Så skön avslutning av ordinarie tid. Både Vi och Kaffe spelar av tiden. Så många röda skoterraggaransikten och fula luläbröl som gick bananas framför tv-apparaterna uppe i Fuleå.
Nästan lika skönt som straffsegern.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Örebroarn skrev:Någon som vet om det blir Hovet eller Globen i kvarten?
Som ovan, det dröjer nog till ev match 5 hemma innan det blir Globen.
Edit: Blir inget Globen i kvarten iallafall. Uppbokad. Dustin har mässa nästa helg och sedan har Joe Labero sin show när vi har match 5 hemma.
Edit2: Globen är väldigt uppbokad i vår. Michelle Obama, innebandyfinaler och allt vad som är där. Ska bli kul att se vart dessa evenemang ska vara när DIF ska ha förtur till Globen.
Senast redigerad av Mattias_87 den 2019-03-14 22:08:55, redigerad totalt 1 gånger.
Fan vad härligt med revansch mot skajk för förra året debacle. Sen vore ju drömmen att få fuleå i en semi så att klacken på allvar kan komma tillbaka och skapa lite stämning. Var ett tag sen sist nu!
Med 7.20 kvar utav andra perioden så är det en sån jävla grov holding the stick utav kaffebönan. Stör mig fortfarande på att domarna inte tog utvisning. 1.09 efter den händelsen gör Kaffe 2-1. Nu blev det ju två pinnar ändå, men zebrorna... dessa zebror. Helt odugliga detta året.
Starkt att vinna borta mot FBK, i en i ganska långa stunder bra genomförd match.
Det jag reagerar på dock är att vi de senaste 5-10 matcherna har haft det väldigt svårt att på ett enkelt och rakt sätt ta oss ur egen zon. Det straffade sig bland annat vid Norells schabbel bakom eget mål mot Frölunda vilket resulterade i att Mustonen stänkte dit den. Samma tendenser fanns mot FBK, vilket delvis kan förklara sig i att vi saknade Alsing och Garrison, två backar som innehar förmågan att hitta blad från egen zon. Dessutom var Hultströms passningsspel igår långt under den nivån man är van vid, i alla fall de två första perioderna. Det här är något vi skulle behöva få i ordning ganska pronto, då det kan straffa sig rejält mot Skellefteå.
Kentta skrev:Starkt att vinna borta mot FBK, i en i ganska långa stunder bra genomförd match.
Det jag reagerar på dock är att vi de senaste 5-10 matcherna har haft det väldigt svårt att på ett enkelt och rakt sätt ta oss ur egen zon. Det straffade sig bland annat vid Norells schabbel bakom eget mål mot Frölunda vilket resulterade i att Mustonen stänkte dit den. Samma tendenser fanns mot FBK, vilket delvis kan förklara sig i att vi saknade Alsing och Garrison, två backar som innehar förmågan att hitta blad från egen zon. Dessutom var Hultströms passningsspel igår långt under den nivån man är van vid, i alla fall de två första perioderna. Det här är något vi skulle behöva få i ordning ganska pronto, då det kan straffa sig rejält mot Skellefteå.
Nu ser vi fram emot slutspel!
Instämmer, kladdet i egna zonen måste bort. Befriande att se att vi ändå vid ett par tillfällen slog sarg ut vilket inte hör till vanligheterna.
Att Reideborn stod för ett av de bästa uppspelen säger en del.
Men imponerande att ta 2 poäng i Karlstad.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm