DIF_Soldier skrev:Praetori skrev:Manijock skrev:
Saik är ett skickligare och bättre lag. Vi har nått vägs ände nu med dessa gossar.
Minst 3 matcher kvar att spela, förhoppningsvis 12 eller fler.
Fast, nä. DIF 18/19 vinner inte guld. Det vet du också, innerst inne.
Med samma inställning så har Färjestad inte heller chansen då efter att ha blivit slagna av HV hemma? Slutspel är slutspel.
Helt klart en mellansäsong men det var det rätt många inklusive undertecknad som förutspådde. Många ut och en hel del nytt in och en spelmodell som höjts ett snäpp och som skall sätta sig.
Men faktum kvarstår. Det är slutspel och vi slog två av lagen före oss i tabellen på slutet. En halvdålig insats i första slutspelsmatchen efter ett speluppehåll är ingen värdemätare. Tycker vi under långa stunder var betydligt bättre än Skellefteå så det finns mer att hämta.
Den stora frågan man kan ställa sig är ju dock varför laget stundvis ser ut som ett gäng Gym-gorillor med motorik som målbrottsfjunisar när vi istället borde vara tempostarka precisionsmaskiner. Flåset är det ju inget fel på då vi orkar mer än motståndarna i nästan varje match (och vi tacklar även överlägset mest i hela ligan så brist på fysiskt spel är det ju inte heller). Men när en spelare som Dick som varit skadad till och från och som därmed bör ligga efter träningsmässigt flyger fram (nåja) jämfört med en power-spelare som Lilja så anar man ugglor i mossen rörande formtoppningen.
Men SM-Guld i år är inget som jag förväntat mig eller som jag kräver. Arbetet med att få upp oss till toppen av Svensk hockey är långsiktigt. Med det sagt så tror jag dock ändå att vi har goda möjligheter att ta hem hela skiten förutsatt att det börjar stämma därute med skridskoskär, ögon i nacken och matchande handleder.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.