SHL 2018/19
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 2018/19
Bra resultat i kvällsmatcherna so far Malmö och Växjö blir nollade och förhoppningsvis så vinner Örebro på övertid
Ceterum censeo Solna esse delendam
-
Menade mest att alla är så pessimistiska att alla andra lag ska gå rent och DIF torska allt.#10 skrev:Går inte att tippa detta år, men cred till dig som försökerSouth_Exil skrev:Noterade detta.Manijock skrev:Har ni sett Malmös spelschema sista omgångarna?
Brynäs borta
Timrå borta
Rögle hemma
Örebro hemma
12 poäng utan spänning.
Skellefteå?
Timrå hemma
Örebro hemma
Växjö borta
Rögle borta
Inte omöjligt med 12 men iallafall 9 säkra. Vi? Är glada för 3 mot Mora kanske? Klarar vi Rögle borta? Nej, inte just nu. Sen 6 omöjliga poäng mot Frölunda och Färjestad. Vi är solklara underdogs.
Plumpar kommer alltid.
Skulle säga.
Malmö 9 säkra, tar troligen 9.
Skellefteå 6 säkra, tar troligen 8. Rögle borta/Örebro hemma är inte råsäkra. SAIK imponerade på intet sätt igår.
Vi bör kunna ta 5.
En trea. En till två kryss plus/minus straffar.
5 poäng är rimligt.
Det ger
5) Malmö 85 p
6) DIF 83 p
7) SAIK 82 p
Mitt tips...
Visst, Det har inte sett bra ut på slutet. Långt ifrån.
Men att alla andra ska gå rent. Funkar inte så.
Malmö tagit 0p mot Timrå och Brynäs sen detta skrevs

Sa ju till och med själv 9 säkra på Malmö...

