SHL 18/19: Djurgårdens IF - Luleå 28/2 2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL 18/19: Djurgårdens IF - Luleå 28/2 2019

Inlägg av #10 »

Mattias_87 skrev:Fyfan vad jag hatar dom där jävla scooterraggarna. Snälla sabba er ekonomi och mist licensen så jag slipper se er i SHL. Ni är lika mycket värda SHL som Karlskrona.
Dom totalt stängde oss idag, tyvärr
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Åh, den dagen vi får en kompetent matchcoach.

Jag vet inte hur många gånger man fått totalt spader av matchcoachningen sista 2 minuterna och i andra kritiska lägen.

Börjar på allvar tro att tränarna bara rullar på 1-2-3-4 oavsett situation.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

#10 skrev:
Mattias_87 skrev:Fyfan vad jag hatar dom där jävla scooterraggarna. Snälla sabba er ekonomi och mist licensen så jag slipper se er i SHL. Ni är lika mycket värda SHL som Karlskrona.
Dom totalt stängde oss idag, tyvärr
Ja dom har ett äckligt disciplinerat spel i egen zon.
Avskaffa tre mot tre.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Manijock skrev:Vi kommer fortsätta förlora mot Luleå så länge vi har denna rädda ointresserade inställning. Vi släpper in ett skitmål när vi jagar, och det bekommer oss inte. Vi bryr oss inte ett dugg. De bryr sig säkert till viss del mentalt, men det syns ingenting utåt. Ingen blir förbannad, ingen blir frustrerad. Vi bara låter det rinna iväg. Där säkerställer man att folk inte kommer tillbaka till läktarna. Det här är inget slutspelslag, vi lirar bäst när det inte gäller någonting. Träningsmatcher, en avslagen bortamatch mot Malmö någon gång ibland. Inget kommer förändras heller. Ser inte att vi slår något av de andra sex lägen i bäst av sju. Luleå skulle vi ryka i fyra raka.
Skriver tyvärr under på detta men det beror inte på någon inställning som enkelt kan förändras utan den spelartypen som Jocke med enorm envishet har värvat sönder laget med. De som är villiga att offra något för en vinst skeppas för eleganta budget-snipers med tveksam fysik och snygg frilla.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Nu handlar det om att knipa sjundeplatsen, så vi får möta Linköping istället för Rögle. Hv och Skellefteå är det bara att släppa, där är vi inte i närheten. Malmö kan gå men långt ifrån självklart. Rögle tror jag vi grejar nu, men inte i en serie bäst av 3. Linköping passar oss bra, då de försöker spela offensivt. Där kan vi gneta oss vidare till en kort kvartserie mot Luleå. 0-4 i matcher men ändå lite klirr i kassan. Där får man någonstans vara nöjd.
Senast redigerad av Manijock den 2019-02-28 21:53:17, redigerad totalt 1 gånger.

Inlägg av #10 »

sensei skrev:
Manijock skrev:Vi kommer fortsätta förlora mot Luleå så länge vi har denna rädda ointresserade inställning. Vi släpper in ett skitmål när vi jagar, och det bekommer oss inte. Vi bryr oss inte ett dugg. De bryr sig säkert till viss del mentalt, men det syns ingenting utåt. Ingen blir förbannad, ingen blir frustrerad. Vi bara låter det rinna iväg. Där säkerställer man att folk inte kommer tillbaka till läktarna. Det här är inget slutspelslag, vi lirar bäst när det inte gäller någonting. Träningsmatcher, en avslagen bortamatch mot Malmö någon gång ibland. Inget kommer förändras heller. Ser inte att vi slår något av de andra sex lägen i bäst av sju. Luleå skulle vi ryka i fyra raka.
Skriver tyvärr under på detta men det beror inte på någon inställning som enkelt kan förändras utan den spelartypen som Jocke med enorm envishet har värvat sönder laget med. De som är villiga att offra något för en vinst skeppas för eleganta budget-snipers med tveksam storlek och snygg frilla.
Beror endast på att bulan vill vinna sm-guld mer än dom andra tränarna, dom vill vinna guld med finspel, han med det spel som krävs.
Praetori

Inlägg av Praetori »

#10 skrev:
Praetori skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
#87 skrev:Ge mig Luleå i ett slutspel.

