DIF Fotboll
Re: DIF Fotboll
Dra åt helvete vad fotboll är en tråkig sport.
Det är fan nästan mer underhållande att titta på Luleå eller BIK Karlskoga än valfri fotbollsmatch.
Häcken är ett jävla skitlag med tur för övrigt.
Det är fan nästan mer underhållande att titta på Luleå eller BIK Karlskoga än valfri fotbollsmatch.
Häcken är ett jävla skitlag med tur för övrigt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tyvärr klasskillnad i andra halvlek. Käcks vinge är ganska mycket gatulopp.
25/4-2025
Ja, Häcken vinner inte för att dom är bra. Häcken vinner för att DIF har för dåliga avslut och Käck är i startelvan. Och nej, Käck är inte en ny hackkyckling, han ÄR så dålig.
Frågar mig återigen varför vi tog tillbaka Käck.
Det viktigaste i år blir att se till att han spelar så lite som möjligt. Det är fritt fram för motståndarna på hans kant.
Det viktigaste i år blir att se till att han spelar så lite som möjligt. Det är fritt fram för motståndarna på hans kant.
-
Mja, Häcken är klart bättre i andra och tar över rätt hårt. Tycker Häcken som segrare ändå speglar matchbilden ganska bra.daaviid skrev:Ja, Häcken vinner inte för att dom är bra. Häcken vinner för att DIF har för dåliga avslut och Käck är i startelvan. Och nej, Käck är inte en ny hackkyckling, han ÄR så dålig.
25/4-2025
Okej, jag kanske formulerade mig lite tokigt. Jag menade att dom inte vinner matchen för att dom är bättre än Djurgården. Sedan hade lagen olika perioder i matchen. Sedan skulle Ring har gjort ett mål och troligtvis norska ytterbacken också, vad han nu heter. Men man siktar i perfekt höjd på målvakten istället för att placera in bollen efter marken.förevigtdjurgården skrev:Mja, Häcken är klart bättre i andra och tar över rätt hårt. Tycker Häcken som segrare ändå speglar matchbilden ganska bra.daaviid skrev:Ja, Häcken vinner inte för att dom är bra. Häcken vinner för att DIF har för dåliga avslut och Käck är i startelvan. Och nej, Käck är inte en ny hackkyckling, han ÄR så dålig.
-
- Lee Harvey Oswald
Om DIF:s säsong kommer ha liknande ingredienser som i första halvlek, då blir det fler matcher än vanligt för mig i år.
Kreativt, snabbt och modigt av DIF, många som tar initiativ och vågar utmana
(undantaget Käck och Karlström som tenderar att hamna på minus när det summeras)
Om BK-Röv kommer upp i samma nivå som i 2:a halvlek finns det ingen som rår på dom 2019.
DIF var nära.....men egentligen inte.
Det är iaf mycket lättare att ta såna här förluster då motståndet är för bra, det ingår liksom
Hellre SM-guld till Hisingen är till Danmark eller Solna
Kreativt, snabbt och modigt av DIF, många som tar initiativ och vågar utmana
(undantaget Käck och Karlström som tenderar att hamna på minus när det summeras)
Om BK-Röv kommer upp i samma nivå som i 2:a halvlek finns det ingen som rår på dom 2019.
DIF var nära.....men egentligen inte.
Det är iaf mycket lättare att ta såna här förluster då motståndet är för bra, det ingår liksom
Hellre SM-guld till Hisingen är till Danmark eller Solna
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Blir en 7-10 plats i år igen. På snudd utspelade av Sundsvall hemma efter att ha tappat 2-0.
- Lee Harvey Oswald
Festlig start, först två mål på två chanser, sedan bitvis utrullade hemma mot en Slalomförening.
Otrolig klasskillnad i avslutslägen, DIF tofflar med studsande bredsidor mot mål, Sundsvall smeker in i bortre krysset, det är fan en konstig värld vi lever i
Känns som Bröderna Sork på lagledarbänken behöver lite enkla poäng nu i början, så avgångsramsorna inte börjar dra igång redan under maj månad
Vågar man hoppas på en härlig 8:e plats?
(förmodligen 3:a i stan.... igen)
Otrolig klasskillnad i avslutslägen, DIF tofflar med studsande bredsidor mot mål, Sundsvall smeker in i bortre krysset, det är fan en konstig värld vi lever i
Känns som Bröderna Sork på lagledarbänken behöver lite enkla poäng nu i början, så avgångsramsorna inte börjar dra igång redan under maj månad
Vågar man hoppas på en härlig 8:e plats?
(förmodligen 3:a i stan.... igen)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- minalman
Mer än någonsin behöver jag nu en lång hockeysäsong efter denna Tele2-kväll. Är detta redan på fredag allt vad som återstår att ägna sitt DIF-hjärtas kärlek till så blir det vemodigt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lee Harvey Oswald
Alltså Ring, hjälp vad kass han är emellanåt
- minalman
Hoppas att ingen i hockeylaget ser vad som försiggår på Tele2 ikväll.
Det verkar snarare som om fotbollslaget såg på hockeyn igår.
Två så dåliga Djurgårdsmatcher, två kvällar i följd. Gud min skapare...
Det verkar snarare som om fotbollslaget såg på hockeyn igår.
Två så dåliga Djurgårdsmatcher, två kvällar i följd. Gud min skapare...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lee Harvey Oswald
Så ja, Ring täpper till truten på mig, det gillas.
Efter en rätt kass 1:a halvlek, 2 snygga ass i andra
Annars en blek hemmamatch, undantaget min 45-60, vi höll på ge bort poängen mot ett decimerat Fisk
Efter en rätt kass 1:a halvlek, 2 snygga ass i andra

Annars en blek hemmamatch, undantaget min 45-60, vi höll på ge bort poängen mot ett decimerat Fisk