Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
BIX
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BIX »

DIF_Soldier skrev:
DRC skrev:
ciirree skrev: Han går före Hank.
Guter-Strandberg-Bergfors.
Slår gärna vad...
Precis! Hank har ju producerat mer än Guter i år, så det är väl inte mer än rätt om Hank går före.

...för det var väl så du menade...
Om ska vara helt ärlig håller Hank ens bra Alsvensk kvalite ?
Nej kanske är något för typ Huddinge eller Väsby men inte mycket mer när det gäller skills dock världens snällaste duktigaste kompis i omklädningsrummet o alltid snäll o trevlig mot sin tränare äter rätt osv vi älskade honom i allsnskan men hans skridskoåkning är rent ut sagt pinsam i SHL
Och dom puckar han med lotto tur fått in skulle nog mormor oxå fixat
Så givetvis så ska Guter gå före Hank och 13e hem med Manuel
Låt hank vara någon tränare och vara kostrådgivare eller nått
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:Guter snittar exakt 0.5 poäng per match i SHL. Då har man fan hemma i SHL och är ingen "HA-lirare". Tittar vi bara på hans produktion hör han faktiskt hemma i en framträdande roll i SHL.
Precis, tack!

Om jag får lov att utveckla ditt resonemang så ser vi att endast fyra spelare i årets trupp har högre PPG än Guter:

Bemström (0.72)
Axelsson (0.67)
Garrison (0.63)
Josefson (0.53)

Med det har han högre snitt än, inte bara övriga i vår trupp, utan även högre än t.ex. Linus Johansson, Nicklas Danielsson och Mattias Tedenby. Har också likvärdigt snitt som Andrew Rowe och Jimmie Ericsson (0.51)

Så ja... med tanke på att han i år är tänkt som bredd så är det poängmässigt en jävligt bra bredd. Ingen snack om saken. Sen kan man snacka spelartyp hit och dit, men i SHL hör han hemma.
Intressant statistik.

För att bibehålla det snittet krävs dock speltid i PP för en spelartyp som Guter.

Ser inte att han kommer få det hos oss, då hans konkurrent i respektive lina spelar på positionen både i DIF och landslag...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

South_Exil skrev:
DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:Guter snittar exakt 0.5 poäng per match i SHL. Då har man fan hemma i SHL och är ingen "HA-lirare". Tittar vi bara på hans produktion hör han faktiskt hemma i en framträdande roll i SHL.
Precis, tack!

Om jag får lov att utveckla ditt resonemang så ser vi att endast fyra spelare i årets trupp har högre PPG än Guter:

Bemström (0.72)
Axelsson (0.67)
Garrison (0.63)
Josefson (0.53)

Med det har han högre snitt än, inte bara övriga i vår trupp, utan även högre än t.ex. Linus Johansson, Nicklas Danielsson och Mattias Tedenby. Har också likvärdigt snitt som Andrew Rowe och Jimmie Ericsson (0.51)

Så ja... med tanke på att han i år är tänkt som bredd så är det poängmässigt en jävligt bra bredd. Ingen snack om saken. Sen kan man snacka spelartyp hit och dit, men i SHL hör han hemma.
Intressant statistik.

För att bibehålla det snittet krävs dock speltid i PP för en spelartyp som Guter.

Ser inte att han kommer få det hos oss, då hans konkurrent i respektive lina spelar på positionen både i DIF och landslag...
Guter är nog väl medveten om detta. Det har nog kommunicerats att en plats i PP kommer förmodligen att bli möjlig först till nästa säsong.

Oavsett vad ett lyxproblem för denna säsong. Presterar inte de andra i PP kan man alltid ge Guter chansen redan i år.
Säg den glädje som varar
ciirree

Inlägg av ciirree »

Vårat andra PP har inte varit bra alls så jag tror att han ganska omgående kommer få en roll där.
Vi fick upp nån statistik i senaste matchen om våra mål i den spelformen. Om inte mitt minne sviker helt så tror jag att 23-24 mål av 30 hade kommit från första formationen.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

ciirree skrev:Vårat andra PP har inte varit bra alls så jag tror att han ganska omgående kommer få en roll där.
Vi fick upp nån statistik i senaste matchen om våra mål i den spelformen. Om inte mitt minne sviker helt så tror jag att 23-24 mål av 30 hade kommit från första formationen.
Ja möjligen då en Brodin-roll istället för MacD.
Nackdelen att lyfta bort Mackan för Guter är förhandlingsläge/motivation för Marcus inför nästa sässe. Viktigt med förtroende för att ta ett år till här.
Samtidigt ska ju bästa spelarna spela. Lurigt.

