förevigtdjurgården skrev:Reideborn klev alltså av pga känning baksida lår.
Kan bli en riktigt rolig vår!
Men där skyller jag på den märkliga matchningen. Stod i Tre Kronor lördag och söndag. Borde naturligtvis ha vilat matchen mot Timrå.
Vi måste kunna/våga spela vår andramålvakt oftare. Speciellt när Adam även står i landslaget.
Gäller ju att Adam kan planera in rejäla träningsperioder under säsongen också.
Hade vi haft en 2a målvakt så hade man kunnat spela honom men just nu har vi seriens mest ostabila 2a målvakt så vill man vinna ska man väl isf sätta in någon annan.
Om man inte litar på sin andramålvakt måste man ersätta honom. Vad jag vet har vi inte ens försökt det och då måste man agera därefter.
Sedan delar jag uppfattningen om att Jensen inte varit bra.
Tycker vi borde testa vår J20 målvakt
Men då sänker vi ju Jensen fullständigt. Då är det lika bra att skicka ut Jensen direkt och ge J20-målvakten jobbet. Och det vore i mina ögon inte schysst mot en så ung spelare att sätta den pressen på honom.
Delar faktiskt Jockes åsikt rakt av. Enkelt att i tanken tänka "ut med honom och värva in den istället" helt utan insikt i hur det påverkar gruppen och individerna. Viktigt att rätt spelare kommer in och sedan ska det passa mot övriga spelare och gruppen.
Så, i min tanke vore det kul att testa J20 målvakten, i praktiken tycker jag det vore självmål av stora mått.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
På torsdag är det oerhört viktigt att våra spelare står upp för Jensen och slutar med att göra indianare bara för att Mahatma Gandi backcoachen Nyman propagerat att vi ska spela så i absurdum. Jag vill helt enkelt ha in lite Säckenhockey vid behov och inte bara Corsihockey i alla möjliga och omöjliga situationer
Donkels-2.0 skrev:På torsdag är det oerhört viktigt att våra spelare står upp för Jensen och slutar med att göra indianare bara för att Mahatma Gandi backcoachen Nyman propagerat att vi ska spela så i absurdum. Jag vill helt enkelt ha in lite Säckenhockey vid behov och inte bara Corsihockey i alla möjliga och omöjliga situationer
Ja du är inne på något där att spela säckenhockey och säkra upp egen blå och när vi blir nertryckta puck ut som en snabbskrinnare kontrar på typ Fjälby
Fram till vi har spelare tillbaks som är kapabla till Corsihockey
Donkels-2.0 skrev:Å herregud 40 kilos Falk ska tydligen in på onsdag - obra obra obra
Var kommer den infon ifrån ?
hockeynews.se
Hur jävla svårt skall det vara att länka om det nu var en artikel du läste och att inte infon kom muntligt ifrån "morsans-kusins-svågers-kollega" eller liknande (men då kan man faktiskt ange det).
Hjälper till denna gång men tycker forumet måste skärpa till sig på den biten!
Donkels-2.0 skrev:Å herregud 40 kilos Falk ska tydligen in på onsdag - obra obra obra
Var kommer den infon ifrån ?
hockeynews.se
Hur jävla svårt skall det vara att länka om det nu var en artikel du läste och att inte infon kom muntligt ifrån "morsans-kusins-svågers-kollega" eller liknande (men då kan man faktiskt ange det).
Hjälper till denna gång men tycker forumet måste skärpa till sig på den biten!
Är enligt en gammal tjuvskytt bara ett I-landsproblem att inte länka.
Jag tycker det är självklart att länka. Hålla på att göra sig märkvärdig och framstå som om man har några superkällor lurar ingen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock skrev:Kan detta vara den sämsta centersida vi haft någonsin? Kan inte minnas någon sämre, ens i HA?
Egentligen inte så konstigt när vi har våra två topp centrar borta (tre om man räknar Ante).
Då blir ju helt plötsligt 3e center 1a, 4e blir 2a, 5e(!) blir 3e, och 6e(!) blir 4e.
Det blir aldrig riktigt samma sak med backar och forwards eftersom de är fler och därmed skulle behöva vara 5-6 borta för att få samma effekt. Det här blir ju nästan som att ha både första och andra målis borta.
Manijock skrev:Kan detta vara den sämsta centersida vi haft någonsin? Kan inte minnas någon sämre, ens i HA?
Likväl kommer folk vara förvånade över att spelet hackar.
Tror många egentligen är rätt så förstående med att vi tappar poäng och att spelet haltar just nu, det är mer sättet vi förlorar på, det saknas passion, tjurighet eller om du så vill trubbighet.
Vi är mitt i skadeeländet dessutom alldeles för bekväma, eller snarare, det är så lagbygget blev.
Plocka bort 2-3st ledande spelare i Luleå och jag törs lova att dom iaf hade varit en Pain In Thaaa As att möta
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan