Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Jocke resonerar vettigt. Ska vi ha in en center ska det vara någon som kan acceptera en roll utanför laget vid skadefritt men vara redo att hoppa in vid behov.
Lex Strandberg ifjol.
https://hockeynews.se/articles/7015/?fb ... 9Na23co_N4
Lex Strandberg ifjol.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Verkar bli Dennis Svensson från Pantern.mb81 skrev:Jocke resonerar vettigt. Ska vi ha in en center ska det vara någon som kan acceptera en roll utanför laget vid skadefritt men vara redo att hoppa in vid behov.
Lex Strandberg ifjol.
Expert.
-
SirDIFalot skrev:Verkar bli Dennis Svensson från Pantern.mb81 skrev:Jocke resonerar vettigt. Ska vi ha in en center ska det vara någon som kan acceptera en roll utanför laget vid skadefritt men vara redo att hoppa in vid behov.
Lex Strandberg ifjol.
Och så behövs en målvaktslösning.
Det är definitivt nödvändigt!
Inget man får bånge av direkt. Årets siffror är rätt dåliga men hyggliga siffror innan och ändå gjort några matcher i SHL.SirDIFalot skrev:Verkar bli Dennis Svensson från Pantern.mb81 skrev:Jocke resonerar vettigt. Ska vi ha in en center ska det vara någon som kan acceptera en roll utanför laget vid skadefritt men vara redo att hoppa in vid behov.
Lex Strandberg ifjol.
Lär inte kosta mycket och lär bara spela vid skador.
Ändå omöjligt för oss att ta höjd på att Josefson blir skadad. Om någon annan blir skadad borde han ändå kunna göra några minuter som fjärdecenter. Hur stor skillnad är det på en spelare som Dennis Svensson och Adam Falk kan man ju undra.
Men Bemström har väl också spelat en del center under sin karriär. Vill man inte använda honom som det vid behov? Fast hans spetsegenskaper kommer väl mer till ntta som vinge såklart.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Men det är ju tämligen stor skillnad på en junior som aldrig spelat slutspelshockey och knappast spelat mycket seniorhockey överhuvudtaget, mot en 26-åring. Jag tycker Jocke resonerar klokt - som vanligt.mb81 skrev:
Hur stor skillnad är det på en spelare som Dennis Svensson och Adam Falk kan man ju undra.
Sen hade vi väl alla velat ha något roligare men vad skall vi göra när det inte finns något?
Jag är ju inne på det och tycker också Jocke gör rätt att vi tar höjd på att det kan bli centerskador. Jag har ingen koll på Dennis Svensson så mest nyfiken på hur stor skillnad det är.-daniel- skrev:Men det är ju tämligen stor skillnad på en junior som aldrig spelat slutspelshockey och knappast spelat mycket seniorhockey överhuvudtaget, mot en 26-åring. Jag tycker Jocke resonerar klokt - som vanligt.mb81 skrev:
Hur stor skillnad är det på en spelare som Dennis Svensson och Adam Falk kan man ju undra.
Sen hade vi väl alla velat ha något roligare men vad skall vi göra när det inte finns något?
Hur mkt slutspelshockey har Dennis lirat? Jag tycker det är ett konstigt resonemang.mb81 skrev:Jag är ju inne på det och tycker också Jocke gör rätt att vi tar höjd på att det kan bli centerskador. Jag har ingen koll på Dennis Svensson så mest nyfiken på hur stor skillnad det är.-daniel- skrev:Men det är ju tämligen stor skillnad på en junior som aldrig spelat slutspelshockey och knappast spelat mycket seniorhockey överhuvudtaget, mot en 26-åring. Jag tycker Jocke resonerar klokt - som vanligt.mb81 skrev:
Dennis har mest lirat Division 1 och har endast 7 SHL matcher i sin historik. Adam Falk har lirat 10 och dessutom gjort poäng (och stått för bra insatser).
I det här fallet skulle iallafall inte jag påstå att Dennis är en så mycket bättre breddspelare än Falk.
Enligt MrMadhawk på Twitter så hade Jocke först gått på Fredric Andersson i Björklöven, men det var solklart nej därifrån.
Och den värvningen hade jag förstått. En spelare med över 300 matcher i både HA och SHL. Och som faktiskt levererat den här säsongen också.