Deras spel kommer inte räcka längre än till semifinal.
Tror du är ganska ensam om den önskan, ingen i DIF vill möta dom efter denna säsong.
Vi blir utmanövrerade på samma vis varje gång, Bulan har stenkoll på hur man gör DIF till ett impotent totalt könlöst lag.
Det är liksom ingen slump som kommer vändas till vår fördel bara för att det är utslagsmatcher

Om man bara tittar på vad båda lagen ville uppnå med kvällens jobbpass så gjorde luleå alla rätt, DIF gick bort sig igen

Längtar tills det är över, som tur är kan det gå riktigt fort.
Vår offensiv är lika vass som dunkudde, kännedom om fysisk spel saknas helt och backspelet fortsätter att varje match ge bort nåt mål
Jag möter gärna Luleå. Det är en fråga om form och vi är på väg åt rätt håll till skillnad från dem.
Ölvestad kör skiten ur grabbarna och då ser det tidvis ut som ett gäng broilers med finmotorik som fyraåringar men det kommer betala av sig om ett par veckor när det lättar.
Vi äger huvuddelen av spelet och det är de där extra procenten som saknas som gör att pucken ser ut som en tvål och att vi inte kommer in i ytorna med rätt tajming.

Jag är inte alls så negativ i det stora hela även om man hoppas att vi haft kapaciteten att straffa Växjö och Luleå på halvfart. Men jag är helt övertygad om att det bara kommer att bli bättre framöver.
Möter gärna luleå, då vet ni inte vad ni pratar om.
Vi får se vart det lider. 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev:
Jag möter gärna Luleå. Det är en fråga om form och vi är på väg åt rätt håll till skillnad från dem.
Ölvestad kör skiten ur grabbarna och då ser det tidvis ut som ett gäng broilers med finmotorik som fyraåringar men det kommer betala av sig om ett par veckor när det lättar.
Vi äger huvuddelen av spelet och det är de där extra procenten som saknas som gör att pucken ser ut som en tvål och att vi inte kommer in i ytorna med rätt tajming.

Jag är inte alls så negativ i det stora hela även om man hoppas att vi haft kapaciteten att straffa Växjö och Luleå på halvfart. Men jag är helt övertygad om att det bara kommer att bli bättre framöver.
Ok, så det är förklaringen just nu

Fast det har ju sett ut på liknande sätt sedan början av november.
Sedan har vi tagit fler poäng när Josef varit hel, men inte fan har vi någon gång imponerat spelmässigt 18/19 (undantaget första 10 omgångarna)

FBK och luleå har spelat i princip likadant sedan nov, upprepat goda vanor, jag ser otroligt tydligt vad dom vill uppnå och dom lyckas påfallande ofta genomföra det på isen.
Ser det som klart mer sannolikt att dessa lag behåller det man byggt upp, än att som i DIF:s fall då ....allt ....helt plötsligt ska falla på plats för att träningsdosen tas ned.

När vi är bra (i var 15:e match) då är vi grymma, tyvärr vinns det inga mästerskap med det snittet.
Vi är fysiskt och mentalt för veka, plus att vår offensiva idéer sedan länge är synade av motståndarna.
Lägg till Robbans icke-feeling i båset då matcher står och väger, då har du en 100% Torsk-cocktail

Att vi fortfarande, trots kräftgång och disharmoni i spelet är med i diskussionen runt ett slutspel är bara ett stort underbetyg åt SHL som liga.

Kan inte minnas att jag sett fler dåliga matcher på en och samma säsong tidigare
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Såg precis att vi har vunnit 14 matcher på hemmais och torskat 9. Bättre än vad jag trodde faktiskt då jag nästan bara minns förlusterna.

Helvete DIF. Överraska mot HV på lördag nu så vi inte missar topp 6.
Avskaffa tre mot tre.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Lee Harvey Oswald skrev:
Praetori skrev:

Ok, så det är förklaringen just nu

Fast det har ju sett ut på liknande sätt sedan början av november.
Sedan har vi tagit fler poäng när Josef varit hel, men inte fan har vi någon gång imponerat spelmässigt 18/19 (undantaget första 10 omgångarna)

FBK och luleå har spelat i princip likadant sedan nov, upprepat goda vanor, jag ser otroligt tydligt vad dom vill uppnå och dom lyckas påfallande ofta genomföra det på isen.
Ser det som klart mer sannolikt att dessa lag behåller det man byggt upp, än att som i DIF:s fall då ....allt ....helt plötsligt ska falla på plats för att träningsdosen tas ned.

