Brynäs IF - Djurgårdens IF, 11/10 2007
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Skönt med en 3-poängare på bortaplan men var är spelet ?
Kan inte påstå att Djurgården spelade specielt bra igår, även om det inte var något fel på inställningen till matchen.
Dock en bra laginsats totalt sätt. Hade dock hoppats att få se mer av ungtupparna Guter och Gustafsson (spelade de över huvudtaget något byte ?).
Förstår fortfarande inte varför man skall tramsa och starta varje anfall bakom eget mål, vill man köra fast i mittzon?
Kul för Ridderwall att vinna i riktiga debuten (spelade ju som bekant 4 minuter redan ifjol).
Undrar hur länge Brendl blir kvar i Brynäs, näste import att få packa väskorna månne?
Kan inte påstå att Djurgården spelade specielt bra igår, även om det inte var något fel på inställningen till matchen.
Dock en bra laginsats totalt sätt. Hade dock hoppats att få se mer av ungtupparna Guter och Gustafsson (spelade de över huvudtaget något byte ?).
Förstår fortfarande inte varför man skall tramsa och starta varje anfall bakom eget mål, vill man köra fast i mittzon?
Kul för Ridderwall att vinna i riktiga debuten (spelade ju som bekant 4 minuter redan ifjol).
Undrar hur länge Brendl blir kvar i Brynäs, näste import att få packa väskorna månne?
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
skönt med 3 pinnar och skön hemresa från Gävle igår:D...åkte dit med en av mina polare som är urbrynäsare!...mohahah....fick ha värmen på i bilen för det var lite frostig stämning på vägen hem!;)...hehe..
godkänd match på bortaplan får man väl säga....1a perioden bedrövlig från båda lagen...2a perioden borde vi ha vunnit men dom flyta in ett mål där tillslut rätt så oförtjänt måste jag säga....3e perioden var rätt tight spel efter 2-1 målet..sarg ut och över röd och dumpa ner för att sen ställa upp i mittzon....sköna 3 poäng på bortaplan!:]...
godkänd match på bortaplan får man väl säga....1a perioden bedrövlig från båda lagen...2a perioden borde vi ha vunnit men dom flyta in ett mål där tillslut rätt så oförtjänt måste jag säga....3e perioden var rätt tight spel efter 2-1 målet..sarg ut och över röd och dumpa ner för att sen ställa upp i mittzon....sköna 3 poäng på bortaplan!:]...
Guter spelade ett byte på 36 sekunder och Gustafsson 1 minut och 11 sekunder. Två byten skulle jag tro.Diffe89 skrev:Jag tror jag såg Guter en gång, men är inte säker.Frasse skrev:Dock en bra laginsats totalt sätt. Hade dock hoppats att få se mer av ungtupparna Guter och Gustafsson (spelade de över huvudtaget något byte ?).
Jag irriterar mig på samma sak. Det ser nästan ut som att backarna inte vågar transportera pucken eller slå en öppnande passning utan hela tiden väntar på att någon annan ska transportera upp den. Ofta lyckas också motståndarlaget checka fast eller sätta backarna under tillräcklig press för att dom ska slänga bort pucken just när man inte agerar instinktivt utan väntar för länge. Undantaget i tisdags var Ossi som satte full fart så fort han fick tag på pucken.Frasse skrev:
Vilken tur att vi vann matchen mot Brynäs! Om vi inte hade gjort det, så hade vi legat SIST på sju poäng och hela två poäng efter de andra lagen och bara 47 matcher kvar!! Då hade det blivit jättejobbigt!
Jag tycker samtidigt att det ska spalas fler matcher i elitserien, och bli ännu mer som i NHL. Det vore häftigt!
Och sen tycker jag vi ska värva flera nya spelare till Djurgårn, då flera spelare var dåliga igår! Och sen tycker jag att Säcken ska få sparken, då vi inte leder och spelar drömhockey som när vi tog guld!
Jag tycker samtidigt att det ska spalas fler matcher i elitserien, och bli ännu mer som i NHL. Det vore häftigt!
Och sen tycker jag vi ska värva flera nya spelare till Djurgårn, då flera spelare var dåliga igår! Och sen tycker jag att Säcken ska få sparken, då vi inte leder och spelar drömhockey som när vi tog guld!
Vill knappt kommentera det sista i ditt inlägg... nej jag ska inte...Volker T. skrev:Vilken tur att vi vann matchen mot Brynäs! Om vi inte hade gjort det, så hade vi legat SIST på sju poäng och hela två poäng efter de andra lagen och bara 47 matcher kvar!! Då hade det blivit jättejobbigt!
Tycker nog dock att Du ska få sparken som supporter om du nu ens är det.
DIF 4 Ever
- Lee Harvey Oswald
Har du aldrig hört talas om -The noble art of irony?Fnatte79 skrev:Vill knappt kommentera det sista i ditt inlägg... nej jag ska inte...Volker T. skrev:Vilken tur att vi vann matchen mot Brynäs! Om vi inte hade gjort det, så hade vi legat SIST på sju poäng och hela två poäng efter de andra lagen och bara 47 matcher kvar!! Då hade det blivit jättejobbigt!
Tycker nog dock att Du ska få sparken som supporter om du nu ens är det.
Inte för att det var speciellt roligt, men ett försök iaf...
Hahaha!!! Håller med *glad apa*Volker T. skrev:Vilken tur att vi vann matchen mot Brynäs! Om vi inte hade gjort det, så hade vi legat SIST på sju poäng och hela två poäng efter de andra lagen och bara 47 matcher kvar!! Då hade det blivit jättejobbigt!
För Er som inte vet så är Volker T. en seriös skribent och en av de gamla rävarna på Forum 1891.
Se där ja... är så van nu när skaran av medgångssupportrar vuxit...Jermuk skrev:Hahaha!!! Håller med *glad apa*Volker T. skrev:Vilken tur att vi vann matchen mot Brynäs! Om vi inte hade gjort det, så hade vi legat SIST på sju poäng och hela två poäng efter de andra lagen och bara 47 matcher kvar!! Då hade det blivit jättejobbigt!
För Er som inte vet så är Volker T. en seriös skribent och en av de gamla rävarna på Forum 1891.
Men gamla rävar är bra... bättre än de nya skabbiga!

DIF 4 Ever