SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Malmö 20/2-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Malmö 20/2-2019

Inlägg av #10 »

Praetori skrev:
EspenK skrev:En sån gåva. Vad gör Alsenfeldt??
Jag satt precis och tänkte att Bergfors förr eller senare måste få in någon av sina puckar ur galen vinkel. :shock:

Det var en gudagåva precis innan perioden tog slut.
Han har ju varit riktigt bra på slutet, en av våra bästs
Frankie

Inlägg av Frankie »

#10 skrev:Stuga Bergfors
Värsta saucer-passen av Hank ju.
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av EspenK »

Så komiskt med tanke på hur många fina lägen Bergfors bränt i år. Och så får han ett sånt här mål. Gott!
BIX
Säsongskort: Ja

Inlägg av BIX »

Manijock skrev:Dags att bänka Hultström. Skiter fullständigt i laget och leker pajas.... Det där är direkt oseriöst. In med Alsing i första PP och Norell i andra.

Underbart med ett skitmål. Vi får aldrig sådana längre. Är det någon som förtjänar det är det Bergfors.
Håller med han dribblar bort hela PP t
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Manijock skrev:Dags att bänka Hultström. Skiter fullständigt i laget och leker pajas.... Det där är direkt oseriöst. In med Alsing i första PP och Norell i andra.
Lite hårt av dig men håller med i sak. Han måste ha bättre marginaler. Han gör inte tillräckligt mycket bra för att väga upp. Skärpa sig nu Hultström!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Vem var det som passade till 2-0?
Edit: Jag hoppas någon Hank-kritiker kliver fram och svarar.
Senast redigerad av minalman den 2019-02-20 20:27:02, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Frankie

Inlägg av Frankie »

EspenK skrev:Så komiskt med tanke på hur många fina lägen Bergfors bränt i år. Och så får han ett sånt här mål. Gott!
Vad man sett så skulle jag tippa på att 90% av skotten är typiska "jag lirar i 4:e och tar detta bara för att eventuellt fixa tek offensivt".
Frankie

Inlägg av Frankie »

minalman skrev:Vem var det som passade till 2-0?
Hank!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Magnutz skrev:
Lite hårt av dig men håller med i sak. Han måste ha bättre marginaler. Han gör inte tillräckligt mycket bra för att väga upp. Skärpa sig nu Hultström!
Direkt efter Hultströms pajaseri så kliver Dick in och visar hur man transporterar i PP. Snabbt, rakt och kvalité ala Sörensen(utan skridskotempot möjligen).
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Bedrövlig kvalitet på det mesta, med blir det 3p så skiter jag i det, bra attityd idag dock (undantaget första 5 i 2:a)

Som väntat blir vi helt krossade i tekningarna, det kommer troligen kosta oss poäng idag.

Guter, ungefär som väntat, små snygga vickningar/instick ibland, men väldigt svag på puck och helt oförmögen att få den ur zon när så behövs, precis sån spelartyp jag inte vill se i DIF

Davidssons är under isen och spelar idag
Dick fortsätter sin SlowMotion-säsong, alltså jämför farten med när han var i FBK, nåt är ju trasigt där.

Lilja och Brodin är (som hela DIF) fortsatt mellanmjölk utan #40

+ till Strandberg.
Jensen, inte riktigt testad ännu, pallar han 3:e vid ett snabbt 2-1 mål?
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2019-02-20 20:29:50, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:Vem var det som passade till 2-0?
Edit: Jag hoppas någon Hank-kritiker kliver fram och svarar.
Haha, fast det var ju en rensning :lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Herregud. Vi är på väg mot tre poäng. Det gör mig riktigt nervös.

Men det kanske är ombytta roller. Malmö hade ju sitt B lag mot oss senast och vann och nu har vi B laget mot dom, så våran tur att vinna.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Lee Harvey Oswald skrev:Bedrövlig kvalitet på det mesta, med blir det 3p så skiter jag i det, bra attityd idag (undantaget första 5 i 2:a)

Som väntat blir vi helt krossade i tekningarna, det kommer troligen kosta oss poäng idag.

Guter, ungefär som väntat, små snygga vickningar/instick ibland, men väldigt svag på puck och helt oförmögen att få den ur zon när så behövs, precis sån spelartyp jag inte vill se i DIF

Davidssons är under isen och spelar idag
Dick fortsätter sin SlowMotion-säsong, alltså jämför farten med när han var i FBK, nåt är ju trasigt där.

Lilja och Brodin är (som hela DIF) fortsatt mellanmjölk utan #40

+ till Strandberg.
Jensen, inte riktigt testad ännu, pallar han 3:e vid ett snabbt 2-1 mål?
Yepp, what he said! Håller med om allt, bra summerat!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Magnutz skrev:
Det beror nog på att Hulta kör upp pucken i stort sett varje PP. Det blir som när jag kör till jobbet varje morgon. Sitter och tänker på annat mestadels.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Frankie

Inlägg av Frankie »

Manijock skrev:
Magnutz skrev:
Direkt efter Hultströms pajaseri så kliver Dick in och visar hur man transporterar i PP. Snabbt, rakt och kvalité ala Sörensen(utan skridskotempot möjligen).
Synd att Hultan tar lite förmycket tid på sig och kladdar fast ibland.

Men han passade ju snyggt till Bema i första PP:t då det blev 1-0 och han har räddat en puck i målgården med. Så både upp och ner hittills.
Skriv svar