Regelfrågor
Regelfrågor
Jag har en fråga om när båda lagen får en utvisning i samma sekvens. när kvittas dom och när blir det spel 4 mot 4 ?. jag har aldrig fattat det där, det känns som om domaren drar en sten-sax-påse om det.
Djuuuuuuuuuuuuu
- blårandigt
- Säsongskort: Ja
Behöver man vara läskunnig för att bli domare? Det var något nytt. Trodde till och med att man kunde vara blind för att blir det... Lärking!Crashmash skrev:Då borde man väl även vara läskunnig? Han fråga NÄR domaren kvittar en utvisning, och NÄR det blir 4 mot 4-spel. Alltså, vad grundar han sina beslut på om det blir kvittning eller 4/4-spel.blårandigt skrev:Nej, när dom kvittas så blir de 5 mot 5. Var på domarkurs igår
Men allvarligt talat, Lärking är så himla dålig. Han tar för helt sjuka saker som ingen annan ser och så missar han helt uppenbara regelbrott. Blir det gruffigt på isen tappar han matchen med 98% säkerhet. Nu menar jag inte bara DIF-matcherna där man självklart är partisk utan i stort sett alla matcher han dömer. Det är konstigt att han får fortsätta.blocco skrev:Haha, du har helt rätt min vän!Rocker skrev:Behöver man vara läskunnig för att bli domare? Det var något nytt. Trodde till och med att man kunde vara blind för att blir det... Lärking!
Han är inte den enda, jag har bara sett ett fåtal bra dommare... i hela mitt liv. Men sen har jag ju aldrig dömt själv så jag ska inte gnälla för mycket.Rocker skrev:Men allvarligt talat, Lärking är så himla dålig. Han tar för helt sjuka saker som ingen annan ser och så missar han helt uppenbara regelbrott. Blir det gruffigt på isen tappar han matchen med 98% säkerhet. Nu menar jag inte bara DIF-matcherna där man självklart är partisk utan i stort sett alla matcher han dömer. Det är konstigt att han får fortsätta.blocco skrev:Haha, du har helt rätt min vän!Rocker skrev:Behöver man vara läskunnig för att bli domare? Det var något nytt. Trodde till och med att man kunde vara blind för att blir det... Lärking!
Nja, jag kan inte klaga så mycket på de andra domarna i elitserien faktiskt. Visst gör de flesta domarna lite småsjuka bedömningar ibland men ingen kan fan tappa en match som Lärking. Kommer inte ihåg vilken match det var förra säsongen då alla spelare, i båda båsen, skrek på Lärking. Annars brukar ju domaren bara få ett lag mot sig men han lyckas med att få båda mot sig. Bra jobbat!blocco skrev:Han är inte den enda, jag har bara sett ett fåtal bra dommare... i hela mitt liv. Men sen har jag ju aldrig dömt själv så jag ska inte gnälla för mycket.Rocker skrev:Men allvarligt talat, Lärking är så himla dålig. Han tar för helt sjuka saker som ingen annan ser och så missar han helt uppenbara regelbrott. Blir det gruffigt på isen tappar han matchen med 98% säkerhet. Nu menar jag inte bara DIF-matcherna där man självklart är partisk utan i stort sett alla matcher han dömer. Det är konstigt att han får fortsätta.blocco skrev:Haha, du har helt rätt min vän!Rocker skrev:Behöver man vara läskunnig för att bli domare? Det var något nytt. Trodde till och med att man kunde vara blind för att blir det... Lärking!