Säsongen 18/19

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av mb81 »

Salas skrev:
Praetori skrev:Naiva tankegångar (men man blir ju full i fan så fort det vankas slutspel) men det skulle ändå vara en skön smocka att leverera ett budskap OM det blev en oavgjord match och passa på att insinuera från supporter-håll att Luleå får betalt för gammal ost och kolsäcks-kovacs kan hoppa och skita.
Tanken slog mig nu att Luleå faktiskt mycket väl kan komma att plocka sin jävla målvakt om deras match är på väg att sluta oavgjort. De måste ha tre poäng, annars är det skit samma för dem. Risken är väl överhängande att de därför kommer att plocka sin målvakt, inte minst eftersom det kommer drabba oss på nytt. Leder Färjestad med 2-3 mål och deras chanser är obefintliga, lär de säkert plocka keepern oavsett. Grinungen Kovacs gör väl självmål annars.

Inavelpacket är redan igång och hoppas på ett liknande scenario. Att vi ska missa top 4 verkar vara viktigare för dem än att de vinner serien. Inte så konstigt kanske med tanke på deras avundsjuka till Stockholm och andra storstäder. Kan inte vara lätt att växa upp i en håla, drömma sig bort från dagen de fyller 18, men ändå aldrig lyckas ta sig därifrån.

Satan vilket Djurgårdskomplex. De skulle hellre se oss åka ur SHL än att vinna SM-guld själva.

Men gissar att Bulan har lite mer is i magen än puckot Fagervall. För är det lika i deras match imorgon så behöver ändå Växjö två poäng till för att gå om oss och med all logik chansa på att plocka målisen.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

mb81 skrev:
Salas skrev:
Praetori skrev:Naiva tankegångar (men man blir ju full i fan så fort det vankas slutspel) men det skulle ändå vara en skön smocka att leverera ett budskap OM det blev en oavgjord match och passa på att insinuera från supporter-håll att Luleå får betalt för gammal ost och kolsäcks-kovacs kan hoppa och skita.
Tanken slog mig nu att Luleå faktiskt mycket väl kan komma att plocka sin jävla målvakt om deras match är på väg att sluta oavgjort. De måste ha tre poäng, annars är det skit samma för dem. Risken är väl överhängande att de därför kommer att plocka sin målvakt, inte minst eftersom det kommer drabba oss på nytt. Leder Färjestad med 2-3 mål och deras chanser är obefintliga, lär de säkert plocka keepern oavsett. Grinungen Kovacs gör väl självmål annars.

Inavelpacket är redan igång och hoppas på ett liknande scenario. Att vi ska missa top 4 verkar vara viktigare för dem än att de vinner serien. Inte så konstigt kanske med tanke på deras avundsjuka till Stockholm och andra storstäder. Kan inte vara lätt att växa upp i en håla, drömma sig bort från dagen de fyller 18, men ändå aldrig lyckas ta sig därifrån.

Satan vilket Djurgårdskomplex. De skulle hellre se oss åka ur SHL än att vinna SM-guld själva.

Men gissar att Bulan har lite mer is i magen än puckot Fagervall. För är det lika i deras match imorgon så behöver ändå Växjö två poäng till för att gå om oss och med all logik chansa på att plocka målisen.
Exakt. Sjukt orutinerat att plocka först imorgon!
Det man ska göra är att ta en tvåa så att motståndarna får tek i a-zon och lockas att plocka keepern spela 6-4.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Salas skrev:
mb81 skrev:Med tanke på att göra smutsiga saker borde vi och Färjestad komma överens om att spela lika. Då vinner de serien och vi kommer fyra. Det kommer givetvis inte hända men det lär vara rätt passivt spel från båda lag i slutet av matchen om det är lika då.
Det scenariot utgår jag från att våra spelare (och Färjestads) anpassar sig efter om det är ett oavgjort resultat i tredje. Man har ju sett det förr att ena laget bara stått sista minuten i egen zon och väntat ut klockan.

