captcash skrev:
Nyman är grym men Musse.. det är ju 100% Josefsson som gör att "Musses PP" är grymt i år, kolla bara vad som hände när Josefsson var skadad! Min mormor hade lyckats att få ihop en bra PP taktik om hon hade Jacob att tillgå som spelfördelare.. och tanten är död sen 15 år tillbaka!
Så kort sagt, Musse.. mjaa.. ingen supertaktiker direkt, räddas av Josefsson denna säsongen. Nyman är fan helt magiskt bra back tränare, grymt att han valde att stanna!
Taktik/Uppställningar/Varianter i all ära, men i många situationer handlar det om individens ingivelse i stunden, läs kreativitet.
I år har vi det, föregående säsonger… not so much.
Så, jag tycker varken man kan Kölhala eller Hylla Musse allt för mycket
Håller med. Snacket om att vi ska dumpa den som är ansvarig för PP så fort vi ligger på en svag procent någon säsong blir lite tramsigt.
+2
Måste bara passa på att säga att jag instämmer med er båda. Kommer nog dröja innan den kombinationen upprepar sig.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ingen som körhalar men faktum kvarstår att vårt PP har varit mer eller mindre kass sen Musse tog över den pinnen, Josefsson är anledning att det funkar i år annars hade vi stått o stampat på samma ställe som tidigare (och shit vad forumet hade ylat loss om Musse då).
Kölhala, nejdå, byta ut mot nån med lite nya, färska idéer (utöver att släppa ut Josefsson på isen och hålla tummarna), jadå varför inte! Jag är redo att testa en ny PP coach iallafall!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
captcash skrev:Ingen som körhalar men faktum kvarstår att vårt PP har varit mer eller mindre kass sen Musse tog över den pinnen, Josefsson är anledning att det funkar i år annars hade vi stått o stampat på samma ställe som tidigare (och shit vad forumet hade ylat loss om Musse då).
Kölhala, nejdå, byta ut mot nån med lite nya, färska idéer (utöver att släppa ut Josefsson på isen och hålla tummarna), jadå varför inte! Jag är redo att testa en ny PP coach iallafall!
Josefson spelar ju dock bara i ena PP-formationen och båda levererar ju. Eller är det Dickens förtjänst.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
captcash skrev:Ingen som körhalar men faktum kvarstår att vårt PP har varit mer eller mindre kass sen Musse tog över den pinnen, Josefsson är anledning att det funkar i år annars hade vi stått o stampat på samma ställe som tidigare (och shit vad forumet hade ylat loss om Musse då).
Josefson spelar ju dock bara i ena PP-formationen och båda levererar ju. Eller är det Dickens förtjänst.
Hade båda kedjorna levererat som PP2, så hade det nog klagats en del på vårt PP, ja. Så vidhåller fortfarande att absolut största anledningen till att det inte är häxjakt på Musse och hans PP stavas Josefsson!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Fick upp statistik på PP förra matchen. Tror 23-24 mål av 30 då hade kommit från PP1.
Hade båda kedjorna levererat som PP2, så hade det nog klagats en del på vårt PP, ja. Så vidhåller fortfarande att absolut största anledningen till att det inte är häxjakt på Musse och hans PP stavas Josefsson!
Precis.
Över 20st av de 30 powerplaymålen är av PP1 (med Josefsson) blev dock tunn utdelning för PP1 med då han var skadad och är han borta några matcher nu så kommer det se lika illa ut igen.
Folk i allmänhet (och vår ledning) underskattar något av det grövsta vad JJ gör för vårat spel. Den enda vi har i laget som kan ta rollen rakt av är nog bara Ante. Men nu är ju inte han tillgänglig tyvärr.
Transferfönstret stänger på fredag. Värva! om det är risk för att JJ (..och jonte) är borta flera matcher. Ha även nästa säsong i tanken samtidigt.
Borde absolut hugga en center oavsett om Josefs prognos nu är god. Alldeles för skör centersida med Strandberg som första reserv. Josefson har en historik av att vara halvskadad då och då. Stor risk för en allvarlig smäll till slut.
Manijock skrev:Borde absolut hugga en center oavsett om Josefs prognos nu är god. Alldeles för skör centersida med Strandberg som första reserv. Josefson har en historik av att vara halvskadad då och då. Stor risk för en allvarlig smäll till slut.
Håller med! Vet inte, men jag har en känsla av att i år är det all-in som gäller. Kommer vi att kunna ställa ett lika slagkraftigt lag på isen nästa och kommande år? Med full trupp kan vi slå alla lag nu, så gå för guld och säkra upp!
Manijock skrev:Borde absolut hugga en center oavsett om Josefs prognos nu är god. Alldeles för skör centersida med Strandberg som första reserv. Josefson har en historik av att vara halvskadad då och då. Stor risk för en allvarlig smäll till slut.
Att hitta en kvalitetscenter nu är nog bara att glömma. Om man inte har känningar och plånbok som Evertsson.
Ska vi till toppen för att stanna är ekonomin viktigast och skall det värvas skall det vara för långsiktighet, inte spets för ett slutspel (om det nu inte råkar finnas ett par miljoner över).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Att hitta en kvalitetscenter nu är nog bara att glömma. Om man inte har känningar och plånbok som Evertsson.
Ska vi till toppen för att stanna är ekonomin viktigast och skall det värvas skall det vara för långsiktighet, inte spets för ett slutspel (om det nu inte råkar finnas ett par miljoner över).
Kanske kan övertyga Boston om att låna ut JFK?
Vore väl oklokt så länge LHO huserar på det här forumet?
Hade jag tagit alla dagar i veckan året om. Dock bortom osannolikt skulle jag tro då han är tidigt i pipen bland prospects att kallas upp och man tror hårt på honom. Kanske mer troligt att man försöker med Emil J till nästa säsong då han är en bra bit från nhl sett till backar i Bruins organisation.
ciirree skrev:Det lär ju bli minst en värvning från HA till nästa säsong och jag hoppas man kollar på Nicolai Meyer från SSK. Vilken lirare!
Alla kollar på Meyer såklart. Malmö favorit till att haffa honom med tanke på historik och närhet till Danmark?
Men vi kan hoppas att han trivs sjukt bra i Södertälje.
Hade jag tagit alla dagar i veckan året om. Dock bortom osannolikt skulle jag tro då han är tidigt i pipen bland prospects att kallas upp och man tror hårt på honom. Kanske mer troligt att man försöker med Emil J till nästa säsong då han är en bra bit från nhl sett till backar i Bruins organisation.
Men det lär väl inte finnas någon plats för Emil till nästa säsong? Rätt tjockt på backsidan.