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
South_Exil skrev:Menade mest att alla är så pessimistiska att alla andra lag ska gå rent och DIF torska allt.#10 skrev:Går inte att tippa detta år, men cred till dig som försökerSouth_Exil skrev:Noterade detta.Manijock skrev:Har ni sett Malmös spelschema sista omgångarna?
Brynäs borta
Timrå borta
Rögle hemma
Örebro hemma
12 poäng utan spänning.
Skellefteå?
Timrå hemma
Örebro hemma
Växjö borta
Rögle borta
Inte omöjligt med 12 men iallafall 9 säkra. Vi? Är glada för 3 mot Mora kanske? Klarar vi Rögle borta? Nej, inte just nu. Sen 6 omöjliga poäng mot Frölunda och Färjestad. Vi är solklara underdogs.
Plumpar kommer alltid.
Skulle säga.
Malmö 9 säkra, tar troligen 9.
Skellefteå 6 säkra, tar troligen 8. Rögle borta/Örebro hemma är inte råsäkra. SAIK imponerade på intet sätt igår.
Vi bör kunna ta 5.
En trea. En till två kryss plus/minus straffar.
5 poäng är rimligt.
Det ger
5) Malmö 85 p
6) DIF 83 p
7) SAIK 82 p
Mitt tips...
Visst, Det har inte sett bra ut på slutet. Långt ifrån.
Men att alla andra ska gå rent. Funkar inte så.
Malmö tagit 0p mot Timrå och Brynäs sen detta skrevs
Sa ju till och med själv 9 säkra på Malmö...
- Mattias_87
Columbus kommer att plocka Bemström till nästa säsong. Fast är väl inte oväntat.
Avskaffa tre mot tre.
-
Om man sätter i perspektiv till vad Bemström har gjort, senast en spelare gjorde 23 mål eller fler i DIF var Mackan Nilsson 09/10 och då har Emil dessutom missat ett par matcher.Mattias_87 skrev:Columbus kommer att plocka Bemström till nästa säsong. Fast är väl inte oväntat.
Förhoppningsvis lånas Bemström ut ett år (även om det är väldigt tveksamt), då han fortfarande har mycket att lära när det kommer till 5v5. Den stora majoriteten av hans mål har ju kommit i PP så...
10 av hans 23 mål har kommit i PP, enligt officiella statistiken. Hoppas också på lån nästa säsong, och känns inte helt omöjligt ändå.Vikas skrev:Förhoppningsvis lånas Bemström ut ett år (även om det är väldigt tveksamt), då han fortfarande har mycket att lära när det kommer till 5v5. Den stora majoriteten av hans mål har ju kommit i PP så...
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Gäller att de har plats i "top 6" för honom. Bemström är ingen som ska gnugga på i 3:e eller 4:e utan tid i pp.Mattias_87 skrev:Columbus kommer att plocka Bemström till nästa säsong. Fast är väl inte oväntat.
Men skulle han dra över pölen så har vi en viss Holtz i föreningen.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Siktar på att Rögle vinner imorgon så vi är klara för topp 6 samt att Växjö vinner mot SAIK.
Vad vill man då, stanna 4-5:a och möta Växjö eller halka ner till 6:a och möta Frölunda?
Jag vet att vi haft förhållandevis "lätt" för Växjö i serien senaste åren men jag tror jag väljer Frölunda. Känns som ett svajigare lag som inte har samma topp som Växjö kan dra till med.
Vad vill man då, stanna 4-5:a och möta Växjö eller halka ner till 6:a och möta Frölunda?
Jag vet att vi haft förhållandevis "lätt" för Växjö i serien senaste åren men jag tror jag väljer Frölunda. Känns som ett svajigare lag som inte har samma topp som Växjö kan dra till med.
- Mattias_87
Jag tror som dig att vi skulle ha lättare att vinna mot Frölunda men samtidigt så är dom ändå ett bättre lag i år än Växjö då vi har svårt för deras defensiv.crike skrev:Vad vill man då, stanna 4-5:a och möta Växjö eller halka ner till 6:a och möta Frölunda?
Hur som helst så startar jag gärna på hemmaplan så jag hoppas vi tar fjärdeplatsen.
Avskaffa tre mot tre.
Mattias_87 skrev:Jag tror som dig att vi skulle ha lättare att vinna mot Frölunda men samtidigt så är dom ändå ett bättre lag i år än Växjö då vi har svårt för deras defensiv.crike skrev:Vad vill man då, stanna 4-5:a och möta Växjö eller halka ner till 6:a och möta Frölunda?
Hur som helst så startar jag gärna på hemmaplan så jag hoppas vi tar fjärdeplatsen.
hemmaplansfördelen är ju inte mycket värd om man inte överlever första omgången

Men menar du att vi har haft svårt för Frölundas defensiv? Laget som släppt in väldigt mycket mål och har skakiga målisar?
- Mattias_87
Nej jag menade Växjös defensiv givetvis. Frölunda läcker som ett såll emellanåt men är samtidigt ändå överlag ett bättre lag.crike skrev:Mattias_87 skrev:Jag tror som dig att vi skulle ha lättare att vinna mot Frölunda men samtidigt så är dom ändå ett bättre lag i år än Växjö då vi har svårt för deras defensiv.crike skrev:Vad vill man då, stanna 4-5:a och möta Växjö eller halka ner till 6:a och möta Frölunda?
hemmaplansfördelen är ju inte mycket värd om man inte överlever första omgången![]()
Men menar du att vi har haft svårt för Frölundas defensiv? Laget som släppt in väldigt mycket mål och har skakiga målisar?
Jag hoppas inte på något lag men jag vill att vi slutar så högt upp i tabellen som möjligt.
Avskaffa tre mot tre.
- Mattias_87
Shinnimin stängs av två matcher för att ha visat fingret till Luleåpubliken.
Avskaffa tre mot tre.
-
Intressant när billigisten gör upprepade förseelser mot oss utan att åka dit.Mattias_87 skrev:Shinnimin stängs av två matcher för att ha visat fingret till Luleåpubliken.