Kvartsfinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 25/3-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvartsfinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 25/3-2019

Inlägg av Andspe »

19:00

Bild
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Kvartsfinal 2: Skellefteå - Djurgårdens IF 25/3-2019

Inlägg av #10 »

Nya tag imorn, ny match nya möjligheter.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Vi ger aldrig upp Djurgårn.
Avskaffa tre mot tre.
ciirree

Inlägg av ciirree »

På sistone så har vi faktiskt spelat bättre borta än hemma. Konstigt. Men det talar för oss skulle jag säga.

1-2 avgörande i andra suddenperioden.
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Snälla älskade DIF , bara vinn. Skiter hur det ser ut
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Skulle bli oerhört förvånad om Saik hemma öppnar lika lamt som DIF gjorde.
Neej, här lär det bli översköljning från första nedsläpp, står vi pall första 12 (första 2-3 BP), då finns en chans

Saik-DIF 5-2
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Hoppas Robban & Co har anteckningsblocket redo, de lär få en lektion i hur man spelar slutspel på hemmaplan.
Syjunta

Inlägg av Syjunta »

Nu är det dags. Dags för mig att slippa skämmas på jobbet. Här i mörkerschtan är det antingen "stålmännen" eller "6-fingersarmén" som gäller. Det är bara ut och köra. Vad finns det att förlora? Hockey ska vara roligt och roligt får man när man kör hårt och inte glider så förbannat. En dålig dag på jobbet? Jobba hårdare, ta backchecken, skjut ta mig fan på allt om det finns någon annan framför mål som kan ta eventuell retur. Bara mata. Ge mig en ljusglimt i mörkret för fan!
"100% av alla skott du inte skjuter blir inte mål"
Praetori

Inlägg av Praetori »

Syjunta skrev:Nu är det dags. Dags för mig att slippa skämmas på jobbet. Här i mörkerschtan är det antingen "stålmännen" eller "6-fingersarmén" som gäller. Det är bara ut och köra. Vad finns det att förlora? Hockey ska vara roligt och roligt får man när man kör hårt och inte glider så förbannat. En dålig dag på jobbet? Jobba hårdare, ta backchecken, skjut ta mig fan på allt om det finns någon annan framför mål som kan ta eventuell retur. Bara mata. Ge mig en ljusglimt i mörkret för fan!
Vem fan skäms över att vara Djurgårdare?
447 SM guld i diverse sporter är oöverträffat som förening i Svensk historia och hockeymässigt är det möjligtvis bara IK Göta som har gjort mer för Svensk hockey.

Sen har alla föreningar bättre eller mindre bra säsonger men sexfingrar eller wannabe-samer kan ju komma igen när de platsar på topp 5 i maratontabellen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Vi vill ju bara att motståndarna skall köras över som det har vart tidigare. Vi vill se en för alla, alla för en och inte individualister som låtsas om att de inte ser eller "råkar" komma in för sent i jobbiga situationer. Vi vill se spelare som är redo att offra något för laget.

Sen tror jag också personligen att detta ovan är en del i framgång, givet att skickligheten är likvärdig eller åtminstone jämförbar. Kom ihåg Andre Mattson, som med ren inställning kunde göra en helt OK insats som back trots.. skall vi säga ifrågasatt skicklighet.

Självklart ska vi diskutera skicklighet hos spelare, men enligt mina observationer så skiljer sig inställning och attityd till spelet mer hos spelare mer än deras individuella skicklighet på elitnivå. Jag kan ha fel, men jag tror så. Därför är ovan så viktigt. Och där har Jocke misslyckats enligt mig.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Syjunta

Inlägg av Syjunta »

Praetori skrev: Vem fan skäms över att vara Djurgårdare?
447 SM guld i diverse sporter är oöverträffat som förening i Svensk historia och hockeymässigt är det möjligtvis bara IK Göta som har gjort mer för Svensk hockey.

Sen har alla föreningar bättre eller mindre bra säsonger men sexfingrar eller wannabe-samer kan ju komma igen när de platsar på topp 5 i maratontabellen.
Klart jag inte skäms för att jag är Djurgårdare! Min son, 4 år, springer på schtan och skriker "HEJA DJURGÅRDEN" tillsammans med mig. Eller snarare jag har inget val än att hänga på... Jag skäms för de plattmatcher som genomförs och ofta mot just dessa två. Att ibland inte ens försöka är det jag skäms över. Går det tungt i en match så löser det sig inte med att glida runt och göra flippmackor. Det är hårt jobb och envist, outröttligt gnetande som gäller. Och det är det som gäller mot både Luleå och Skellefteå. Ingenting är gratis i dessa matcher och just Luleå ger då ALLTID 150% mot just Djurgården.

Med det sagt så blir det ändå skämskudde på jobbet vid förluster mot just Luleå och Skellefteå. För att inte tala om plattmatchen på annandagen. Grabbens första match på plats. Vilket fiasko, men han fick ändå dra på sig världens finaste tröja för första gången! Men mot nya höjder och jävlar 170% nu i Själläfte!
"100% av alla skott du inte skjuter blir inte mål"
Användarvisningsbild
Jervill

Inlägg av Jervill »

Hoppet är det sista som dör.. Blir stentufft i kväll.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Jag vågar inte ens tippa matchen. Gör första målet och gör gärna flest mål idag också. Det behövs.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Han coachar som om det vore Oktober/November och att laget måste ''sätta sig''. Hur fan kan man inte röra om i kedjorna efter den pinsamma insatsen senast.
Spela fult
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Intressant också att inte Grewe lyckas ta en plats bland dessa mediokra konståkare. Han kunde varit extraspelare och haft i uppgift att få Skellefteås backar ur balans. Fast det är klart. Sånt sysslar man inte med i DIF.
Spela fult
Skriv svar