Jag tycker att det finns en hel del skrämmande saker i den där intervjun. Till att börja med låg det alltså något i rysslansryktena trots att det frenetiskt förnekades från ledningshåll.
Betydligt värre är att man har kört 'satsning kommer' även mot spelarna. De har ju uppenbarligen tolkat det på samma sätt som vi fans, nämligen att man ska knyta till sig bra spelare. Ledningens synsätt att extra tränare, sportchef och att förlänga med befintliga spelare är en satsning är ju något de verkar vara tämligen ensamma om.
Deras sätt att resonera påminner om att pissa på sig. Det blir varmt här och nu men kallt och äckligt i längden. De undviker kritik där och då, får Linkan att förlänga osv. genom att prata satsning men när det visar sig vara tomt prat känner sig folk svikna och lurade.
Är det så jäkla rädda för att få negativ press att de måste ljuga allting rosenrött? Bara det här gör att jag vill ha in Putte eller Borken i föreningen förutom allt annat positivt det kan ge! Att dessa herrar skulle jamsa med i lögnerna tror jag så mycket jag vill på.
Gåtan Bremberg
-
Intervju i senaste Sportmagasinet med Linkan då han blev framröstad som Elitseriens bästa spelare (19%) och Elitseriens bästa forward (19%) av spelarna själva.
Ett Ögonblick : Fredrik Bremberg, som är bäst i elitserien enligt spelarna själva!
-Det känns ju bra!
Du delar egentligen förstaplatsen med Niklas Sundström, men vinner på poäng eftersom du även ensam toppar platsen som bästa forward!
- Jamen, sånt där är alltid kul. Speciellt om det är spelarna själva som röstat.
Känner du dig uppskattad även av dina motståndare?
- Nja, uppskattad vet jag inte, det brukar mest vara jakt, va?
Varför hade du en sådan bra säsong 06/07?
- Många snackar om det, men jag tycker alla de senaste åren varit bra. Jag har tillåtits spela mitt eget spel och har varit frisk och kry. Det har varit jäkligt roligt att spela hockey då.
Vem ser du själv som seriens bästa spelare?
- Herregud ... jag svarar nog Tomi Kallio. Han är allround och har en väldigt hög lägstanivå. Han är bra i nästan varje match.
Det surras om proffsrykten för dig. Blir du verkligen kvar i Djurgården hela säsongen?
- Ja, det blir jag.
Så mycket som Linkan gjort för oss, så måste vi göra något tillbaka. Hylla Linkan NU!
OT: Per Ledin blev för tredje året Elitseriens mest överskattade spelare (17%). Linkan kom på delad andraplats (9%) tillsammans med Johan Davidsson i spelare det gör minst ont att möta. DIF kom på delad fjärdeplats med Mora (10%) i vilket lag du minst vill förlora mot. Globen kom på fjärde plats (12%) i vilken arena det är tråkigast att spela i. Lärking kom etta (27%) och Vimmelborg tvåa (15%) i vilken domare du inte vill ska döma era matcher.
Ett Ögonblick : Fredrik Bremberg, som är bäst i elitserien enligt spelarna själva!
-Det känns ju bra!
Du delar egentligen förstaplatsen med Niklas Sundström, men vinner på poäng eftersom du även ensam toppar platsen som bästa forward!
- Jamen, sånt där är alltid kul. Speciellt om det är spelarna själva som röstat.
Känner du dig uppskattad även av dina motståndare?
- Nja, uppskattad vet jag inte, det brukar mest vara jakt, va?
Varför hade du en sådan bra säsong 06/07?
- Många snackar om det, men jag tycker alla de senaste åren varit bra. Jag har tillåtits spela mitt eget spel och har varit frisk och kry. Det har varit jäkligt roligt att spela hockey då.
Vem ser du själv som seriens bästa spelare?
- Herregud ... jag svarar nog Tomi Kallio. Han är allround och har en väldigt hög lägstanivå. Han är bra i nästan varje match.
Det surras om proffsrykten för dig. Blir du verkligen kvar i Djurgården hela säsongen?
- Ja, det blir jag.
Så mycket som Linkan gjort för oss, så måste vi göra något tillbaka. Hylla Linkan NU!
OT: Per Ledin blev för tredje året Elitseriens mest överskattade spelare (17%). Linkan kom på delad andraplats (9%) tillsammans med Johan Davidsson i spelare det gör minst ont att möta. DIF kom på delad fjärdeplats med Mora (10%) i vilket lag du minst vill förlora mot. Globen kom på fjärde plats (12%) i vilken arena det är tråkigast att spela i. Lärking kom etta (27%) och Vimmelborg tvåa (15%) i vilken domare du inte vill ska döma era matcher.