Som jag har skrivit två gånger samt stolpskott har skrivit en gång så hade han svårt att motivera sig i Sverige och Djurgården!!Jenna skrev:varför vill inte Czerkawski spela i DIF (han ska fan vara stolt över att få spela här)?
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Ja man kan ju tycka att han borde vara stolt för att spela i DIF. Men han trivdes inte i Sverige och Djurgården.
Läs den här artikeln:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... e291534.ab
Läs den här artikeln:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... e291534.ab
Som sagt, han lirar i NHL. Sen vill inte jag se idioten Norrena i DIF med förflutet i klubbarna ViffViff och Lipköping. Vet inte hur många gånger jag sett han göra helt idiotiska saker, och har klubban där den inte ska vara.Jenna skrev:Varför kan inte DIF köpa Norrena, så skön med sin griniga attiyd. Retar gallfeber på många
Nej, hellre då satsa på Tellqvist tills nästa säsong, om han inte får förnyat i NHL. Hans kollega David Aebischer (?) ryktas dock till Schweiz nästa säsong, men saker kan hända snabbt där borta i Amerikat.
- reservjesus
Paraflax skrev:Mm håller med, skulle ju få mer speltid men kanske inte lika stor check. Men man är väl Dif trogen, pengar är inte allt.Fricke skrev:Michael Holmqvist spelar 10-11 minuter i snitt för Frölunda, Andreas var mer eller mindre bänkad igår. Blir bara trött när jag tänker på att dom valde en handfull dollar och 10 minuter per match före att hjälpa sin moderklubb och få 25 minuter var.
men jobbigt att du har samma bild som mig

-
Vad jag undrar är hur länge Tjärnqvist kan vara utan att spela matcher och bara träna. När är deadlinen för övergångar till NHL egentligen? Får vi även Tjärnqvist att skriva på så får jag lov att säga att vårat försvar skulle vara det bästa vi haft på väldigt länge och jag tror det skulle räcka väldigt långt.
Deadlinen för övergångar i NHL är i februari/mars någongång har jag för mig.Peter Nilsson skrev:Vad jag undrar är hur länge Tjärnqvist kan vara utan att spela matcher och bara träna. När är deadlinen för övergångar till NHL egentligen? Får vi även Tjärnqvist att skriva på så får jag lov att säga att vårat försvar skulle vara det bästa vi haft på väldigt länge och jag tror det skulle räcka väldigt långt.
Hans chanser för att få nhl-kontrakt känns inte som dom ökar i och med att han inte spelar matcher. Tror han hamnar hos oss.... trevliga tanke.Peter Nilsson skrev:Vad jag undrar är hur länge Tjärnqvist kan vara utan att spela matcher och bara träna. När är deadlinen för övergångar till NHL egentligen? Får vi även Tjärnqvist att skriva på så får jag lov att säga att vårat försvar skulle vara det bästa vi haft på väldigt länge och jag tror det skulle räcka väldigt långt.
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Var skall dom pengarna komma ifrån?Rocker skrev:Hans chanser för att få nhl-kontrakt känns inte som dom ökar i och med att han inte spelar matcher. Tror han hamnar hos oss.... trevliga tanke.Peter Nilsson skrev:Vad jag undrar är hur länge Tjärnqvist kan vara utan att spela matcher och bara träna. När är deadlinen för övergångar till NHL egentligen? Får vi även Tjärnqvist att skriva på så får jag lov att säga att vårat försvar skulle vara det bästa vi haft på väldigt länge och jag tror det skulle räcka väldigt långt.
Är det någon som vet vad reglerna säger om individanpassad reklam på en enskilld spelare? Ett stort "IBM/Pelles Plåt/McDonalds/whatever ger er" över Tjärnqvists namn plus artiklar och intervjuer om hur snälla de är och så får de betala. Om vi kan hitta någon som är intresserad, då.Emil svelander skrev:Var skall dom pengarna komma ifrån?