Jag kan faktiskt sträcka mig så långt så att jag uppmuntrar Robban att plocka Adam om vi leder med uddamålet med typ 20 sekunder kvar (om Luleå säkrat tre poäng). Hade seriöst varit den mest episka och rättfärdigade hämnden i SHLs historia.
Så grisiga är inte DIF, lite finare, lite bättre.
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

När hade vi senast en skytteligavinnare i laget? När hade vi senast två spelare i skytteligans top fem?

Vi har gnällt och grinat, men vilka prestationer vissa spelare visar upp i år!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Placeringsmässigt efter 52 omgångar, Väl Godkänt (tippade DIF 5:a... tror jag)
Detta mestadels beroende på att SHL är sämre än någonsin. DIF har långa stunder inte sett ut som ett topp 4 lag

Spelmässigt, måste ändå bli Godkänt.
Höga sporadiska toppar varvat med sjödjupa bottennapp, delvis ursäktat så klart av flera tunga skadeperioder

Attityd/Pannbens-mässigt, i min bok.... Knappt godkänt.
Alldeles för många poäng bortkastade på ren SlappTask-inställning, kan inte minnas en säsong med så många torsk på Hovet, en sur eftersmak på denna säsong.

Om DIF/Jocke fortsätter på inslagen linje, att värva halvtekniska, kortväxta fysiskt och mentalt begränsade spelare, då kommer intresset för mig på sikt klinga av.
Det finns väldigt lite kvar idag av det som gjorde att jag en gång sent 70-tal blev förälskad i detta lag

Gällande Semin mot Saik finns några nycklar.
Vi måste nog vinna första, om deras #10 får en bekväm resa kommer detta bli tufft.
Dick kommer få dra ett FET-lass här, dubbla roller, både vara konstruktiv assistkung och krypa under skinnet på Lindström.

Den Dick som de senaste 4-5 omgångarna nu "kravlat ur respiratorn" har helt klart potential att fixa detta.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Lee Harvey Oswald skrev:Placeringsmässigt efter 52 omgångar, Väl Godkänt (tippade DIF 5:a... tror jag)
Detta mestadels beroende på att SHL är sämre än någonsin. DIF har långa stunder inte sett ut som ett topp 4 lag

Spelmässigt, måste ändå bli Godkänt.
Höga sporadiska toppar varvat med sjödjupa bottennapp, delvis ursäktat så klart av flera tunga skadeperioder

Attityd/Pannbens-mässigt, i min bok.... Knappt godkänt.
Alldeles för många poäng bortkastade på ren SlappTask-inställning, kan inte minnas en säsong med så många torsk på Hovet, en sur eftersmak på denna säsong.

Om DIF/Jocke fortsätter på inslagen linje, att värva halvtekniska, kortväxta fysiskt och mentalt begränsade spelare, då kommer intresset för mig på sikt klinga av.
Det finns väldigt lite kvar idag av det som gjorde att jag en gång sent 70-tal blev förälskad i detta lag

Gällande Semin mot Saik finns några nycklar.
Vi måste nog vinna första, om deras #10 får en bekväm resa kommer detta bli tufft.
Dick kommer få dra ett FET-lass här, dubbla roller, både vara konstruktiv assistkung och krypa under skinnet på Lindström.

Den Dick som de senaste 4-5 omgångarna nu "kravlat ur respiratorn" har helt klart potential att fixa detta.
Är väl ändå kvartsfinal mot Schälläftä? ;)

Håller i övrigt med i mångt och mycket i din analys.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

förevigtdjurgården skrev: Är väl ändå kvartsfinal mot Schälläftä? ;)

Håller i övrigt med i mångt och mycket i din analys.
Haha, jaa, så klart.
Förra årets Respass svider fortfarande :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev: Den Dick som de senaste 4-5 omgångarna nu "kravlat ur respiratorn" har helt klart potential att fixa detta.
Hahah! Dagens garv. Skål!

