Tips på hur tabellen slutar i vår..

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar

Dif i slutspel?

Ja
116
85%
Nej
21
15%

Antal röster: 137

Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Anders "Masken" Carlsson tippar:

1 HV71
2 Brynäs IF
3 Frölunda HC
4 Timrå IK
5 Modo Hockey
6 LHC
7 FBK
8 Djurgården
9 SSK
10 Mora IK
11 Luleå HF
12 Skellefteå AIK
Användarvisningsbild
blårandigt
Säsongskort: Ja

Inlägg av blårandigt »

Gott folk här har vi dom som slåss om 7-12 plats

7 Skellefteå AIK
8 Frölunda HC

9 MODO Hockey
10 Mora IK

11 Djurgårdens IF
12 Luleå HF
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Så här sa Linkan i en intervju i DN:
- De som säger att det blir slutspel får stå för det själva. När jag frågar mig själv om målsättningen, så tänker jag i stället att vi ska hålla oss undan kvalserien. Allt annat är en bonus som jag ser det.
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

blocco skrev:Så här sa Linkan i en intervju i DN:
- De som säger att det blir slutspel får stå för det själva. När jag frågar mig själv om målsättningen, så tänker jag i stället att vi ska hålla oss undan kvalserien. Allt annat är en bonus som jag ser det.
Helvete
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

blocco skrev:Så här sa Linkan i en intervju i DN:
Ajajaj! Ja hans inställning efter MoDo matchen har varit under all kritik! Snudd på att han måste bänkas! Ger inga bra vibbar med en som ger upp när en passning inte går fram
Highwind

Inlägg av Highwind »

Linkan kommer snart igång igen.. =)
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Det hör absolut till vanligheterna att Linkan kör allmänhetens åkning fram till December, så oroa er inte.
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Linkan sa i en intervju för Canal+ i lördags att det aldrig var aktuellt med Ryssland. Känndes skönt att höra faktiskt..
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Inför förra säsongen stod DIF & gapade
-I år SKA det bli slutspel!
Vad hjälper det när truppen ser ut som den gör?

Vem tror ni har bäst koll på förmågan hos årets trupp, "förståsigpåare" här på forumet eller Linkan?

Ser inget negativt i att Bremberg är realist.
Prio 1 är fortfarande att undvika kvalserien, sedan i slutet av feb om DIF fortfarande är med i slutspelsdiskutionen tror jag knappast att dom lutar sig tillbaka & skiter i slutspel bara för att målet är uppnått.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Men mina herrar? Snälla... Vad är detta för prat? Linkan gnällde i media förra året också, då han tyckte att DIF behövde mer spets spelare. Vilket var sant, Linkan var vår enda tillgång, Bäcker,Bengan,Jiri med. Men absolut Linkan. I lördags så spelade Linkan inte jätte bra, man såg lite av honom i tredje perioden, men då klev von Otto och Axelsson fram.

Men nu till själva grejen, tänk om alla Djurgårds supportrar skulle tänkt så? DÅ om nåt kommer DIF till kvalserien, men inte om vi är där. Vi hjälper DIF till slutspel iår!
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

stolpskott skrev:Men mina herrar? Snälla... Vad är detta för prat? Linkan gnällde i media förra året också, då han tyckte att DIF behövde mer spets spelare. Vilket var sant, Linkan var vår enda tillgång, Bäcker,Bengan,Jiri med. Men absolut Linkan. I lördags så spelade Linkan inte jätte bra, man såg lite av honom i tredje perioden, men då klev von Otto och Axelsson fram.

Men nu till själva grejen, tänk om alla Djurgårds supportrar skulle tänkt så? DÅ om nåt kommer DIF till kvalserien, men inte om vi är där. Vi hjälper DIF till slutspel iår!
Ja, Linkan kan vara en riktig gnällspik.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

blårandigt skrev:
stolpskott skrev:Men mina herrar? Snälla... Vad är detta för prat? Linkan gnällde i media förra året också, då han tyckte att DIF behövde mer spets spelare. Vilket var sant, Linkan var vår enda tillgång, Bäcker,Bengan,Jiri med. Men absolut Linkan. I lördags så spelade Linkan inte jätte bra, man såg lite av honom i tredje perioden, men då klev von Otto och Axelsson fram.

Ja, Linkan kan vara en riktig gnällspik.
Jag vete fan! Jag börjar tro att Linkan lurar oss med sitt gnäll. Han är inne på sin 14e säsong för Djurgården. Om han skulle vara så missnöjd skulle han inte skrivit treårs-kontrakt med klubben. Nej, han gör nåt fuffens, flyttar uppmärksamheten från nåt annat måhända?
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

Har en känsla av att de här kommer bli en äckligt jämn tabell :cry:
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

blårandigt skrev:Har en känsla av att de här kommer bli en äckligt jämn tabell :cry:
Varför vara ledsen över det? Då kanske vi får uppleva samma spänning som förra året. Men förhoppningsvis med den skillnaden att vi går till slutspel.
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

blocco skrev:
blårandigt skrev:Har en känsla av att de här kommer bli en äckligt jämn tabell :cry:
Varför vara ledsen över det? Då kanske vi får uppleva samma spänning som förra året. Men förhoppningsvis med den skillnaden att vi går till slutspel.
magsårs-spänning , om varenda match blir skillnaden mellan 7-12 plats så är de fan inte kul.
Skriv svar