Kvartsfinal 1: Djurgårdens IF - Skellefteå 23/3-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvartsfinal 1: Djurgårdens IF - Skellefteå 23/3-2019

Inlägg av kaminor »

Sheleftyou vinner välförtjänt. Dicken och Brodin de enda som får godkänt. Samt Adam som är chanslös på båda målen. Förstalinan måste prestera.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Djurgårn skrev:Stendöd match där Skellefteå inte behöver anstränga sig något nämnvärt för att plocka hem segern. Det har konstaterats flertalet gånger tidigare men det här laget har absolut ingenting i ett slutspel att göra. Jag skäms över inställningen som många av våra spelare går in med. Patetiskt.
Sån jävla loosermentalitet att säga så, vi kom fyra och är med råge kvalificerad för ett slutspel.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Magnutz skrev:Nollade på Hovet i kvartsfinal 1. Så djupt osmakligt att jag blir illamående.

Det ska krigas i 3x20 och visar man inte känslor och spelar på adrenalin hela tiden är man fan ingen spelare jag har lust att se i våra tröjor. Feghet och vekhet ger inga medaljer. STEPPA UPP!
Vi har inte visat några känslor under hela året. Ingen kan förvänta sig att våra ynglingar helt plötsligt ska visa någon glöd nu.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

mforce skrev:Dif slutade fyra i grundserien. Ett lag som är felbyggt? Nog finns det saker att förbättra och det här är långt ifrån bra. Skitsnacket är helt och hållet ditt.
Äh, lägg av. Det skiljde väl 5 pinnar från 4-8e plats.. Svårt att göra ngt analys av vår tabellplacering som du gör. Vi har inte lirat stabilt över tid sedan inledningen av säsongen och det ser vi ju idag också.[/quote]
Ja, vi borde väl ha fått kvala med det här laget. Svårt att göra analys? Det om något är skitsnack. Laget lyckades vinna tillräckligt många matcher och poäng för att klara 4.[/quote]

Ok. Tack.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

"Spelarna bryr sig inte"
"Skellefteå krigar mer"
"Spelarna har inte fattat att det är SLUTSPEL"
"Skellefteå spelar SMART"

Ibland blir jag vansinnigt trött på hur usla folk är på analysera hockey. Till och med cmore-gänget ger alltså Skellefteå cred idag för hur de spelar. "Man kommer till Hovet och spelar smart". Fine om hela deras spelidé bygger på att försöka ligga i skottlinjer och hoppas på att DIF missar sina lägen samtidigt som man räknar med att Bud ska stå för en individuell prestation och avgöra matchen någon gång.

DIF gör en hyfsad match mot ett svagt Saik och borde vunnit men Mantas stal matchen helt enkelt. Är det likadant i sju matcher så vinner DIF detta enkelt.
Expert.
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

Riktigt nervöst och skitnödigt...

Nu vill jag veta av en rejäl felanalys, att våra ledare och ledande spelare sätter sig och analyserar skiten ur skellefteå, och lägger upp en gameplan om hur vi ska mala ner deras försvar till nästa match.
EN till sån här match och säsongen är över.
Kan vi däremot spela ut mot dem och få med oss nästa match känns det bra igen.

Nu har förhoppningsvis nervositeten släppts och vi kan köra från och med nu.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Skönt att bli förnedrade på hemmaplan. Fördet härvar förnedring.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

ken1968 skrev:
Buford skrev:En eloge till Robban iaf, han försökte med allt som stod i hans makt! Denna match får spelarna ta på sig...
Tur att Robban har några som tycker han gjort det bra med att skapa energi :shock:
Det sa jag inte! Jag sa att han försökte iaf, med det menade jag att han coachade mer än vad han brukar.

Angående energi så måste ju spelarna vara mottagliga för det oxå...
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Djurgårn skrev:Stendöd match där Skellefteå inte behöver anstränga sig något nämnvärt för att plocka hem segern. Det har konstaterats flertalet gånger tidigare men det här laget har absolut ingenting i ett slutspel att göra. Jag skäms över inställningen som många av våra spelare går in med. Patetiskt.
Exakt. Komfortabel vinst för Skellefteå. Låter oss äga puck och snurra omkring i alla fyra hörnen. Antal spel-skott ifrån slottet: NOLL.

Nej ni, detta var aldrig nära. Och fler lag har spelat exakt på samma sätt och vi har inget motdrag.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:"Spelarna bryr sig inte"
"Skellefteå krigar mer"

Ibland blir jag vansinnigt trött på hur usla folk är på analysera hockey. Till och med cmore-gänget ger alltså Skellefteå cred idag för hur de spelar. "Man kommer till Hovet och spelar smart". Fine om hela deras spelidé bygger på att försöka ligga i skottlinjer och hoppas på att DIF missar sina lägen samtidigt som man räknar med att Bud ska stå för en individuell prestation och avgöra matchen någon gång.

DIF gör en hyfsad match mot ett svagt Saik och borde vunnit men Mantas stal matchen helt enkelt. Är det likadant i sju matcher så vinner DIF detta enkelt.
Det tror jag verkligen inte. Vi har inte matrealet för slutspel. Alla inser det förutom Jocke, som snabbt som ögat värvar ännu fler grundseriespelare med tveksamt fysiskt spel så fort tillfället ges. Vi ser nu konsekvenserna av detta bedrövliga värvningsarbete.

