Linköpings HC - Djurgårdens IF, 15/10 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Banderoller next! 8)

OSSI OSSI OSSI! #4!
Maddedif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Bra spelat i Cloetta center

Inlägg av Maddedif »

Hej hej!
en otrolig bra match ikväll. Vart förvånad över deras spel värkligen. Första perioden sådär andra och tredje vart allt bättre. Damn fortsätt så då kommer ni långt!! Alltså kan det bli bättre än så här! Ossi Väänänen skön grabb värkligen! efter hans spel idag så kan man inte säga mer än akta er för den killen han är skapligt het på plan. Tycker han är väldigt säker på plan. Vet inte änns om han änns gjorde ett ända fel idag! Ölvestad, Ottosson, Väänänen, Hörnqvist skit bra spelat idag tyckte jag värkligen. Dom har värkligen viljan på plan och man märker av dom hela tiden. Bra spelat dom andra med. Ni är värkligen värda guld grabbar! Fortsätt så här så ska vi visa dom vilka som är hetast i år! Och självklart vilka som plockar hem guldet i år! eller vad säger ni andra?
Tack Thomas Johansson för Matchpucken hann inte att säga det ;)
MVH Största Dif fanset Madde ;)
Djurgårdens IF!
Bängan

Inlägg av Bängan »

Jävligt skön match. Hade faktiskt inte väntat mig några poäng, men efter vi ridit ut första perioden kändes det som vi skulle kunna plocka dom svinen. Bra försvar, bra målvakt, effektiva anfall. Kan bara bli bättre med Marusak den tjugotredje, han var fantastisk i våras när han kom och lyfte oss rejält. Det känns bra för fortsättningen måste jag säga. Hoppas på bra publik till torsdag. Över 6000 ska vi fan!

GO DIF
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Skönt med seger. Men vi hade tur i första. Hade vi fått 0-1 i baken där hade det nog inte blivit seger.

Lustigt att alla är så positiva nu. Mot Timrå lät det "Ut med Säcken, DIF suger!". Nu älskar alla DIF igen. Medgångssupporters...

I övrigt mycket bra genomförd match. Vi är inte rädda att slänga pucken till icing när det behövdes.

Stor faktor ikväll: Hörs klacken bra, är Djurgårn bra. TACK klacken! (Härligt att ni gav Ferna en känga också!)

Nykomponerad andralina med Falk som center istället för Bäcker. Bra agerat att Säcken att våga prova nytt.

Vilken fart det har blivit på Otto! Anger och Dick stor anledning till det. Bra offensiv tåga av dem ikväll.

Tack till vederbörande för kvällens streaming. Uppskattas!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Fan va skönt! (lite lätt hybris varning i lyckoruset)

Vi har börjat vinna borta också, vem ska stoppa oss nu?

Ferna, sug på den där karamellen (extra tusenlapparna i månaden) lite extra mycket ikväll, förlåt? Bitter eftersmak?
Nejdå, i Stockholm njuter vi av segerns sötma :wink:
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Ja ossi...sicken grabb... Märks att det var en sådan gubbe vi ville ha. Gillar hans spel, smälla på och ta för sig. Längtar tills Jiri ansluter den 21:a till våran kära trupp.

Bra jobbat ikväll DIF!!! Nu tar vi 2 rakar segrar hemma ochså!!!

Heja DJURGÅRN!!!
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Sen vill jag ge en riktigt stor APPLÅD till Larsson som storspelade i kvällens match!!!!
Fnatte79

Inlägg av Fnatte79 »

Det är fan pinsamt att höra LHC-klacken ibland.
Men vi satte en puck när de sjöng som allra mest för sitt LHC samt en
när det hatade oss som mest... sånt är så jävla härligt... tji fick dom!!!
För övrigt, väl genomförd match... tittade bort på vår ditresta klack
och det såg litet å trångt ut... någon som var i klacken där?
DIF 4 Ever
Volker T.

Inlägg av Volker T. »

Kanonseger för vårt härliga hockeylag, som är betydligt bättre än många tror! Jag har sagt det tidigare...det är något stort på gång!

Perfekt också att Luleå och Mora kryssade, med tanke på att allt avgörs de närmsta omgångarna...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev:Skönt med seger. Men vi hade tur i första. Hade vi fått 0-1 i baken där hade det nog inte blivit seger.

