Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

mb81 skrev:Vi har sex backar på kontrakt. Sen kommer Högström in med största sannolikhet. Då är det en plats kvar och det borde verkligen vara en högerskjutande powerplay-back. Helst Hultström men han lär ha rätt mycket erbjudande. Men då borde vi ersätta honom med något liknande. Jag vill verkligen inte att vi blir så baktungt som Brynäs denna säsong till exempel.

Ser verkligen inte var i laget Arnesson ska få plats. Dessutom har han väl inte direkt varit så vass i Örebro? Dock duktig i BP. Men då borde vi satsa på att förlänga med Urbom.
Hmm... är det verkligen största sannolikhet på Högström? Lät som han var inställd på en säsong till där borta (om de nu vill ha honom).

Hur som, inte där Linus skulle in. Alsing kanske vill testa lyckan, Edmonton vill kanske testa Norell (tog över rättigheterna) och Urbom har utgående. Enda säkra som jag ser det är Jeppe och Tom. Lill-Tjomme ska kanske vara del av laget? Vad har vi för deal med Axel Andersson?

Men ja, inte supersugen på Linus. Vill inte heller ha baktunghet när vi ska lira så mycket puck som vi gör. Men tror ändå vi är där och snackar med Linus.

Håller med, måste in med en rightback som är offensiv om den andra Linus drar.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Ja, men jag fortsätter väl då!

Enligt Hockeynews är vi hetast i jakten på Bromé. Mora säger att de har förhandlat men ska ta det efter säsongen (dvs. de har nog fått ett nej). Jocke dementerar att han tittar extra på honom. Säger att han jobbar främst mot befintlig trupp och inte jagar så mycket nu. Känns lite rökridå.

https://hockeynews.se/articles/7193/
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Mattebo skrev:
mb81 skrev:Vi har sex backar på kontrakt. Sen kommer Högström in med största sannolikhet. Då är det en plats kvar och det borde verkligen vara en högerskjutande powerplay-back. Helst Hultström men han lär ha rätt mycket erbjudande. Men då borde vi ersätta honom med något liknande. Jag vill verkligen inte att vi blir så baktungt som Brynäs denna säsong till exempel.

Ser verkligen inte var i laget Arnesson ska få plats. Dessutom har han väl inte direkt varit så vass i Örebro? Dock duktig i BP. Men då borde vi satsa på att förlänga med Urbom.
Hmm... är det verkligen största sannolikhet på Högström? Lät som han var inställd på en säsong till där borta (om de nu vill ha honom).

Hur som, inte där Linus skulle in. Alsing kanske vill testa lyckan, Edmonton vill kanske testa Norell (tog över rättigheterna) och Urbom har utgående. Enda säkra som jag ser det är Jeppe och Tom. Lill-Tjomme ska kanske vara del av laget? Vad har vi för deal med Axel Andersson?

Men ja, inte supersugen på Linus. Vill inte heller ha baktunghet när vi ska lira så mycket puck som vi gör. Men tror ändå vi är där och snackar med Linus.

Håller med, måste in med en rightback som är offensiv om den andra Linus drar.
Jag tänker att vi har sex backar på kontrakt till nästa säsong. Tom, Jeppe, Norell, Alsing, Björnfot och Lill Tjomme. Åtta backar är väl typ standard i truppen. Men givetvis kan det förändras om Norell eller Alsing försvinner i sommar som du säger. Jag tror och hoppas inte det händer.
Högström tror jag mycket på grund av all skadeproblematik denna säsong inte kommer få ett nytt kontrakt i NHL kommande säsong. Så jag kanske överdrev angående sannolikheten lite där men jag tror han spelar hos oss kommande säsong.
Axel Andersson tror jag inte vi har några tankar om att förlänga med. Finns inte riktigt plats för det.
mb81

Inlägg av mb81 »

Mattebo skrev:Ja, men jag fortsätter väl då!

Enligt Hockeynews är vi hetast i jakten på Bromé. Mora säger att de har förhandlat men ska ta det efter säsongen (dvs. de har nog fått ett nej). Jocke dementerar att han tittar extra på honom. Säger att han jobbar främst mot befintlig trupp och inte jagar så mycket nu. Känns lite rökridå.

https://hockeynews.se/articles/7193/
Låter bra. Vill gärna se Bromé hos oss kommande säsong. Klart det är en rökridå. Jocke kan ju inte bara låta alla tillgängliga spelare gå till andra klubbar samtidigt som han hoppas att Lilja, Brodin med flera stannar.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Prio 1 måste vara att förlänga med Urbom. Försvinner han måste en riktig stjärnback in med styrkorna i defensiven...Och den backen är definitivt inte Arnesson.

Högström är en bra ersättare för Hultström om han försvinner.

Positiva nyheter om vi ligger bra till för Bromé.

