SHL 18/19: Djurgårdens IF - Luleå 28/2 2019
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 18/19: Djurgårdens IF - Luleå 28/2 2019
Jesper Pettersson kan för övrigt dra åt helvete. Satan vilken usel, begränsad ishockeyspelare. Han är försvarets motsvarighet till Hank i begränsningsområden, men tror att han är EK65. Hur fan kan han missa mål med en halvmeters avstånd dit?
Senast redigerad av förevigtdjurgården den 2019-02-28 21:18:38, redigerad totalt 1 gånger.
25/4-2025
Vi spelar mot Luleå, vassast i ligan(bästa coachen), inte så konstigt att detta händer.rikkard skrev:Tapp i mittzon (som vanligt). Vi spelar naiv full-fart-framåt-hockey som straffar sig gång på gång. Tillbaka till ritbordet nu. Det här sättet att spela fungerar inte.
Jag är böjd att hålla med. Luleå saknar trycket i längden.#87 skrev:Ge mig Luleå i ett slutspel.
Deras spel kommer inte räcka längre än till semifinal.
Kvällens match var sur men inte oväntad.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
In med Wikegård som mental cotch
Hyllad nyss för att han tog fighten...förevigtdjurgården skrev:Jesper Pettersson kan för övrigt dra åt helvete. Satan vilken usel, begränsad ishockeyspelare. Han är försvarets motsvarighet till Hank i begränsningsområden, men tror att han är EK65. Hur fan kan han missa mål med en halvmeters avstånd dit?
-
Det är det enda positiva han har gjort i vår tröja sen han kom. Jag har aldrig hyllat honom, även om jag självklart tyckte just det var en bra aktion.#10 skrev:Hyllad nyss för att han tog fighten...förevigtdjurgården skrev:Jesper Pettersson kan för övrigt dra åt helvete. Satan vilken usel, begränsad ishockeyspelare. Han är försvarets motsvarighet till Hank i begränsningsområden, men tror att han är EK65. Hur fan kan han missa mål med en halvmeters avstånd dit?
25/4-2025
Tror ni båda har fel tyvärr.Praetori skrev:Jag är böjd att hålla med. Luleå saknar trycket i längden.#87 skrev:Ge mig Luleå i ett slutspel.
Kvällens match var sur men inte oväntad.
- Lee Harvey Oswald
Tror du är ganska ensam om den önskan, ingen i DIF vill möta dom efter denna säsong.#87 skrev:Ge mig Luleå i ett slutspel.
Vi blir utmanövrerade på samma vis varje gång, Bulan har stenkoll på hur man gör DIF till ett impotent totalt könlöst lag.
Det är liksom ingen slump som kommer vändas till vår fördel bara för att det är utslagsmatcher
Om man bara tittar på vad båda lagen ville uppnå med kvällens jobbpass så gjorde luleå alla rätt, DIF gick bort sig igen
Längtar tills det är över, som tur är kan det gå riktigt fort.
Vår offensiv är lika vass som dunkudde, kännedom om fysisk spel saknas helt och backspelet fortsätter att varje match ge bort nåt mål
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Vi har 5 poäng till godo. Hold your horses.EspenK skrev:Den här veckan går tåget för topp 6.
Värdelöst!
In med Wikegård som coach.
Marcus Davidsson fjunig som vanligt vid 2-1 målet. Så soft och mjuk som det bara går, får fan inte göra ont för fem öre. Jävla pajas
Marcus Davidsson fjunig som vanligt vid 2-1 målet. Så soft och mjuk som det bara går, får fan inte göra ont för fem öre. Jävla pajas
Helt riktigt. Ligans sämsta matchcoach.sensei skrev:Alltså Robban är ju helt slut. Spelar iskalla pet-guter istället för stekheta Axelsson i sista minuten efter timeout. Ja, ni läste rätt.
Nu kan den här säsongen bara ta slut.
-
Kanske inte den här veckan, men så småningom.mb81 skrev:Vi har 5 poäng till godo. Hold your horses.EspenK skrev:Den här veckan går tåget för topp 6.
Värdelöst!
HV71
Skellefteå
Rögle
Mora
Färjestad
Varsågod att hitta dina poäng.
25/4-2025
- diftobbe89
Våra småpojkar har naturligtvis inte den minsta möjlighet att slå Luleå i ett slutspel. Allt talar snarare för att vi kommer gå ner oss ytterligare ett par nivåer ju viktigare matcherna blir.#87 skrev:Ge mig Luleå i ett slutspel.
Spela fult
Jag ger upp nu, Robban är nog fan den sämsta matchcoach jag sett i ett djurgårdlag, och jag är så satans trött på att se denna usla coaching, hur fan kan man lira Guter som om han va crosby, killen bidrar lika mycket i spelet som matrialaren gör. Att fjällby ens är ombytt är också en gåta. Nej har slösat så jävla mycket pengar och tid på detta, men nu är det nog för mig, börjar kolla igen om Dif når en semi, vilket jag inte tror.
Avgå Robban, och ta med dig Guter, och fjällby till närmsta div 2 klubb
Avgå Robban, och ta med dig Guter, och fjällby till närmsta div 2 klubb
Haha bästa var när han grät ut i en intervju att han ångrade att han inte stod upp för Jonte och Jeppe tog fajten. Så man kan nog inte räkna med att han ska vara lite rejäl i försvarsspelet.DIFtomppa skrev:In med Wikegård som coach.