SM-Slutspelet 2019
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SM-Slutspelet 2019
Extrem skillnad i hastighet och tempo, och inte minst KÄNSLOR när man tittar Växjö-Luleå kontra hur det såg ut på Hovet igår.
25/4-2025
Vi har värvat för snälla killar. Inget skägg i laget förutom Dick och Brodin.förevigtdjurgården skrev:Extrem skillnad i hastighet och tempo, och inte minst KÄNSLOR när man tittar Växjö-Luleå kontra hur det såg ut på Hovet igår.
Vad som än händer får inte hockeymördarna i fuleå ( i dubbel bemärkelse) inte vinna sm guld.
Dom är grymt starka, 5 mål borta mot Växjö och vänder underläge flera ggr,EspenK skrev:Vad som än händer får inte hockeymördarna i fuleå ( i dubbel bemärkelse) inte vinna sm guld.
Varför vill du att Fuleå ska vinna SM-Guld?EspenK skrev:Vad som än händer får inte hockeymördarna i fuleå ( i dubbel bemärkelse) inte vinna sm guld.

- Lee Harvey Oswald
Nej, dom ser tyvärr lite för bra ut.......och Luleå stad skäms säkert jättemycket över"tråkigt" spel#10 skrev:Dom är grymt starka, 5 mål borta mot Växjö och vänder underläge flera ggr,EspenK skrev:Vad som än händer får inte hockeymördarna i fuleå ( i dubbel bemärkelse) inte vinna sm guld.
DIF 18/19 framstår som ett flicklag -09 i jämförelse
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Hade Dif spelat som Luleå hade vi inte tyckt att det var ett tråkigt spel...Lee Harvey Oswald skrev:Nej, dom ser tyvärr lite för bra ut.......och Luleå stad skäms säkert jättemycket över"tråkigt" spel#10 skrev:Dom är grymt starka, 5 mål borta mot Växjö och vänder underläge flera ggr,EspenK skrev:Vad som än händer får inte hockeymördarna i fuleå ( i dubbel bemärkelse) inte vinna sm guld.
DIF 18/19 framstår som ett flicklag -09 i jämförelse
Tja.. nu vet vi vilken sportchef vi skulle ha behållit....
Grattis Tjomme!
Well played.
Grattis Tjomme!
Well played.
Jag är pro Tjomme men det här dissandet av Jocke är väldigt konstigt. Vi har kommit topp-4 två säsonger i rad.EspenK skrev:Tja.. nu vet vi vilken sportchef vi skulle ha behållit....
Grattis Tjomme!
Well played.
Senast vi gjorde det var 02/03.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag gillar både Tjomme och Jocke och tycker vi borde fortsatt på modellen vi hade. Men du kan ju omöjligt lägga mycket värdering i Leksands resultat på kort sikt när Tjomme kom in som GM under pågående säsong.EspenK skrev:Tja.. nu vet vi vilken sportchef vi skulle ha behållit....
Grattis Tjomme!
Well played.
Expert.
Såg just på wikegårds insta. Kommenterar kvartsfinal 1. Bara Brodin som kör är hans analys. Böjd att hålla med. Men vems är ansvaret för att gruppen som sådan agerar som mjuka kuddar i en kvartsfinal. Svaret är självklart för mig. Tränartrojkan och Jocke. Jocke för att laget han byggt inte innehåller fler Ahlen typer. Tränarna för att man inte förberett och lyckas nöta in goda vanor efter 53 matcher. Underkänt!
Vill se nåt helt annat imorgon. Man kan förlora hockeymatcher. Händer även när man gör sitt allra bästa men att ge bort matcher som den igår. Det vill jag aldrig se av DIF. Det är emot vårt eget DNA.
Vill se nåt helt annat imorgon. Man kan förlora hockeymatcher. Händer även när man gör sitt allra bästa men att ge bort matcher som den igår. Det vill jag aldrig se av DIF. Det är emot vårt eget DNA.
Det jag konstaterar är att laget gått bakåt jämfört med ifjol. Vi släpper en spelare som Ahlen som hade passat perfekt i laget i ett slutspel. Vi är för tunna.mb81 skrev:Jag är pro Tjomme men det här dissandet av Jocke är väldigt konstigt. Vi har kommit topp-4 två säsonger i rad.EspenK skrev:Tja.. nu vet vi vilken sportchef vi skulle ha behållit....
Grattis Tjomme!
Well played.
Ahlén gjorde en rätt dålig säsong i SSK denna säsong. Många supportrar tyckte man skulle peta honom. Svårt att se att han skulle göra någon skillnad hos oss.EspenK skrev:Det jag konstaterar är att laget gått bakåt jämfört med ifjol. Vi släpper en spelare som Ahlen som hade passat perfekt i laget i ett slutspel. Vi är för tunna.mb81 skrev:Jag är pro Tjomme men det här dissandet av Jocke är väldigt konstigt. Vi har kommit topp-4 två säsonger i rad.EspenK skrev:Tja.. nu vet vi vilken sportchef vi skulle ha behållit....
Grattis Tjomme!
Well played.
Tycker det är konstigt att så fort man förlorar har man inte tacklat tillräckligt eller inställningen varit dålig. Framförallt som en match som igår där vi för spelet. Wikegård hör man ju ingen skillnad längre om han pratar om hockey eller kommenterar gladiatorerna. Handlar bara om att tacklas och att köra. Tröttsamt.
... Och spelarna med ett C och A på bröstet! Viktigt att dessa också kliver i och visar både väg och vart skåpet skall stå!EspenK skrev:Såg just på wikegårds insta. Kommenterar kvartsfinal 1. Bara Brodin som kör är hans analys. Böjd att hålla med. Men vems är ansvaret för att gruppen som sådan agerar som mjuka kuddar i en kvartsfinal. Svaret är självklart för mig. Tränartrojkan och Jocke. Jocke för att laget han byggt inte innehåller fler Ahlen typer. Tränarna för att man inte förberett och lyckas nöta in goda vanor efter 53 matcher. Underkänt!
-
Ganska lustigt ändå med tanke på att vi är ett av de lag som tacklar mest denna säsong. Något många verkar ha glömt är ju att vi säsongen 15/16 och över halva säsongen 16/17 drog på oss väldigt mycket 2or, tror vi låg 1a i antal utvisningsminuter, vilket var ett stort problem. Ett problem som tränarstaben faktiskt lyckats lösa relativt bra. Tar dock fortfarande för mycket offensiva utvisningar.mb81 skrev:Ahlén gjorde en rätt dålig säsong i SSK denna säsong. Många supportrar tyckte man skulle peta honom. Svårt att se att han skulle göra någon skillnad hos oss.EspenK skrev:Det jag konstaterar är att laget gått bakåt jämfört med ifjol. Vi släpper en spelare som Ahlen som hade passat perfekt i laget i ett slutspel. Vi är för tunna.mb81 skrev:Jag är pro Tjomme men det här dissandet av Jocke är väldigt konstigt. Vi har kommit topp-4 två säsonger i rad.EspenK skrev:Tja.. nu vet vi vilken sportchef vi skulle ha behållit....
Grattis Tjomme!
Well played.
Tycker det är konstigt att så fort man förlorar har man inte tacklat tillräckligt eller inställningen varit dålig. Framförallt som en match som igår där vi för spelet. Wikegård hör man ju ingen skillnad längre om han pratar om hockey eller kommenterar gladiatorerna. Handlar bara om att tacklas och att köra. Tröttsamt.