Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Kontakt:

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av sensei »

Hahaha
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

ciirree skrev: Mackan är 20 år. 20(!). Ingen är i sitt livs form när man är så ung. Och han mäktade ändå med 27 poäng i grundserien.
Hank får kontrakt för att han är en bra förebild men har inga spetsegenskaper alls.
Det är alltid så. Mindre talangfulla spelare kommer "lättare undan" kritiken endast för att man ger 110% i skridskoåkningen och tacklar mycket. Det är ganska tröttsamt.
Att spela hockey 100% i varje byte över 60min över 50+ matcher per säsong samtidigt som man följer lagets spelsystem är en egenskap som knapp 1 lirare på 50 besitter om ens det. ALLA lag vill ha och behöver minst en sådan spelare. Den enda som fyllt den rollen i DIF sedan Hank blev skadad (och då kanske bara till 60-70%) är Jägarn nu på slutet (och då började till och med den linan checka fast och sänka farten på motståndaren, från att ha varit sänken). Sen är Hank ingen Fjällby eller Mackan i puckhantering eller som framspelare, det är inte det jag säger men att man satsar på en 100%igt pålitlig traditionsbärare och föredöme som dessutom spelar precis den typen av fysiska spel som man vill ha av en brunkare i fjärdelinan är inte ett dugg konstigt.

Affären med Mackan lär klarna vad det lider.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Jag låter bli att recensera Jocke innan jag vet var denna säsong slutar. Men värvningarna av Bemström, Alsing, Linus Johansson, Jesper Petterson, Sebastian Strandberg, Reideborn var inte självklara när de väl varvades. De flesta av dem knappt allsvenska toppspelare när de väl kom till oss. Någon form av fingerspetskänsla har han.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Tråkigt om MacD lämnar.
Han har Djurgårdshjärta och kommer säkert tillbaka.

Men i ärlighetens namn, som någon skrev.
Gör han dundersuccé och 40p så är han förlorad året efter.
Gör han inte det så är han ändå ingen topp 2 center.

Han är svår att bygga kring.
Senaste 2 månaderna har Strandberg överglänst.
Strandberg stannar säkerligen 2 år.
Wandell och Östman är också säkerligen tänkta på mer än 1 år.

Josefson stannar förhoppningsvis.

På så sätt har vi ju en tvåårshorisont på centersidan samt öppning för t.ex Engqvist, Kruger, Zachrisson. Sannolikt eller osannolikt ät skriver i stjärnorna.

Nej som sagt tråkigt med MacD. Men han är svårplacerad utifrån att han behöver en viktig roll med 18 min plus PP och PK för att ta nästa steg. Och tar han det är han förlorad ändå..:
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Robban1 skrev:
ciirree skrev:Det är många som tycker förlängningen av Hank är bra och nu verkar en hel del tycka det är okej/nödvändigt att Mackan lämnar.

Hoppas inte det är samma folk. Jag hade inte fått ihop det.
Fast vänta.. snälla. varför inte tänka efter lite innan man drar iväg ett inlägg likt dett?

*Mackan har spelat med sin bror och fjällby nästan hela säsongen, presterat ganska dåligt med speltiden som kommit.
Att Mackan lämnar är för att vi som klubb kan bli bättre, samt att Strandberg troligtvis tar rollen som 3e center nästa säsong.

*Hank, han gör väldigt få minuter på matcherna, och är inte center för den delen, och väldigt långtifrån samma spelartyp.

Att Mackan har spelat med Fjällby gör ju snarare att poängskörden på 27 poäng ändå är hyfsat bra med tanke på hur fruktansvärt iskall Fjällby har varit.

