SM-Slutspelet 2019

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Slutspelet 2019

Inlägg av daaviid »

Nej Arto och Lena eller va fan hon heter. Vi har inte längtat efter ett slutspel som avgör matcher på detta viset. Dummare än tåget båda två för fan.
JiWe

Inlägg av JiWe »

Nånstans blir jag lite imponerad av er som spenderar en lördag-em på att kolla Växjö-Örebro... :)
daaviid

Inlägg av daaviid »

JiWe skrev:Nånstans blir jag lite imponerad av er som spenderar en lördag-em på att kolla Växjö-Örebro... :)
Strö-tittade bara lite, men såg domarnas miserabla förlängning. 8)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

JiWe skrev:Nånstans blir jag lite imponerad av er som spenderar en lördag-em på att kolla Växjö-Örebro... :)
Mmh,, det är väl lite olika där :wink:

Mitt intresse för Ishockey generellt är nog lika stort som intresset för DIF
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev:Domarna är som väntat inte ett dugg bättre i slutspelet.

Hade varit rosenrasande om jag varit Örebro-supporter. I hela förlängningnen dömer de endast åt ena hållet (bland annat ett solklart PP/Straff där Växjö flyttar målburen som förhindrar ett mål som de ignorerar).

Och som pricken över i så avgör dem när de får 2v1 när de trippar en back och snor pucken.
Ja det är ju inte ofta man sitter och jagar upp sig över matcher där DIF inte spelar men Örebro blev bestulna på segern av domarna. Men de tog åt andra hållet istället. Det känns som om Frölunda, Luleå och Växjö utvisningsmässigt kommer undan alldeles för lätt i match efter match efter match. De verkar vara gjorda av teflon, särskilt när det gäller holding och interference. Som att de vet exakt vart domarna valt att lägga nivån denna säsong.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Kan bara tycka synd om Örebro. Hade de inte blivit fullständigt rånade av domarna i match ett så hade de haft en bra chans att avgöra hemma mot ett panikslaget Växjö med allt att förlora. Istället snabb sorti ut ur slutspelet.
Donkels-2.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-2.0 »

Känns ändå rätt att Örebro som halkade in på ett bananskal till play-in blir första lag som ryker
Ceterum censeo Solna esse delendam
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Och då vart det klart lag 1 till 8 gör upp om le mat - bra!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jaa, alltså av det jag sett från Växjö och HV:s Slutspelsform så går ju FBK och luleå långt ifrån säkra, både tabellettan och tvåan riskerar faktiskt att ryka direkt

Konstig säsong detta
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Lee Harvey Oswald skrev:Jaa, alltså av det jag sett från Växjö och HV:s Slutspelsform så går ju FBK och luleå långt ifrån säkra, både tabellettan och tvåan riskerar faktiskt att ryka direkt

Konstig säsong detta
Tror tyvärr att kaffe mal ner hv till slut däremot tror jag att Luleå ryker mot Växköp som nu 5 i 12 hittat en fungerande förstalina
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Sjukt nöjd över att VLH samt HV71 vann sina åttondelar, nu får topplagen svettas för att ta sig vidare.

Kan vara de mest spännande samt ovissa kvartsfinaler i modern tid vi står inför?

Färjestad vs HV71
Har HV71 prickat någon formtopp så kan FBK få svettas en smula. Tror dock att Färjestad vinner ändå, men det kommer inte gå lätt till. Rätt jämnt mellan lagen under grundserien men det är ju mer av akademisk betydelse.
Tips: 4-2 till FBK

Luleå vs Växjö
Den jag njuter mest av på förhand. Så jävla roligt att Luleå fick Växjö, ett lag på uppgång som jag tror passar Luleå sämst av alla tänkbara motståndare. Här tror jag faktiskt grundseriens resultat (3 vinster för VLH) faktiskt spelar in. Det som dock talar för Luleå är hemmaplansfördelen men jag tror VLH knäpper en match uppe i Delfinen och går vidare.
Tips: 3-4 till Växjö

Frölunda vs Malmö
Frölunda mot Malmö kanske inte är superhet men det finns viss rivalitet, speciellt med förra årets kvartsfinal färskt i minnet där Frölunda åkte ut just mot Malmö. Här pratar vi offensiv klass mot defensiv gröthals-disciplin. Två av seriens i särklass mest gnälliga coacher, där taktikern Peter Andersson oftast hittar nycklar för att vinna. Det blir tätt, jämnt men Frölunda drar längsta strået och vinner med 4-2.
Tips: 4-2 till Frölunda

Djurgården vs Skellefteå
Totalt ovisst. Vilket DIF är det vi kommer få se? Är det laget på uppgång som släpper på tyglarna och får fart under grillorna så är vi svårstoppade. Blir det varianten av DIF som är segt, idéfattigt och stereotypt så åker vi ur med smörat arsle. Delar synpunkten från flera tidigare, första matchen blir löjligt viktig. Redan nervös men jag tippar lite med hjärtat här.
Tips: 4-2 till DIF
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Något som borde ändras till nästa säsong är att man inte spelar varannan match hemma/borta. Speciellt resandet till Skellefteå fram och tillbaka är sjukt jobbigt.

Tycker man borde ta efter NHL rakt av och köra H-H-B-B-H-B-H för lagen i topp-4.
Alternativt som vi hade 09/10 där man spelade B-H-H-B-H-B-H för topp-4 lagen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Sjöwall skrev:Något som borde ändras till nästa säsong är att man inte spelar varannan match hemma/borta. Speciellt resandet till Skellefteå fram och tillbaka är sjukt jobbigt.

Tycker man borde ta efter NHL rakt av och köra H-H-B-B-H-B-H för lagen i topp-4.
Alternativt som vi hade 09/10 där man spelade B-H-H-B-H-B-H för topp-4 lagen.
Jag förstår hur du tänker och resonerar liknande när man möter lag som inte är inom bussavstånd men samtidigt så ville ju SHL lagen själva gå tillbaka till det system som vi har nu.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Regeln verkar klar men jag hade varit tokig om det varit Adam som fått sin plockhanske påkörd, den hade varit svår att smälta.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

crike skrev:Regeln verkar klar men jag hade varit tokig om det varit Adam som fått sin plockhanske påkörd, den hade varit svår att smälta.
Dessa bedömningar är alltid svåra. Men plockhandsken var ju utanför målområdet så det känns inte helt fel tycker jag.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar