Nej fan. Sist jag rakade mig torskade vi. Och inför första på Hovet hade jag också rakat inför slutspelsskägg. Nu blir det Kåberg-style in i det berömda kaklet.
Så här i efterhand så fattar jag inte riktigt hur matchen ens vanns. 1-2 blev troligtvis viktigare än man trodde. Härligt att vara på den sidan som "tjänar" på ett tveksamt domslut för en gångs skull.
Det förstår jag. Skellefteå dominerade i period ett. Dock mycket på grund av att vi inte ens klivit av bussen. Sen kontrollerade vi matchen i resterande 40min även om vi inte parkerade i anfallszon (vilket vi dock gjorde typ första 10 av andra och till och från när andan föll på under resten av andra och tredje).
Även om det inte följer det uttalade att "äga puck" så har det på senare (i de sekvenserna vi spelat bra defensivt på slutet) funnits någon form av Säcken-lugn i att hålla motståndarna på utsidan istället för att jaga puck och därmed skapa ytor för motståndarna i defensiv zon och särskilt skottsektorn.

Kanske inte det sätt jag personligen vill se denna upplaga DIF spela men det är ett bra verktyg att ha i verktygslådan och det fungerade klockrent mot Skellefteå (och mot Färjestad i sista seriematchen). Typexemplet på att styra matchen var när Dick vid ett flertal tillfällen i kväll helt sonika vända ut från offensiv blå med bibehållet innehav och nya fräscha byten istället för att försöka sig på en passning som förmodligen skulle resulterat i Skellefteå-puck eller åtminstone sarg-gröt (en trevlig variant för att hålla tempot högt, vilket vår spelmodell tjänar på, istället för spelavbrott eller långa kampsekvenser och kontringar mot trötta ben). Det var hyggligt konsekvent och nästan lite "fotbolls-moget" men samtidigt är vi ruggigt farliga offensivt med fyra formationer (även om det finns mer att hämta av första och Dickens) så motståndarna måste anpassa sig defensivt snarare än tvärtom. Och när vi inte lyckades hålla insidan så hade vi Adam.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Alla som trodde på det när J Lindström efter 6 minuter slår in ett ganska billigt 1-0 - upp med en hand.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sensei skrev: Så här i efterhand så fattar jag inte riktigt hur matchen ens vanns. 1-2 blev troligtvis viktigare än man trodde. Härligt att vara på den sidan som "tjänar" på ett tveksamt domslut för en gångs skull.
Avd.......-Det jämnar alltid ut sig :D
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori

Inlägg av Praetori »

förevigtdjurgården skrev:Alla som trodde på det när J Lindström efter 6 minuter slår in ett ganska billigt 1-0 - upp med en hand.
Jag var inte överdrivet orolig för matchserien (det händer i princip ALDRIG att ett lag vänder 3-1 i matcher i slutspel) men lite gnagde det ändå i första perioden eftersom vi spelade så tempofattigt. När vi gick ut med "bara" 1-0 i baken kändes det dock som att vi skulle rycka upp oss.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Avgå Jocke.

Skitdåligt att bygga ett lag (det enda av de kvarvarande) som gått till semi 2 år i rad. Dessutom uruselt att vi släppt in 2 mål / match, och gjort dryg 3 / match i en serie mot ett SAIK som var på stark uppgång innan matchserien drog igång. Också patetiskt dåligt av den veka Adam att inte hålla nollan i match 6 där vi möter ett desperat hemmalag med Jocke Lindström och Möller som största spets.
Användarvisningsbild
JackHeart

Inlägg av JackHeart »

-daniel- skrev:Avgå Jocke.

Skitdåligt att bygga ett lag (det enda av de kvarvarande) som gått till semi 2 år i rad. Dessutom uruselt att vi släppt in 2 mål / match, och gjort dryg 3 / match i en serie mot ett SAIK som var på stark uppgång innan matchserien drog igång. Också patetiskt dåligt av den veka Adam att inte hålla nollan i match 6 där vi möter ett desperat hemmalag med Jocke Lindström och Möller som största spets.
Avdelningen "Ironi görs sig bra på internet"?
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Snälla... Hade vi mött vilket annat slutspelslag som helst hade vi åkt på råpisk. Att gå vidare efter sex tveksamma försäsongsmatcher är inte automatiskt godkänt.
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

Janzoo skrev:

Snälla... Hade vi mött vilket annat slutspelslag som helst hade vi åkt på råpisk. Att gå vidare efter sex tveksamma försäsongsmatcher är inte automatiskt godkänt.
Kul du måste vara att leva med...

"Ja älskling, det här var ju gott... Men om vi hade haft helt andra råvaror så hade det smakat skit..."
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Skriv svar