När vi är bra (i var 15:e match) då är vi grymma, tyvärr vinns det inga mästerskap med det snittet.
Vi är fysiskt och mentalt för veka, plus att vår offensiva idéer sedan länge är synade av motståndarna.
Lägg till Robbans icke-feeling i båset då matcher står och väger, då har du en 100% Torsk-cocktail

Att vi fortfarande, trots kräftgång och disharmoni i spelet är med i diskussionen runt ett slutspel är bara ett stort underbetyg åt SHL som liga.

Kan inte minnas att jag sett fler dåliga matcher på en och samma säsong tidigare
+Infinity

Dårskap att hävda att taktiska Luleå och klassfyllda Färjestad skulle vara på väg "åt fel håll" formmässigt. Rent verklighetsfrämmande och felaktigt. Vi är inte nära dessa lag. Dagens match är ett ytterligare bevis på detta. Vi blir fullständigt utmanövrerade från minut 1. IGEN! Vad är annorlunda om ett par veckor? Aldrig någonsin varit med om en sådan förvandling från något lag någonsin tidigare.
Senast redigerad av Manijock den 2019-02-28 22:15:22, redigerad totalt 2 gång.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Mattias_87 skrev:Såg precis att vi har vunnit 14 matcher på hemmais och torskat 9. Bättre än vad jag trodde faktiskt då jag nästan bara minns förlusterna.

Nja, HV är tydligen inne i en dålig trend just nu. Och vi alla vet vad som sker med trender när DIF spelar. Nä, ge det två omgångar så ligger vi på 9:e plats. Två förluster medans undervarande lag (Ok, kanske inte samtliga) plockar tre poängare och smiter förbi i tabellen. Klarar vi play in så får man vara nöjd.
Manijock

Inlägg av Manijock »

daaviid skrev:
Mattias_87 skrev:Såg precis att vi har vunnit 14 matcher på hemmais och torskat 9. Bättre än vad jag trodde faktiskt då jag nästan bara minns förlusterna.

Nja, HV är tydligen inne i en dålig trend just nu. Och vi alla vet vad som sker med trender när DIF spelar. Nä, ge det två omgångar så ligger vi på 9:e plats. Två förluster medans undervarande lag (Ok, kanske inte samtliga) plockar tre poängare och smiter förbi i tabellen. Klarar vi play in så får man vara nöjd.
Räcker inte att greja play in. Måste få möta rätt lag också. Malmö och Rögle slår vi aldrig i bäst av 3.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Manijock skrev:
daaviid skrev:

Räcker inte att greja play in. Måste få möta rätt lag också. Malmö och Rögle slår vi aldrig i bäst av 3.
Ok, jag var inte helt tydlig. Jag menade inte att vi skulle vinna play in, utan se det som en bonus om vi ens får deltaga. Tror inte att vi har en chans mot något utav de andra lagen ens i bäst utav tre. Inte med det spelet som laget visar upp, i både offensiv samt i defensiven, just nu.
Manijock

Inlägg av Manijock »

daaviid skrev:
Manijock skrev:
daaviid skrev:

Ok, jag var inte helt tydlig. Jag menade inte att vi skulle vinna play in, utan se det som en bonus om vi ens får deltaga. Tror inte att vi har en chans mot något utav de andra lagen ens i bäst utav tre. Inte med det spelet som laget visar upp, i både offensiv samt i defensiven, just nu.
Problemet är ju att oavsett motstånd kommer det bli en del press på spelarna i ett slutspel. Ser ingen som växer av det i vårat lag. Alla blir små och ynkliga.

Men med lite flyt med domare och sådant så kan vi utmana Linköping eller Brynäs i bäst av 3. Fullt möjligt om grabbarna kan överraska lite, trots press. Men att ens jämföra oss med väloljade maskiner som Luleå, Färjestad, Växjö eller Frölunda? Blir bara pinsamt.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Om vi tar sjätteplatsen och får möta Frölunda så tror jag faktiskt vi har en bra chans att slå ut dom.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar