Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Fricke skrev:Michael Holmqvist spelar 10-11 minuter i snitt för Frölunda, Andreas var mer eller mindre bänkad igår. Blir bara trött när jag tänker på att dom valde en handfull dollar och 10 minuter per match före att hjälpa sin moderklubb och få 25 minuter var.
Har med tänkt på det rejält, båda skulle bli så mycket bättre här än i Frölunda. Dom enda som har tränarens förtroende i PP är Kahnbergs kedjan, sedan Kallio Johnsson Andersson. Sorgligt att dom väljer Frölunda istället :cry:
Användarvisningsbild
Paraflax

Inlägg av Paraflax »

Fricke skrev:Michael Holmqvist spelar 10-11 minuter i snitt för Frölunda, Andreas var mer eller mindre bänkad igår. Blir bara trött när jag tänker på att dom valde en handfull dollar och 10 minuter per match före att hjälpa sin moderklubb och få 25 minuter var.
Mm håller med, skulle ju få mer speltid men kanske inte lika stor check. Men man är väl Dif trogen, pengar är inte allt.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Kommer det bli något mer nyförvärv?
Vart spelar Tjärnqvist nu?
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Stocky skrev:Kommer det bli något mer nyförvärv?
Vart spelar Tjärnqvist nu?
Tjärna spelar inte någonstans, vad jag vet iallafall. Han väntar fortfarande på bud från NHL. Men om han inte får det snart så tror jag chansen är ganska stor att han kommer och lirar med oss.
Vipul

Inlägg av Vipul »

Men om man behöver en forward...varför försöker man inte locka sig tillbaka Våran lilla polack Mariusz Czerkawski!

spelar i rapperswill jona och har gjorde 41 poäng på 43 matcher förra året
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Vipul skrev:Men om man behöver en forward...varför försöker man inte locka sig tillbaka Våran lilla polack Mariusz Czerkawski!

Czerkawski har sagt att han inte vill spela i Djurgården igen. Han hade svårt att motivera sig när han spelade hos oss.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Vipul skrev:Men om man behöver en forward...varför försöker man inte locka sig tillbaka Våran lilla polack Mariusz Czerkawski!

Hehe, joo men tyvärr är det så att vi förmodligen aldrig mer kommer se "Marre" i DIF igen. Killen bekräftade att han hade mycket svårt för att motivera sig i DIF, så han flyttade hem till polen igen.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Haha, stolpskott :P jag var snabbast :wink: :D
Jenna

Inlägg av Jenna »

Hur mycket presterade Marre under NHL lockouten?
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Jenna skrev:Hur mycket presterade Marre under NHL lockouten?
46matcher, 15mål, 9assist, 20 Utisningsminuter.
totalt: 24poäng
Jenna

Inlägg av Jenna »

:) Härligt....ring upp honom då!!
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Jenna, Jag citerar mig själv:
blocco skrev:Czerkawski har sagt att han inte vill spela i Djurgården igen. Han hade svårt att motivera sig när han spelade hos oss.
Han kommer inte att spela i DIF igen.
Jenna

Inlägg av Jenna »

Varför kan inte DIF köpa Norrena, så skön med sin griniga attiyd. Retar gallfeber på många 8)
Jenna

Inlägg av Jenna »

varför vill inte Czerkawski spela i DIF (han ska fan vara stolt över att få spela här)?
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Jenna skrev:Varför kan inte DIF köpa Norrena, så skön med sin griniga attiyd. Retar gallfeber på många 8)
Pratar du om Fredrik Norrena så fattar jag inte vad du snackar om, varför skulle han lämna NHL för DIF?? Han spelade för LHC tidigare ju!
Skriv svar