Strandberg lär nog ta rollen som tvåa bakom Josefson nästa år skulle jag säga.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Utgår från att Kruger eller dylik är klar. Annars är det overkligt om vi skickar pengar på Tom Wandell före MacD. Upp till bevis Jocke!
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Manijock skrev:Utgår från att Kruger eller dylik är klar. Annars är det overkligt om vi skickar pengar på Tom Wandell före MacD. Upp till bevis Jocke!
Roll, roll, roll.
Mackan har säkerligen inte krävt speltid inkl PP, men kan ha fått garantier från VXO som han inte kan få i DIF pga Strandberg och Josef.
Wandell i relation MacD har mindre betydelse. Det är Strandberg som är konkurrenten om roll (inkl långsiktighet)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Vi har säkert någon bra på gång, jag är inte orolig. Var samma tongångar förra säsongen men sedan fick vi in Josefson.
Avskaffa tre mot tre.
Robban1

Inlägg av Robban1 »

Manijock skrev:Utgår från att Kruger eller dylik är klar. Annars är det overkligt om vi skickar pengar på Tom Wandell före MacD. Upp till bevis Jocke!
Tom Wandell är inte ens likande spelartyp som Mackan.

Wandell skulle snarare ersätta Wirtanen.
Hur kan man ens tro att en defensiv center ska ersätta Mackan. Tänkefter lite.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Verkligheten suger. Vi har redan fyra centrar under kontrakt plus Ante och då går Marcus hellre någon annanstans. Precis samma som ifjol när Ljungh och Linus ville dra då Ante, JJ och Davidsson var under kontrakt.

Tror inte det är mycket vi kan göra tyvärr. MacD kanske dessutom inte ens spelar i SHL nästa år. Och jag LOVAR att det hade gnällts som fan här om MacD var uttalad andracenter för oss nästa säsong.

Därför extra parodiskt med surret om att Jocke ”borde tagit höjd” för Antes eventuella skadefrånvaro. Spelare av god kaliber vill inte signa om vi har numerärt fullt på den position. Så är det bara.
Expert.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

SirDIFalot skrev:Verkligheten suger. Vi har redan fyra centrar under kontrakt plus Ante och då går Marcus hellre någon annanstans.
Riktig otur att vi bara "råkar" ha massa usla spelare på kontrakt så att vi måste släppa våra egna talanger. Om det ändå hade funnits någon i organisationen som var ansvarig för värvningar och kontrakt.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

B.I.B.A skrev:
SirDIFalot skrev:Verkligheten suger. Vi har redan fyra centrar under kontrakt plus Ante och då går Marcus hellre någon annanstans.
Riktig otur att vi bara "råkar" ha massa usla spelare på kontrakt så att vi måste släppa våra egna talanger. Om det ändå hade funnits någon i organisationen som var ansvarig för värvningar och kontrakt.
Josefson, Strandberg, Wandell och Östman? Det är väl ändå en rätt bra centersida med Ante som joker, även om jag inte tror att han kommer tillbaka. Tycker inte det är usla spelare.

Sen återigen, det hade gnällts oerhört om vi gick in i nästa säsong med Davidsson som uttalade andracenter.

Underskatta inte heller svårigheterna med jobbet. Säg att vi struntar i att signa Wandell, exemplelvis, han skriver på för Linköping, typ. Davidsson beslutar sig för att köra NHL-campen och "kanske" återvänder i oktober/november. (Oftast är ju återvändarna sällan på topp heller av någon anledning) Då sitter vi i skiten igen.

Vejdemo var ju en spelare som man räknade kallt med inför denna säsong men som sen oväntat drog till AHL. Kanske lärde man sig av den situationen.

Det är ett mycket svårt jobb med flera komponenter och människor iblandade. Det kan bli bra. Det kan bli dåligt.

