SHL 18/19 : Rögle - Djurgårdens IF 7/3-2019
- Lee Harvey Oswald
Re: SHL 18/19 : Rögle - Djurgårdens IF 7/3-2019
Synd ändå om #72, han ser verkligen ut att vilja ha en lång säsong, spelar tyvärr i fel lag
Som vanligt, en uppryckning i slutet.
Men då vi redan bäddad för oss själva från min 1 så oerhört grundligt i ett dike fyllt av bajs, ja då spelar det liksom ingen roll.
Tummen i kläm-Jajamän-personer kan återigen trösta sig med att -Det är ju nära att vi kvitterar, så dåliga är vi inte, hur höga krav har ni?
DIF mäktar precis med att slå Tik hemma i sudden.
Saik mördar samma lag med 7-0.
Finns det någon sportslig rättvisa så missar vi topp 6, för det finns väldigt lite i detta lag som faller under epitetet "Topp"
Som vanligt, en uppryckning i slutet.
Men då vi redan bäddad för oss själva från min 1 så oerhört grundligt i ett dike fyllt av bajs, ja då spelar det liksom ingen roll.
Tummen i kläm-Jajamän-personer kan återigen trösta sig med att -Det är ju nära att vi kvitterar, så dåliga är vi inte, hur höga krav har ni?
DIF mäktar precis med att slå Tik hemma i sudden.
Saik mördar samma lag med 7-0.
Finns det någon sportslig rättvisa så missar vi topp 6, för det finns väldigt lite i detta lag som faller under epitetet "Topp"
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Dags för krav på avgång på ledningen efter den här säsongen.
På allvar.
På allvar.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är i grunden Jockes skeva pissbygge som börjar ta ut sin rätt precis som väntat. Vänta bara tills matcherna börjar bli ännu viktigare, hur ängsliga och rädda dessa bandyspelare kommer vara.
Pinsamt hur flera dessutom sitter på kontrakt i framtiden. Så jävla illa.
Pinsamt hur flera dessutom sitter på kontrakt i framtiden. Så jävla illa.
Spela fult
Vi har en ännu större chans på 7:e platsen. Vi blir kn*llade varje kväll. Som en bordellverksamhet.DIFtomppa skrev:Har vi fortf möjlighet att knipa 4 platsen när Växjö blev knullade ikväll?
-
- Säsongskort: Ja
Officiell ursäkt i publika kanaler or riot.
25/4-2025
-
Exakt! Den ekvationen finns det fler som borde göraEspenK skrev:Och då hade vi inte Jonte och Fjällby...ciirree skrev:Man är ju skapligt nöjd med starten på säsongen. Utan den hade gnaget gjort kaos med oss om några veckor.
Nästa säsong tappar vi åtminstone:
Brodin
Lilja
Jonte
Bemström
Hultström
Adam
Ersätter med
Guter
Ska bli kul med Hockeyallsvenskan igen.
Brodin
Lilja
Jonte
Bemström
Hultström
Adam
Ersätter med
Guter
- Lidingö DIF
Ja, tänk att Djurgårdens ledning så innerligt verkar sakna det där plåtskjulet i Karlskoga.EspenK skrev:Nästa säsong tappar vi åtminstone:
Brodin
Lilja
Jonte
Bemström
Hultström
Adam
Ersätter med
Guter
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Det är som man har samma plan varje match och oavsett vad som händer i matchen, hur motståndet förändras så kör man på. Som om det är hugget i sten hur man skall spela, vilka man matchar mer osv.. det handlar till sist om ledarskapet...kan knte vara så passivt..
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
DIF Hockey gör mig deprimerad. För varje förlust blir sömnen sämre.
Avskaffa tre mot tre.
-
"Vi ska göra det enkelt och gå på mål" lät det innan match och givetvis gör vi precis tvärtom och står för två typiska bjudningar i första perren som har den allsvenska tränaren Nymans signum
Ceterum censeo Solna esse delendam
Hur vet vi att vi tappar Brodin? Har Jocke sett honom störa en motståndare med puck med annat än alibiåkning och maximalt en poke-check, eller är det frisyren?EspenK skrev:Nästa säsong tappar vi åtminstone:
Brodin
Lilja
Jonte
Bemström
Hultström
Adam
Ersätter med
Guter
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Lee Harvey Oswald
Brodin - Har tydligt tankarna någon annanstans, lycka till där, välkommen tillbaka.EspenK skrev:Nästa säsong tappar vi åtminstone:
Brodin
Lilja
Jonte
Bemström
Hultström
Adam
Lilja - Lite samma som ovan
Jonte - Kommer jag sakna
Bemström - Kommer jag sakna
Hultström - Har oförtjänt hög status, gillar att glida i DIF, där han är garanterad istid oavsett prestation
Adam - Har gjort en grym resa, förtjänar bättre, Lycka till, välkommen tillbaka
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag försöker förstå varför Jonte och Bemström inte är välkomna tillbaks enligt din analys ovan?Lee Harvey Oswald skrev:Brodin - Har tydligt tankarna någon annanstans, lycka till där, välkommen tillbaka.EspenK skrev:Nästa säsong tappar vi åtminstone:
Brodin
Lilja
Jonte
Bemström
Hultström
Adam
Lilja - Lite samma som ovan
Jonte - Kommer jag sakna
Bemström - Kommer jag sakna
Hultström - Har oförtjänt hög status, gillar att glida i DIF, där han är garanterad istid oavsett prestation
Adam - Har gjort en grym resa, förtjänar bättre, Lycka till, välkommen tillbaka
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Min kusins föredetta man är kompis med Micke Samuelsson. Jag sitter och väntar på att Jocke ska ringa mig, måste vara en tidsfråga...förevigtdjurgården skrev:Jockes kravlista:EspenK skrev:Helt orimlig kontraktslängd.förevigtdjurgården skrev:Lycka är ändå vetskapen att vi knutit till os Guter i två säsonger till.
- Spelat med mig?
- Stockholmsanknytning?
Om ja på båda, solklar värvning. Om ja på en av dem, värva ändå.
Om nej - är spelaren för närvarande hemmahörande i Allsvenskan? Pantern? Solklar värvning.