Lustigt att alla är så positiva nu. Mot Timrå lät det "Ut med Säcken, DIF suger!". Nu älskar alla DIF igen. Medgångssupporters...

I övrigt mycket bra genomförd match. Vi är inte rädda att slänga pucken till icing när det behövdes.

Stor faktor ikväll: Hörs klacken bra, är Djurgårn bra. TACK klacken! (Härligt att ni gav Ferna en känga också!)

Nykomponerad andralina med Falk som center istället för Bäcker. Bra agerat att Säcken att våga prova nytt.

Vilken fart det har blivit på Otto! Anger och Dick stor anledning till det. Bra offensiv tåga av dem ikväll.

Tack till vederbörande för kvällens streaming. Uppskattas!

Du gör ett vanligt fel som många andra också gör här på forumet.
Bfa man klagar är man inte medgångssupporter.

Jag går på 70% av hemmamatcherna per säsong.
(utan säsongskort eller andra fjunisrabatter)
Så när DIF gjort en skitmatch ser jag det som en rättighet att yttra mig om det.
Då fungerar detta forum som en sorts terapi då ingen där hemma bryr sig:)

Kanonprestation från DIF igår.
Men man behöver inte vara nåt hockeyorakel för att förstå att DIF kommer torska en match snart igen .
Men det handlar om på vilket sätt man gör det.
På hemmais förväntar jag mig iaf ett 90% engagemang från samtliga spelare & då kan det aldrig se ut som det gjorde mot Timrå hemma senast.
Användarvisningsbild
Killer Kennholt

Inlägg av Killer Kennholt »

Känns så skönt att "Mål-Otto" är tillbaka! Tror han kommer betyda väldigt mycke för oss i år. Måste bara säga att Anger är en riktig stjärna, ni har väl sett intervjun på fan-tv? Djurgårn är laget man ska lira i :D Skönt att höra, tror de är mycket hans förtjänst att Otto är tillbaka på allvar + att Otto sagt att han tränat hårdare än nånsin!
Skönt att vara Djurgårdare nu eller hur?
Killer Kennholt Skjuter För Döda
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Killer Kennholt skrev:Känns så skönt att "Mål-Otto" är tillbaka! Tror han kommer betyda väldigt mycke för oss i år. Måste bara säga att Anger är en riktig stjärna, ni har väl sett intervjun på fan-tv? Djurgårn är laget man ska lira i :D Skönt att höra, tror de är mycket hans förtjänst att Otto är tillbaka på allvar + att Otto sagt att han tränat hårdare än nånsin!
Anger - Ottosson - Axelsson
Frylén och Pettersson ska alla ha en stor eloge för sitt spel de senaste omgångarna (Timrå matchen inte räknad). Att Anger lyfter Ottosson är jag helt med på. Precis som Otto säger i fantv intervjun så är Pettersson/Fryléns stabila backspel också en bidragande anledning till kedjans lyckosamma offensiva spel.

Hoppas nu Big Dick kommer tillbaka till storformen som pausades i och med PA Lundströms fula armbåge.
mr.gr

Inlägg av mr.gr »

Jag tror, tror och tror jag vet att DIF går till slutspel iår.

Men vågar man tro på guld?, allt kan hända i hockey!

Jag kommer tro på guld fall vi fyller hovet varje match och får ca 7000 i globen!
xsy

Inlägg av xsy »

Fnatte79 skrev:Det är fan pinsamt att höra LHC-klacken ibland.
Men vi satte en puck när de sjöng som allra mest för sitt LHC samt en
när det hatade oss som mest... sånt är så jävla härligt... tji fick dom!!!
För övrigt, väl genomförd match... tittade bort på vår ditresta klack
och det såg litet å trångt ut... någon som var i klacken där?
Jag var där:) Var lite dött då och då, men mot slutet kom vi igång:)
isolerad

Inlägg av isolerad »

Killer Kennholt skrev:Känns så skönt att "Mål-Otto" är tillbaka! Tror han kommer betyda väldigt mycke för oss i år. Måste bara säga att Anger är en riktig stjärna, ni har väl sett intervjun på fan-tv? Djurgårn är laget man ska lira i :D Skönt att höra, tror de är mycket hans förtjänst att Otto är tillbaka på allvar + att Otto sagt att han tränat hårdare än nånsin!
Anger är riktigt skön. Väldigt bra inställning och positiv. Jag hoppas han stannar i DIF i många år.
i
Skriv svar