Med det sagt. Att vi tappar en spelare som Marcus Davidsson till Växjö, precis som med Holm innan. Och Ljungh till HV. Det är övergångar som tär på mitt intresse för SHL.
Expert.
JiWe

Inlägg av JiWe »

Highwind skrev:Jag låter bli att recensera Jocke innan jag vet var denna säsong slutar. Men värvningarna av Bemström, Alsing, Linus Johansson, Jesper Petterson, Sebastian Strandberg, Reideborn var inte självklara när de väl varvades. De flesta av dem knappt allsvenska toppspelare när de väl kom till oss. Någon form av fingerspetskänsla har han.
Håller med! Skulle säga att han får märkvärdigt lite cred för sitt jobb. Bortsett typ Mora och Timrå - så har han väl bland det absolut tuffaste läget som sportchef. Vi lirar i en hockeylada som var omodern för årtionden sedan. Spelarna trängs i ett slitet gym med utrustning som väl Rolle Stoltz och grabbarna använde back in the days. Existerar det ens påfund som skottdramper och liknande? Vilka andra lags spelare bussas ut ombytta till nån jävla förort för att det saknas is att träna på? Sthlm må vara hur fint som helst men saknar man de naturliga banden dit kanske inte långa köer och svindyra bostadspriser lockar så värst heller när familjen ska med?

Självfallet överdrivet men likafullt tillräckligt nära den verklighet Jocke har att handskas med jämfört med säg Lhc eller Hv. Till dessa exempel, med flera, kan vi ju också addera faktumet att vi inte heller kan konkurrera särskilt långt med innehållet i lönekuvertet.

Otroligt starkt att bygga lag med dubbla semifinaler som facit, trots massa sopor från allsvenskan..

Som tillägg så är Jocke såklart inte ofelbar - lika lite som vilken annan sportchef som helst i nån annan klubb. Men givet förutsättningarna så vetefan vem som skulle göra det så mycket bättre!?
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

JiWe skrev: Håller med! Skulle säga att han får märkvärdigt lite cred för sitt jobb. Bortsett typ Mora och Timrå - så har han väl bland det absolut tuffaste läget som sportchef. Vi lirar i en hockeylada som var omodern för årtionden sedan. Spelarna trängs i ett slitet gym med utrustning som väl Rolle Stoltz och grabbarna använde back in the days. Existerar det ens påfund som skottdramper och liknande? Vilka andra lags spelare bussas ut ombytta till nån jävla förort för att det saknas is att träna på? Sthlm må vara hur fint som helst men saknar man de naturliga banden dit kanske inte långa köer och svindyra bostadspriser lockar så värst heller när familjen ska med?

Självfallet överdrivet men likafullt tillräckligt nära den verklighet Jocke har att handskas med jämfört med säg Lhc eller Hv. Till dessa exempel, med flera, kan vi ju också addera faktumet att vi inte heller kan konkurrera särskilt långt med innehållet i lönekuvertet.

Otroligt starkt att bygga lag med dubbla semifinaler som facit, trots massa sopor från allsvenskan..

Som tillägg så är Jocke såklart inte ofelbar - lika lite som vilken annan sportchef som helst i nån annan klubb. Men givet förutsättningarna så vetefan vem som skulle göra det så mycket bättre!?

Bästa jag läst på länge
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:
B.I.B.A skrev:
Josefson, Strandberg, Wandell och Östman? Det är väl ändå en rätt bra centersida med Ante som joker, även om jag inte tror att han kommer tillbaka. Tycker inte det är usla spelare.

Sen återigen, det hade gnällts oerhört om vi gick in i nästa säsong med Davidsson som uttalade andracenter.

Underskatta inte heller svårigheterna med jobbet. Säg att vi struntar i att signa Wandell, exemplelvis, han skriver på för Linköping, typ. Davidsson beslutar sig för att köra NHL-campen och "kanske" återvänder i oktober/november. (Oftast är ju återvändarna sällan på topp heller av någon anledning) Då sitter vi i skiten igen.

Vejdemo var ju en spelare som man räknade kallt med inför denna säsong men som sen oväntat drog till AHL. Kanske lärde man sig av den situationen.

Det är ett mycket svårt jobb med flera komponenter och människor iblandade. Det kan bli bra. Det kan bli dåligt.

Med det sagt. Att vi tappar en spelare som Marcus Davidsson till Växjö, precis som med Holm innan. Och Ljungh till HV. Det är övergångar som tär på mitt intresse för SHL.
+1
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Låst