SM-Slutspelet 2019

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Slutspelet 2019

Inlägg av Salas »

Jag vet inte vilken tråd som lämpar sig bäst för detta inlägg, men jag kör det här. Jag bara måste hylla Brendan Shinnimin, vilken jävla hjälte han är. Han cross-checkade en knästående Johan Forsberg två gånger i nacken så att den råttans axel hoppade ur led. Och som om inte det räckte, så gjorde han två mål och spelade fram till avgörande målet i sudden. Han såg även till att tjockisen Engsund fick matchstraff med en avstängning att vänta (förhoppningsvis). Att han dessutom pekat finger till deras inavlade supportrar och retar gallfeber på hela inavelsekten gör inte saken sämre.

Om det finns någon form av intagningsprov för att spela i Djurgården Hockey, så har Shinnimin uppfyllt varenda jävla kriterium för det. Det han gjorde igår har jag väntat på att en Djurgårdare ska göra sedan 2014. Det fullkomligt värmer hjärtat. Är råttan tillbaka i nästa match får Shinnimin gärna avsluta råttans säsong. Oavsett vad så vet jag vem som är min drömvärvning inför nästa säsong. Bara hämta hit honom oavsett kostnad.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Salas skrev:Jag vet inte vilken tråd som lämpar sig bäst för detta inlägg, men jag kör det här. Jag bara måste hylla Brendan Shinnimin, vilken jävla hjälte han är. Han cross-checkade en knästående Johan Forsberg två gånger i nacken så att den råttans axel hoppade ur led. Och som om inte det räckte, så gjorde han två mål och spelade fram till avgörande målet i sudden. Han såg även till att tjockisen Engsund fick matchstraff med en avstängning att vänta (förhoppningsvis). Att han dessutom pekat finger till deras inavlade supportrar och retar gallfeber på hela inavelsekten gör inte saken sämre.

Om det finns någon form av intagningsprov för att spela i Djurgården Hockey, så har Shinnimin uppfyllt varenda jävla kriterium för det. Det han gjorde igår har jag väntat på att en Djurgårdare ska göra sedan 2014. Det fullkomligt värmer hjärtat. Är råttan tillbaka i nästa match får Shinnimin gärna avsluta råttans säsong. Oavsett vad så vet jag vem som är min drömvärvning inför nästa säsong. Bara hämta hit honom oavsett kostnad.
Allt bra han gör överskuggas dessvärre av hans pinsamt patetiska filmande.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Gillar också vinnarinstinkten hos Brendan (filma/förstärka är det många som gör, när drevet börjar gå mot en enskild spelare......då hakar alla på)

Dock är han lite för oslipad, har svårt att ligga på rätt sida gränsen och har faktiskt gett bort minst lika många matcher på korkade utvisningar och nu lär han bli avstängd nästa match just pga sitt otyglade Pitbull-beteende
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Lee Harvey Oswald skrev:Gillar också vinnarinstinkten hos Brendan (filma/förstärka är det många som gör, när drevet börjar gå mot en enskild spelare......då hakar alla på)

Dock är han lite för oslipad, har svårt att ligga på rätt sida gränsen och har faktiskt gett bort minst lika många matcher på korkade utvisningar och nu lär han bli avstängd nästa match just pga sitt otyglade Pitbull-beteende
Ja nu lär han ju bli avstängd och då ter sig Växjös chanser till en vändning minimala dock är det plusspoäng på att han utövade våld mot fröken Forsberg sånt skall alltid uppmärksammas
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:Gillar också vinnarinstinkten hos Brendan (filma/förstärka är det många som gör, när drevet börjar gå mot en enskild spelare......då hakar alla på)

Det finns många, framförallt nordamerikaner, som börjat med det där otyget. Det skall bara bort från hockeyn, vill inte ha en utveckling som går mot den eländigt tråkiga fotbollen. Då kan man lika gärna lägga ner sporten direkt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:

Det finns många, framförallt nordamerikaner, som börjat med det där otyget. Det skall bara bort från hockeyn, vill inte ha en utveckling som går mot den eländigt tråkiga fotbollen. Då kan man lika gärna lägga ner sporten direkt.
Jo, det är inte snyggt.

Historiskt har Tjecker/Slovaker/Ryssar alltid varit kungar på detta, men nu börjar även Kanada, US...and A och Sverige komma ikapp.
Fasth och Markus Svensson trillar ju omkull med lårbensfraktur bara man funderar att eventuellt....kanske närma sig målgården
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:

Jo, det är inte snyggt.

Historiskt har Tjecker/Slovaker/Ryssar alltid varit kungar på detta, men nu börjar även Kanada, US...and A och Sverige komma ikapp.
Fasth och Markus Svensson trillar ju omkull med lårbensfraktur bara man funderar att eventuellt....kanske närma sig målgården
Precis, och det förstör den här sporten.

Såg någon kort intervju med Per Ledin i någon paus när Malmö spelade och han var smått förfärad över situationen i dagens hockey. Man kan säga mycket om den gamle gode Per, och han var helt klart ett svin på isen under sina glans dagar men inte fan att han eller någon i hans generation skulle slängt sig för att vinna fördelar. It ain't hockey och det borde bara bort!
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Skulle gärna se denna sekvens, någon som kan säga ungefär när Shinnimin gjorde denna goda gärning? Han verkar inte ens åkt ut för det så lite svårt att hitta.
mb81

Inlägg av mb81 »

Henkos skrev:Skulle gärna se denna sekvens, någon som kan säga ungefär när Shinnimin gjorde denna goda gärning? Han verkar inte ens åkt ut för det så lite svårt att hitta.
Här.

https://www.shl.se/artikel/h2dqajttp-40 ... -shinnimin
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Tack!

Letade även på SHL.se men den där länken såg jag inte ens där och gör det fortfarande inte : s
jaccan

Inlägg av jaccan »

mb81 skrev:
Henkos skrev:Skulle gärna se denna sekvens, någon som kan säga ungefär när Shinnimin gjorde denna goda gärning? Han verkar inte ens åkt ut för det så lite svårt att hitta.
Här.

https://www.shl.se/artikel/h2dqajttp-40 ... -shinnimin
Nog för det var rätt spelare som råkade ut för den behandlingen. Men ändock att domarna står och kollar på situationen och släpper den helt? Hade det varit en av våra killar som fått en sådan crosscheck i nacken utan att zebrorna reagerat hade jag blivit galen. Vilken nivå...
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Tre matcher. Det var hårt.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Är det den där lilla dutten han får tre matcher för?

Det kanske stod i expressen att det var livsfarligt, han kunde ha dött osv. Då förstår jag det.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Lewyn

Inlägg av Lewyn »

pulverapa skrev:Tre matcher. Det var hårt.
Det var hårt bedömt. Men å andra sidan kommer det bara överklagas nu och sen är det fritt fram att spela vidare tills säsongen är över :roll:
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

Säger inte att det var rätt eller fel bedömning.

MEN!
Som Sanny skriver i expressen. Det är väldigt märkligt att när det gäller skador på spelare under slutspel är det locket på, gärna med hänglås och kedjor som gäller.
Nu var man dock jävligt snabba med att påpeka exakt vad som hade hänt, vilken skada det rörde sig om osv osv.

Märkligt också är att det inte är första gången Luleå är i kontroversernas centrum...
Jag skulle iof också vara het på gröten om jag inte fått ligga sen -96...
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Skriv svar