Oavsett otur, ribbträffar och Buds fantastiska mål så får det fan inte se ut så här.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
rikkard

Inlägg av rikkard »

SirDIFalot skrev:"Spelarna bryr sig inte"
"Skellefteå krigar mer"

Tycker att vi spelar bra fram till 1-0. Ganska moget spel där vi gör bra avvägningar. Släpper inte till något och skapar ändå en del framåt, men sedan tappar de allt. Vi är riktigt usla sista halvan av matchen. Nog spelar SAIK smart. De vet precis hur man ska spela mot oss. Tight defensivt, göra ett mål och sedan faller vi samman.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Är Jonte frälsaren för tredje kedjan? Känns som att han är den som får den kedjan att gasa. Saknar det juniorkedjan åstadkom förra säsongen. När de bara gick in och köttade. Kändes ändå någonstans att rutin var det som behövdes då. Nu har grabbarna rutin, men det känns bara miserabelt.

Brodda, Dick och Adam får en guldstjärna, men vart är resten? Lilja har ju varit spelaren med hög lägstanivå hela säsongen, men nu försvinner han bara. Jag trodde ett tag att Bergfors hade klivit av, men så var inte fallet.

Visst.. hade vi fått in något skitmål, gärna när matchen stod och vägde vid 0 -1 så hade vi fått en annan matchbild. Jag hade dock ändå förväntat mig en "Brodda"-inställning hos samtliga från start.

Jag har svårt att sätta fingret på var det felar. Är det backsidan som inte klarar av att spela systemet? Eller är det kemin kedjekamraterna emellan?

Såhär i efterhand så hade vi behövt en Högström liknande backtyp istället för att ha både Tom och Urbom. Båda är bra spelare, men att ha två backar i den kalibern påverkar vår offensiv negativt.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

Vad är det egentligen folk vill se från Robban?
Nån som står och skriker och skäller ut spelarna?
Eller gnäller på domarna i tid och otid?

Känslor? Utåtagerande?

Vi har ingen aning om vad som sägs i båset. Eller omklädningsrummet.
Åsikter som byggs på helt meningslösa intervjuer och enstaka bilder från båset.

Ledarskap handlar inte om att skrika och skapa nån form av rädsla eller tro att man kan piska upp en stämning som ska ta fram nån magisk egenskap.

Börjar faktiskt bli urbota trött på alla pseudopsykologer här som skriker avgå vid minsta motgång.
Vi har ca 0 insikt i vilka förutsättningar Jocke har i sitt arbete. Vi har ca 0 insikt i vad Robban mfl gör för att leda laget.
Men åsikter finns det gott om. Som har byggts på magkänsla, "fallstudier" och ett eget tyckande från tv-soffan.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

#70 hade ett friläge som han sumpade. Men under den perioden i andra hade vi ett bra grepp om händelserna. Hultström gjorde som vanligt en rejäl fadäs och på efterföljande BP tappade #55 deras dansk.
Sedan var det avgjort.
Bara en gång i år har vi klarat att vända ett underläge på Hovet.
sajk vet att de kan vänta ut våra misstag, göra första kassen och ta hem matchen.
Jag tycker Robban ska försöka spela mer cyniskt någon gång. Dra ner tempot. Se vad de andra gör när vi inte spelar som de förväntar sig.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori

Inlägg av Praetori »

Magnutz skrev:Nollade på Hovet i kvartsfinal 1. Så djupt osmakligt att jag blir illamående.

Det ska krigas i 3x20 och visar man inte känslor och spelar på adrenalin hela tiden är man fan ingen spelare jag har lust att se i våra tröjor. Feghet och vekhet ger inga medaljer. STEPPA UPP!
Lite av problemen med den typen av anfallsspel som vi vill lira är att det inte hjälper att "kriga" och köra tills mjölksyran sprutar ur porerna (även om det underlättar förutsatt det övriga stämmer). Det kräver först och främst tempo och finess, inte råstyrka eller kamp (återigen, det hjälper men kan inte kompensera). Jag vet inte hur det såg ut resten av matchen men i första hade vi hygglig kontroll men tyvärr såg det fortfarande ut som ett gäng tjockisar som åker runt därute. Spelarna är inte så dåliga att de inte kan lägga eller ta emot en passning i fart men trots det så såg lirare som Lilja, Josef mfl ut som Div4-spelare i tempo och att fatta beslut INNAN man får pucken. Det har varit likadant efter varje uppehåll som har varit så något skumt är det med upplägget.

SHLs nivå är tyvärr sådan att ytterst få lag spelar en modern offensiv hockey ala NHL och spelarmaterialet finns inte riktigt där i förhållande till lönenivåer jämfört med NHL, KHL och Schweiziska ligan. Gammal hederlig Svensk hockeymodell med grunderna och disciplinerat försvarsspel tar lag som Luleå till en andraplats i ligan. LHC floppar, HV71 floppar, DIF och Färjestad är de enda som levererat och inget av de två under mer än delar av säsongen.
Jag tycker vi har alla förutsättningar att dominera med spelmodellen (vilket vi visat tidigare men även på slutet mot Frölunda och Färjestad) men det kräver att spelarna är synkade och i rätt form men något ser skumt ut.
Senast redigerad av Praetori den 2019-03-23 17:48:11, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar