Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019
Mja, den nyktraste analys jag kan bidra med är att vi är där och stänger ytor i förstaläget i egen zon, men det kommer inget understöd. Vi har inte heller något djup eller finess i åkningarna ut, därmed finns inga öppna/lätta passar för back att slå - det landar i back-back med hårt nypta klubbor, och sen är vi fast igen.
Var är det enkla spelet?
Var är det enkla spelet?
25/4-2025
Ja. Jonte nu vill vi att du kommer tillbakaDIFtomppa skrev:Lider med honom när han är tvungen att spela med 2 alibi spelare just nudaaviid skrev:Nämnde dom Bemström? Kan inte minnas att jag har sett honom ikväll. Hela kedjan är under isen.
Jag fick seriöst idrottsmage och var tvungen att rusa på toaletterna och var galet överraskad över att resultatet stod sig genom hela andra.minalman skrev:Vad gör vi för fel?
Någon bra analys?
skoterråttorna är ju tiofalt överlägsna på allt.
Det bir 2-5 till slut det här.
Men vi slutar utmana och Skellefteå åker mycket mer skridskor än oss. Det är klart att de får press och kan vända och vrida i anfallszon när vi har två backar som skall vakta kassen och står och petar lite med klubban och ett gäng forwards som står och kollar på och försöker alibi-placera sig i eventuella passningsvägar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- super djurgårn
Blir fan deppad när man tittar på highlightsen från Fisklunda
Dick -- det mesta är redan sagt.
Vad tycker ni om Arto så här långt?
Vad tycker ni om Arto så här långt?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Om vi nu vaknar till liv i tredje knäcker vi dem. Att spela på topp och inte få resultat slår ofta tillbaka. Ett skitmål framåt och matchen är vår.
Det tror jag du är ganska ensam om att tycka!rikkard skrev:Om vi nu vaknar till liv i tredje knäcker vi dem. Att spela på topp och inte få resultat slår ofta tillbaka. Ett skitmål framåt och matchen är vår.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Sätt in vem som helst på isen, bara jag slipper se Davidsson o Fjällby.BIX skrev:Ja. Jonte nu vill vi att du kommer tillbakaDIFtomppa skrev:Lider med honom när han är tvungen att spela med 2 alibi spelare just nudaaviid skrev:Nämnde dom Bemström? Kan inte minnas att jag har sett honom ikväll. Hela kedjan är under isen.
Jag är böjd att hålla med ändå. Påminner om matchen vi hade uppe i Skellefteå när vi inte kom upp i nivå. Skellefteå ägde puck men höll mest till på utsidan och Adam stod på huvudet.sensei skrev:Det tror jag du är ganska ensam om att tycka!rikkard skrev:Om vi nu vaknar till liv i tredje knäcker vi dem. Att spela på topp och inte få resultat slår ofta tillbaka. Ett skitmål framåt och matchen är vår.
Får vi in en puck och kan driva upp tempot ett snäpp har vi en god chans att bärga vraket precis som då.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nu ska vi se när firma hardebring och nord jobba stenhårt för att blunda för alla ajk-förseelser i 20 till...
It's the hope that kills you.
Vad är det för dråger dom petat i sej ?
Idioterna glömmer en spelare i båset 4 a. Halåå vi kan va 5 på isen
Kom igen nu för i helvete!!!
Fortsätter i 3e
Önskade att fler uppträdde som Alvarez. I DIF alltså. Han fattar precis vad slutspel handlar om.Detblir3poäng skrev:Katastrofperiod, en jävla bragd att vi inte ligger under!!!!
Och vilken pajas Alvarez blivit, nee bussa garry på aset!
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.