Hur formeras kedjorna med Otto tillbaka?
-
- Säsongskort: Ja
Hur formeras kedjorna med Otto tillbaka?
En mycket glädjande nyhet att Otto är tillbaka. Det kommer naturligtvis ta ett tag innan Otto får upp matchtempot, men ett bättre nyförvärv kan man knappast få
Ottosson är en klasspelare som i form är jämförbar med HV:s Andreas Karlsson.
Antar att Otto börjar matchas lite försiktigt.
När han får upp temport, hur formeras laget?
Första och andra kedjan har ju gått väldigt bra på sistone, så det bästa vore kanske att låta Ottosson spela center med Eklund/Nordfeldt/Thörn i nån form. Vad tror forumet?
PP-toppning Thoresen Otto Linkan, självklart.
Känns som slöseri att låta Otto lira center med dom två i 5/5 då den kedjan redan producerar i hästväg.
Ottosson är en klasspelare som i form är jämförbar med HV:s Andreas Karlsson.
Antar att Otto börjar matchas lite försiktigt.
När han får upp temport, hur formeras laget?
Första och andra kedjan har ju gått väldigt bra på sistone, så det bästa vore kanske att låta Ottosson spela center med Eklund/Nordfeldt/Thörn i nån form. Vad tror forumet?
PP-toppning Thoresen Otto Linkan, självklart.
Känns som slöseri att låta Otto lira center med dom två i 5/5 då den kedjan redan producerar i hästväg.
-
- Ritterwand
-
-
-
Nej, det är sant att första femman inte har någon naturlig center, men det finns mer potenital för laget i stort i att låta Otto bära upp en tredjefemma, istället för att stärka en redan stark förstakedja.jensa öhling skrev:Otto ska in i förstakedjan och göra den ännu vassare. Linkan är ingen natiurlig center. Sen har andra- och tredjekedjan kommit igång på slutet. dumt att spräcka dom.
i fjärdelinan får Hörnqvist sällskap av Kriostoffersson och Eneqvist. Thörn lirar med Pelle Eklund och Nordfeldt.
Jag ser att första kedjan består (Thoresen - Linkan - Eneqvist) och att Ottoson går in i andra kedjan. Så man får bredd bland kedjorna, så att det inte bara är en kedja som producerar och resten går ut och spelar 0-0.
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
-
Vilken är den andra kedjan? Syftar du på Ölvestad Falk Rudslätt? Den kedjan tycker jag fungerar riktigt bra, iaf senaste 10 matcherna! Ska man verkligen spräcka den?Cellus skrev:Jag ser att första kedjan består (Thoresen - Linkan - Eneqvist) och att Ottoson går in i andra kedjan. Så man får bredd bland kedjorna, så att det inte bara är en kedja som producerar och resten går ut och spelar 0-0.
Som jag ser det så är det 3:e med Nordfeldt/Eklund som behöver ett lyft.
Med tanke på back-krisen, varför inte flytta Falken till back, igen?
Men jag köper ditt påstående att ändra i tredje-femman, men Ottosson har för mycket kapacitet för att vara i tredje femman. Det är som att köra med en Ferarri i Gamla Stan i Sthlm :P
Men jag köper ditt påstående att ändra i tredje-femman, men Ottosson har för mycket kapacitet för att vara i tredje femman. Det är som att köra med en Ferarri i Gamla Stan i Sthlm :P
nutarvidom skrev:Vilken är den andra kedjan? Syftar du på Ölvestad Falk Rudslätt? Den kedjan tycker jag fungerar riktigt bra, iaf senaste 10 matcherna! Ska man verkligen spräcka den?Cellus skrev:Jag ser att första kedjan består (Thoresen - Linkan - Eneqvist) och att Ottoson går in i andra kedjan. Så man får bredd bland kedjorna, så att det inte bara är en kedja som producerar och resten går ut och spelar 0-0.
Som jag ser det så är det 3:e med Nordfeldt/Eklund som behöver ett lyft.
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
-
Jag håller med!nutarvidom skrev: Som jag ser det så är det 3:e med Nordfeldt/Eklund som behöver ett lyft.
Eklund som har sett riktigt sömnig ut skulle nog må gott av att ha en klasscenter bredvid sig. Men Nordfeldt som väl är född center, ska man flytta upp honom som center i förstafemman då? Tror inte det är bra att röra om för mycket bara...
-
Hm, angående Nordfeldt och huruvida man kan använda honom som vinge törs jag inte uttala mig om. Men hur som helst håller jag med dig om att man inte bör röra om för mycket, varför 1:a och 2:a bör få vara intakta.Hockeyröven skrev:Jag håller med!nutarvidom skrev: Som jag ser det så är det 3:e med Nordfeldt/Eklund som behöver ett lyft.
Eklund som har sett riktigt sömnig ut skulle nog må gott av att ha en klasscenter bredvid sig. Men Nordfeldt som väl är född center, ska man flytta upp honom som center i förstafemman då? Tror inte det är bra att röra om för mycket bara...
Verkar som vi kan vänta med kedjespekulationerna:
Från hockeyligan.se
Skadeläget
Petter Rönnqvist är fortfarande på skadelistan. Adam Andersson såg ut att komma till spel men har precis som Alexander Ribbenstrand och Jesper Björk drabbats av sjukdom. Inte heller lagkaptenen Kristofer Ottosson kommer medverka i matchen mot Södertälje.
Från hockeyligan.se
Skadeläget
Petter Rönnqvist är fortfarande på skadelistan. Adam Andersson såg ut att komma till spel men har precis som Alexander Ribbenstrand och Jesper Björk drabbats av sjukdom. Inte heller lagkaptenen Kristofer Ottosson kommer medverka i matchen mot Södertälje.
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 77,00.htmlFricke skrev:Verkar som vi kan vänta med kedjespekulationerna:
Från hockeyligan.se
Skadeläget
Inte heller lagkaptenen Kristofer Ottosson kommer medverka i matchen mot Södertälje.
Otto kanske spelar ändå!!! Kolla länktips!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Personligen tycker jag så här i dagens match mot SSK:
Line 1: Thoresen - Bremberg - Eneqvist
Line 2: Ölvestad - Falk - Rudslätt
Line 3: Thörn - Nordfeldt - Eklund
Line 4: Löfberg - Ottosson - Hörnqvist
Jag tycker man ska Ottosson rätt lite i dagens match så att han får upp matchtempot, sen kanske man se till att "Linkan" går ut till en RW position medans Ottosson tar center platsen i 1:a och Eneqvist blir LW i 4:e, Löfberg RW i 4:e samt att Hörnqvist blir center. När "Krisse" är tillbaks så får han ta Löfberg's plats.
Line 1: Thoresen - Bremberg - Eneqvist
Line 2: Ölvestad - Falk - Rudslätt
Line 3: Thörn - Nordfeldt - Eklund
Line 4: Löfberg - Ottosson - Hörnqvist
Jag tycker man ska Ottosson rätt lite i dagens match så att han får upp matchtempot, sen kanske man se till att "Linkan" går ut till en RW position medans Ottosson tar center platsen i 1:a och Eneqvist blir LW i 4:e, Löfberg RW i 4:e samt att Hörnqvist blir center. När "Krisse" är tillbaks så får han ta Löfberg's plats.