Vi borde locka hem Anton Hedman också.
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jonathan Davidsson trejdad från Columbus till Ottawa i dealen för Matt Duchene.
Expert.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

SirDIFalot skrev:Jonathan Davidsson trejdad från Columbus till Ottawa i dealen för Matt Duchene.
Trist. Ottawa är ett jävla skitlag som inte lär nå framgångar på lååååååååååång tid
Puckey

Inlägg av Puckey »

Glory1 skrev:
SirDIFalot skrev:Jonathan Davidsson trejdad från Columbus till Ottawa i dealen för Matt Duchene.
Trist. Ottawa är ett jävla skitlag som inte lär nå framgångar på lååååååååååång tid
Ottawa är nog ett lag Jonathan kan slå sig in i däremot. Med både Bemström och Jonathan I Columbus pipeline hoppades jag att vi skulle kunna få låna någon av dem över nästa säsong. Nu lär nog båda två hamnar i NHL.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Har sagt det förr och säger samma igen; tror Bromé hamnar här nästa säsong. Inte mig emot!
EspenK

Inlägg av EspenK »

Dubbelpost
Senast redigerad av EspenK den 2019-02-23 10:53:08, redigerad totalt 1 gånger.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Skulle förvåna mig om Högström skulle hamna här. Killen vill naturligtvis tjäna lite flis innan det är försent. Blir Schweiz eller KHL om AHL är för trist.

Samma lär gälla Hulta.

Tror vi åtminstone tappar:
Adam
Hulta
Hank( Ja jag vet men nån gång måste det ju hända)
Alsing
Jonte
Brodin
Virtanen
Lilja
Bemström
Dick
Fjällby( måste köra AHL om han ska få chansen).

In då?

Linus Fröberg är en habil 3:e center som kan komma hit.
Anton Hedman är kanske det skägg vi saknar i en fjärdeline( ersätter den nu mer renrakade Hank i så fall).
Figren vore ett fynd för en tredjelina. Kanske stannar Dick bara för det sköna tugget.
Bromé är bäst i Mora. Plocka direkt. Kan lira första eller andra hos oss beroende på vad vi har kvar när truppen slaktats.
Om ryktet med Zachrisson stämmer så ska vi vara mycket nöjda. Alternativt om Kruger längtar hem.
Ser gärna pp backen i Timrå som en billig ersättare istället för Hulta. Bra skott och rörlig,

Vore kul med lite klara namn snart. Om Jocke menar allvar när han säger att han så här års bara fokuserar på årets trupp är det naturligtvis tjänstefel. Han kan inte plocka in någon mer i år. Det är nästa år som är prio för honom nu.
mb81

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev:Skulle förvåna mig om Högström skulle hamna här. Killen vill naturligtvis tjäna lite flis innan det är försent. Blir Schweiz eller KHL om AHL är för trist.

Samma lär gälla Hulta.

Tror vi åtminstone tappar:
Adam
Hulta
Hank( Ja jag vet men nån gång måste det ju hända)
Alsing
Jonte
Brodin
Virtanen
Lilja
Bemström
Dick
Fjällby( måste köra AHL om han ska få chansen).

In då?

Linus Fröberg är en habil 3:e center som kan komma hit.
Anton Hedman är kanske det skägg vi saknar i en fjärdeline( ersätter den nu mer renrakade Hank i så fall).
Figren vore ett fynd för en tredjelina. Kanske stannar Dick bara för det sköna tugget.
Bromé är bäst i Mora. Plocka direkt. Kan lira första eller andra hos oss beroende på vad vi har kvar när truppen slaktats.
Om ryktet med Zachrisson stämmer så ska vi vara mycket nöjda. Alternativt om Kruger längtar hem.
Ser gärna pp backen i Timrå som en billig ersättare istället för Hulta. Bra skott och rörlig,

Vore kul med lite klara namn snart. Om Jocke menar allvar när han säger att han så här års bara fokuserar på årets trupp är det naturligtvis tjänstefel. Han kan inte plocka in någon mer i år. Det är nästa år som är prio för honom nu.
Högström har kontrakt med oss om han inte spelar i NHL. Sen kan han väl ha ont för KHL/NLA. Men jag Tror han spelar hos oss nästa säsong.

Tror du Alsing drar redan i sommar?

Johannes Kinnvall i Timrå har kontrakt ett år till och åker de ur gissar jag att han spelar i Brynäs.

Hedman ser jag inte storheten i och skulle vara 33 när nästa säsong börjar.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Måste du alltid se rutin och erfarenhet som någonting negativt... 33 är väl ingen ålder att börja döma ut en spelare i.
Spela fult
mb81

Inlägg av mb81 »

diftobbe89 skrev:Måste du alltid se rutin och erfarenhet som någonting negativt... 33 är väl ingen ålder att börja döma ut en spelare i.
Jag har inget emot rutin i sig.
Men äldre spelare kostar oftast mer och i den åldern börjar.man oftast dippa. Är man inte ens speciellt vass från början så ser jag inte riktigt varför. Har hellre kvar Hank än värvar Hedman.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

33 är absolut en hög ålder på en hockeyspelare. Men det kan fortfarande vara en bra spelare ändå. Men i 99 fall av 100 är den spelaren sämre idag än när han var 27.
Expert.
Låst