Och annars - helt enig. Den frekvent ruttna inställningen hos spelarna gör att säsongen redan känns förstörd på nåt jävla sätt.
Säg den glädje som varar
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

DIF_Soldier skrev:
Lee Harvey Oswald skrev: Den Dick som de senaste 4-5 omgångarna nu "kravlat ur respiratorn" har helt klart potential att fixa detta.
Hahah! Dagens garv. Skål!

Och annars - helt enig. Den frekvent ruttna inställningen hos spelarna gör att säsongen redan känns förstörd på nåt jävla sätt.
Den optimistiske hoppas att laget är så överlägset som de känt sig de matcher där inställning varit 75%ig eller mindre.
Det går naturligtvis inte i SHL om motståndet är motiverat.

Det man kan hoppas på är att i slutspelet kommer 100% inställning ihop med formtoppadr kroppar göra att nivån är så hög som den var i höstas innan vattenskallarna gjorde entré.

Om ovan stämmer har vi en bra chans, troligen bara FBK som kan hota då!
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Kul att Josefson får Guldhjälmen, priset som seriens bästa spelare, ett pris som spelarna själva röstar fram.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Benjamin L. Willard skrev:Kul att Josefson får Guldhjälmen, priset som seriens bästa spelare, ett pris som spelarna själva röstar fram.
Ja, riktigt rättvist. Fortfarande SHLs bästa värving denna säsong.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Tycker nog ändå Jocke Lindström individuellt är viktigare. Även om Josef är i hasorna på honom. Saik saknar helt offensiv om man plockar bort Jocke. En direkt nyckel om vi ska ha en chans. Behandlar vi honom som i sista seriematchen mot dem, så kommer det bli ett extremt kort slutspel. Totalt dominant när han ges lite yta. Mot oss fick han göra precis som han ville.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev:Tycker nog ändå Jocke Lindström individuellt är viktigare. Även om Josef är i hasorna på honom. Saik saknar helt offensiv om man plockar bort Jocke. En direkt nyckel om vi ska ha en chans. Behandlar vi honom som i sista seriematchen mot dem, så kommer det bli ett extremt kort slutspel. Totalt dominant när han ges lite yta. Mot oss fick han göra precis som han ville.
Nog för att Jocke L besitter fantastiska kvalitativa spets-egenskaper som enskild spelare men det går inte att jämföra honom med Jacob om vi snackar om hur komplett det sistnämnde är som hockeyspelare. Det är mer TUR än något annat att vi har Josefson i laget. Han har NHL-klass med råge och är väl värd guldhjälmen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Josef är en mer komplett spelare absolut. Men Jockes spets offensiv är enligt mig enskilt viktigare. Skulle Josef skada sig i kvarten får vi det tufft. Blir Saik av med Jocke finns det inte en chans i helvete att de slår ut oss. Om du förstår vad jag menar?

Inga invändningar mot att Josef vann det. Glad för hans skull och helt klart rättvist. Säger bara att jag skulle röstat annorlunda. Men sjukt jämt!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manijock skrev:Josef är en mer komplett spelare absolut. Men Jockes spets offensiv är enligt mig enskilt viktigare. Skulle Josef skada sig i kvarten får vi det tufft. Blir Saik av med Jocke finns det inte en chans i helvete att de slår ut oss. Om du förstår vad jag menar?

Inga invändningar mot att Josef vann det. Glad för hans skull och helt klart rättvist. Säger bara att jag skulle röstat annorlunda. Men sjukt jämt!
Beredd att hålla med. Jockes högstanivå är sjukt imponerande. År, efter år, efter år.

Josef visade några härliga toppinsatser i höstas. Har sedan inte kunnat uppvisa samma form.
Lider nog av han inte kunnat träna ikapp efter skadan. Under uppehållen har han antingen varit skadad eller så uttagen i Tre Kronor, har nog gnagt på formen.

Hoppas han får träna på riktigt bra nu under denna vecka. Första längre sammanhängande träningen sedan försäsongen(?) bör göra honom, Lilja och Brodin gott.
Förstalinan måste upp i höstform om vi ska ta oss vidare.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar