Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Varför i helvete vill Peppe slutföra säsongen i KHL utan slutspel? Skattemässiga skäl?
DIF!
- diftobbe89
Förövrigt undrar jag varför sportchefen aktivt letar efter så snälla och korrekta spelartyper det bara går inför ett hetsigt slutspel. Vi skulle behöva både en Shinnimin och Sylvegård i truppen för den perfekta mixen och gärna fler än så.
Spela fult
Själv är jag otroligt glad över att vi inte värvar spelare som Shinnimin, Sylvegård etc.diftobbe89 skrev:Förövrigt undrar jag varför sportchefen aktivt letar efter så snälla och korrekta spelartyper det bara går inför ett hetsigt slutspel. Vi skulle behöva både en Shinnimin och Sylvegård i truppen för den perfekta mixen och gärna fler än så.
En sådan som Ahlèn, som kan vara elak när det behövs som mest men endå är sjukt fokuserad på uppgiften hela tiden och inte går över gränsen, det är nödvändigt.
Men jag fattar inte alla som hyllar Shinnimin till skyarna. 40-50p per säsong, kunde inte bry mig mindre. Det här är en spelare som lägger sig i varje närkamp och är jävligt ful i spelet när ingen ser. Vill aldrig se det i Djurgårdströjan.
Samma sak gäller Lasch, Gordon, Clark. Nej tack.
- -daniel-
Filmare hör inte hemma i DIF. Punkt. Spelar ingen roll hur bra de är i övrigt, jag tycker det är fruktansvärt pinsamt att match efter match se nordamerikaner som dansar runt och slänger sig.
Matt Anderson hade lite av den tendensen första säsongen när han spelade hos oss, men helt övertygad om att man påtalade det olämpliga för det försvann senare.
EDIT: jag pratar framförallt om den här Växjö-tomten nu. E.Sylvegård har väl inga sådana tendenser alls? Han är en agitator som gör det han skall på ett riktigt bra sätt.
Matt Anderson hade lite av den tendensen första säsongen när han spelade hos oss, men helt övertygad om att man påtalade det olämpliga för det försvann senare.
EDIT: jag pratar framförallt om den här Växjö-tomten nu. E.Sylvegård har väl inga sådana tendenser alls? Han är en agitator som gör det han skall på ett riktigt bra sätt.
- Lee Harvey Oswald
Jag kan inte fatta...att andra inte fattar...att det i slutändan handlar om att vinna, ibland i skarp läge ....till varje pris.
Så väldigt Svenskt och väldigt Bajen att försvara utebliven framgång med -Aah, men vi spelar iaf mest just av alla lag
Det behövs skicklighet, det behövs Nagel-i-ögat, det behövs Gris-runt-målgården
Men vi kanske ska nöja oss med att läsa om framgångar i gamla pärmar från 80/90-talet (då fanns det spets, men också spelare som faktiskt retade upp/flyttade fokus hos motståndarna)
Så väldigt Svenskt och väldigt Bajen att försvara utebliven framgång med -Aah, men vi spelar iaf mest just av alla lag
Men vi kanske ska nöja oss med att läsa om framgångar i gamla pärmar från 80/90-talet (då fanns det spets, men också spelare som faktiskt retade upp/flyttade fokus hos motståndarna)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag skrev fel. De tillhör inte samma kategori spelare.-daniel- skrev:Filmare hör inte hemma i DIF. Punkt. Spelar ingen roll hur bra de är i övrigt, jag tycker det är fruktansvärt pinsamt att se match efter match nordamerikaner som dansar runt och slänger sig.
Men tycker fortfarande Sylvegård är väldigt överskattad.
Han går över gränsen ofta och det här med 100% fokuserad på uppgiften som jag nämnde tycker jag inte att han passar in på.
Det kanske bara är jag men att se Sylvegårds lacka ur är pinsamt vissa stunder.
Sen kan jag hålla med om att man behöver sätta hårt mot hårt ibland och där får man väl hoppas att Urbom och Garrison kan tagga till lite extra i ett eventuellt slutspel.
Helt enig. Speciellt med vår fina tradition av järnkaminer. För många vattenkammade i år.Lee Harvey Oswald skrev:Jag kan inte fatta...att andra inte fattar...att det i slutändan handlar om att vinna, ibland i skarp läge ....till varje pris.
- -daniel-
Så du tycker det är OK att fjanta omkring och överdriva i praktiken varje situation? Jag åker heller ur SHL än har ett lag som filmar sig till framgång. Fruktansvärt ovärdigt, och faktiskt förvånande att rimliga människor tycker det är helt OK.Lee Harvey Oswald skrev:Jag kan inte fatta...att andra inte fattar...att det i slutändan handlar om att vinna, ibland i skarp läge ....till varje pris.
Det är en HELT annan femma att vara en gris och göra det du beskriver ovan. Det hör till spelet.
Jag minns första säsongen Urbom va här (och den säsongen han var i SAIK). Då var ingen nöjd med honom och alla klagade så fort han var lite elak.Lee Harvey Oswald skrev:Jag kan inte fatta...att andra inte fattar...att det i slutändan handlar om att vinna, ibland i skarp läge ....till varje pris.
Säsongen efter så började han spela mer. Blev skickligare i allt han gjorde. Då var ingen nöjd igen.
Så. Hur ska vi ha det egentligen?
Media och "hockeyexperter" är lika veliga. Ena stunden älskar man Sylvegård och andra sekunden är det larvigt.
- Lee Harvey Oswald
Njaa, uttryckte mig kanske tvetydigt.-daniel- skrev:
Så du tycker det är OK att fjanta omkring och överdriva i praktiken varje situation? Jag åker heller ur SHL än har ett lag som filmar sig till framgång. Fruktansvärt ovärdigt, och faktiskt förvånande att rimliga människor tycker det är helt OK.
Det är en HELT annan femma att vara en gris och göra det du beskriver ovan. Det hör till spelet.
Filma/förstärka?
Nej, inget jag heller vill se mer av, men eftersom det är människor som spelar så blir det ibland fel, framförallt om vinnarinstinkten är stark
Men jag tänker nog mer att vi tenderar att underskatta kontinuitet i det fysiska spelet och även TrashTalk.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Men när det systematiskt "blir fel" (i praktiken i varje match, framförallt med nordamerikaner), är det acceptabelt då också? Tycker det är ett ofog som jag inte vill se i hockeyn. Påminner om äckliga divor till fotbollspelare som slänger sig för att vinna fördelar.Lee Harvey Oswald skrev:Njaa, uttryckte mig kanske tvetydigt.-daniel- skrev:
Så du tycker det är OK att fjanta omkring och överdriva i praktiken varje situation? Jag åker heller ur SHL än har ett lag som filmar sig till framgång. Fruktansvärt ovärdigt, och faktiskt förvånande att rimliga människor tycker det är helt OK.
Filma/förstärka?
Nej, inget jag heller vill se mer av, men eftersom det är människor som spelar så blir det ibland fel, framförallt om vinnarinstinkten är stark
Men jag tänker nog mer att vi tenderar att underskatta kontinuitet i det fysiska spelet och även TrashTalk.
Din sista mening är jag 100% enig om.
+1 på den!Lee Harvey Oswald skrev:Jag kan inte fatta...att andra inte fattar...att det i slutändan handlar om att vinna, ibland i skarp läge ....till varje pris.
- diftobbe89
Sant, den detaljen om Shinnimin hade jag nästan förträngt och det är jag verkligen inget fan av, vidrigt, men bortsett från det så har han väldigt många egenskaper som tilltalar mig. Skicklig dessutom och en typisk spelare som står där som segrare i slutändan.-daniel- skrev:Filmare hör inte hemma i DIF. Punkt. Spelar ingen roll hur bra de är i övrigt, jag tycker det är fruktansvärt pinsamt att match efter match se nordamerikaner som dansar runt och slänger sig.
Sylvegård är ju en av få riktiga hockeyspelare som finns kvar i den här ligan och det uppskattar iallafall jag. Kul när det händer lite i en annars väldigt förutsägbar och tråkig serie där man redan vet hur alla matcher kommer utspela sig och samma spelartyper i alla lag där allt bara handlar om att ha hög fart och åka så jävla fort det bara går tills man inte kan hantera pucken längre.
Spela fult
-
Dennis Svensson klar för resten av säsongen
Jag väljer att vara lite avig i bedömningen. Å ena sidan kan man titta på Boorkens sk "våldtäktshockey" som vi skördade stora framgångar med på 80-talet (djävulskt underhållande). När man som liten gick på Hovet och kollade hockey (vetefan om matcherna ens visades på TV, hade inte kabel på den tiden) så var Djurgården riktigt elaka och legender som Håkan Södergren skrinnade runt.Lee Harvey Oswald skrev:Jag kan inte fatta...att andra inte fattar...att det i slutändan handlar om att vinna, ibland i skarp läge ....till varje pris.
Det var mycket boxplay men det kompenserades av mycket interference som vi inte åkte på och tunga gubbar som kom in på mål. Åskådare på den tiden var Fimpen mfl och den generationens spelare lirade på högsta nivån bortåt millennieskiftet och därefter och då fanns det kvar bus i ligan men "lirarna" blev fler och farten högre.
Idag lirar vi en annan typ av hockey med snabba spelande offensiva backar och en jävligt petig domarkår och skulle man försöka återstöpa ett lag med samma grisiga pondus som då är risken stor att man slutar som Ducks i NHL som ser ut som ett gäng dinosaurier trots bra spelarmaterial.
Alla lag behöver en halvgris som Bengan som kan plantera rötterna framför motståndarkassen men som kanske inte hamnar i utvisningsbåset hela tiden (här tycker jag vi är lite tunna, möjligen Hank och Brodin men den sistnämnde gör mer nytta ute i ytan). Sen skadar det inte med spelartyper som Jimmie Eriksson eller Joel Lundqvist som har tung rutin och kan en massa knep och tjyvnyp och som inte blir sämre när hockeyn blir grinig och grisig (Josef och Dick klarar den här typen av spel).
Jag vet faktiskt inte om vi skulle gynnas av en agitator och snackpåse. Kanske om vi haft ett spelförande psykfall som kan sänka folk på riktigt om de inte sköter sig (och som verkligen stämmer i bäcken de gånger det behövs) men som inte kokar över och drar på sig utvisningar i onödan och samtidigt kan bidra spelmässigt. Vetefan vem det skulle vara.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.