- Jim Morrison
Så synd att inte Almtuna ligger i ingenmansland så man hade kunnat låna Tony Mårtensson över slutspelet. Uppsala, känner väl hela tränarstaben och håller fortfarande. Dennis Svensson vet jag ingenting om.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
Jag tycker många underskattar erfarenhet, är du 26 år har du spelat en del viktiga matcher i din karriär. Det var så jag menade. Att i ett slutspel bli tvingad stoppa in en fjunig junis som har noll erfarenhet (eller åtminstone jävligt limiterad) av seniorhockey tycker jag vi skall undvika.ciirree skrev:Hur mkt slutspelshockey har Dennis lirat? Jag tycker det är ett konstigt resonemang.mb81 skrev:Jag är ju inne på det och tycker också Jocke gör rätt att vi tar höjd på att det kan bli centerskador. Jag har ingen koll på Dennis Svensson så mest nyfiken på hur stor skillnad det är.-daniel- skrev:Men det är ju tämligen stor skillnad på en junior som aldrig spelat slutspelshockey och knappast spelat mycket seniorhockey överhuvudtaget, mot en 26-åring. Jag tycker Jocke resonerar klokt - som vanligt.mb81 skrev:
Dennis har mest lirat Division 1 och har endast 7 SHL matcher i sin historik. Adam Falk har lirat 10 och dessutom gjort poäng (och stått för bra insatser).
I det här fallet skulle iallafall inte jag påstå att Dennis är en så mycket bättre breddspelare än Falk.
Tycker dock att Falk är en jättespännande spelare men man måste också låta spelare få växa in i seniorhockey på ett rimligt sätt.
-
Är lite inne på det du skriver faktist, eftersom att ingen av dom har slutspelserfarenhet, och att folk reagerar olika på "viktigare" matcher, så tycker jag att det är mer som, bara såhär över bordet, talar för Falken. Dessutom känner han alla redan och kan spelplanen från start. Ska vi värva ska det åtminstone vara ett uppköp över Adam tycker jag.ciirree skrev:Hur mkt slutspelshockey har Dennis lirat? Jag tycker det är ett konstigt resonemang.mb81 skrev:Jag är ju inne på det och tycker också Jocke gör rätt att vi tar höjd på att det kan bli centerskador. Jag har ingen koll på Dennis Svensson så mest nyfiken på hur stor skillnad det är.-daniel- skrev:Men det är ju tämligen stor skillnad på en junior som aldrig spelat slutspelshockey och knappast spelat mycket seniorhockey överhuvudtaget, mot en 26-åring. Jag tycker Jocke resonerar klokt - som vanligt.mb81 skrev:
Enligt MrMadhawk på Twitter så hade Jocke först gått på Fredric Andersson i Björklöven, men det var solklart nej därifrån.
Och den värvningen hade jag förstått. En spelare med över 300 matcher i både HA och SHL. Och som faktiskt levererat den här säsongen också.
Adam Falk har dessutom guld i generna och gult rött och blått hjärta.Detblir3poäng skrev:Är lite inne på det du skriver faktist, eftersom att ingen av dom har slutspelserfarenhet, och att folk reagerar olika på "viktigare" matcher, så tycker jag att det är mer som, bara såhär över bordet, talar för Falken. Dessutom känner han alla redan och kan spelplanen från start. Ska vi värva ska det åtminstone vara ett uppköp över Adam tycker jag.ciirree skrev:Hur mkt slutspelshockey har Dennis lirat? Jag tycker det är ett konstigt resonemang.mb81 skrev:Jag är ju inne på det och tycker också Jocke gör rätt att vi tar höjd på att det kan bli centerskador. Jag har ingen koll på Dennis Svensson så mest nyfiken på hur stor skillnad det är.-daniel- skrev:Men det är ju tämligen stor skillnad på en junior som aldrig spelat slutspelshockey och knappast spelat mycket seniorhockey överhuvudtaget, mot en 26-åring. Jag tycker Jocke resonerar klokt - som vanligt.mb81 skrev:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
https://www.eliteprospects.com/player/5 ... -andersson
Vi ska tydligen vara jättenära att värva Fredrik Andersson från Björklöven. Ursprungligen från Gnesta, så inte så långsökt...
Vi ska tydligen vara jättenära att värva Fredrik Andersson från Björklöven. Ursprungligen från Gnesta, så inte så långsökt...
- diftobbe89
Kan ni snälla lära er länka eller komma med mer information om era påståenden om värvningar etc..
Spela fult
Skidlöparn skrev:https://www.eliteprospects.com/player/5 ... -andersson
Löven sa blankt nej enligt Höken om du inte har en annan källa.
-
Oj, har missat det där. Vi får väl se imorgon då. Dennis Svensson låter ju extremt tunt... Då är det bättre att sätta Hank som center eller kalla hem Holm.mb81 skrev:Skidlöparn skrev:https://www.eliteprospects.com/player/5 ... -andersson
Löven sa blankt nej enligt Höken om du inte har en annan källa.