Sedan vill jag ha Garrison istället för Alsing på blå.
Alsing helt OK men är inget hot med sitt skott.
Lyckas vi vrida upp uppställningen så har vi fina avslutsmöjligheter.
Över med spel från Dick till Jonte.
Skott från 71 eller spel tillbaka för direktskott från #7 eller skarv till 31 som vandrar in.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Bra förlängning med Musse och Nyman.
Kontinuitet är underskattat inom flesta branscher och organisationer.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Bra förlängning med Musse och Nyman.
Vårat PP1 är ju typ bäst i ligan. Musse har en helt annan kaliber att lira med i år också. Jag har inte varit sen med att kritisera honom, men har väl kanske varit lite väl orättvis.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

jsson skrev:
Vårat PP1 är ju typ bäst i ligan. Musse har en helt annan kaliber att lira med i år också. Jag har inte varit sen med att kritisera honom, men har väl kanske varit lite väl orättvis.
Just i PP har spelarna väldigt stort ansvar, betydelse och inflytande.
Och som du säger, i år har Musse fler och vassare verktyg än tidigare.

Nyman går ju knappast ifrågasätta. Alsing, Tom och Urbom, för att nämna några, är klara exempel på det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
jsson skrev:

Nyman går ju knappast ifrågasätta. Alsing, Tom och Urbom, för att nämna några, är klara exempel på det.
Nyman är trollkarl, inge snack om saken!!
Glory1

Inlägg av Glory1 »

https://swisshockeynews.ch/index.php/sh ... witzerland

Kanske något för DIF att undersöka? Holtz och Lafreniere i samma lina och draft hade ju varit något :mrgreen:

edit: Well det gick snabbt:
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Detblir3poäng skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
jsson skrev:

Nyman är trollkarl, inge snack om saken!!
Nyman är grym men Musse.. det är ju 100% Josefsson som gör att "Musses PP" är grymt i år, kolla bara vad som hände när Josefsson var skadad! Min mormor hade lyckats att få ihop en bra PP taktik om hon hade Jacob att tillgå som spelfördelare.. och tanten är död sen 15 år tillbaka!

Så kort sagt, Musse.. mjaa.. ingen supertaktiker direkt, räddas av Josefsson denna säsongen. Nyman är fan helt magiskt bra back tränare, grymt att han valde att stanna!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

captcash skrev: Nyman är grym men Musse.. det är ju 100% Josefsson som gör att "Musses PP" är grymt i år, kolla bara vad som hände när Josefsson var skadad! Min mormor hade lyckats att få ihop en bra PP taktik om hon hade Jacob att tillgå som spelfördelare.. och tanten är död sen 15 år tillbaka!

Så kort sagt, Musse.. mjaa.. ingen supertaktiker direkt, räddas av Josefsson denna säsongen. Nyman är fan helt magiskt bra back tränare, grymt att han valde att stanna!
Taktik/Uppställningar/Varianter i all ära, men i många situationer handlar det om individens ingivelse i stunden, läs kreativitet.
I år har vi det, föregående säsonger… not so much.

Så, jag tycker varken man kan Kölhala eller Hylla Musse allt för mycket
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Lyssnade på hockeystudions podcast, senaste avsnittet, och där diskuterar dom värvningar. Och när dom börjar prata om att Olle liss kanske kunde vara påväg bort från rögle, och då började Tellan prata om att det skulle kunna vara en värvning som djurgården skulle kunna göra inför nästa säsong, och att Thomas Johansson tidigare hade pratat om honom och hur man skulle kunna använda honom på andra sett är så som han används nu.
Tror ni att han vet nåt mer eller hört nåt, eller är det bara löst prat och spekulationer?
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Detblir3poäng skrev:Lyssnade på hockeystudions podcast, senaste avsnittet, och där diskuterar dom värvningar. Och när dom börjar prata om att Olle liss kanske kunde vara påväg bort från rögle, och då började Tellan prata om att det skulle kunna vara en värvning som djurgården skulle kunna göra inför nästa säsong, och att Thomas Johansson tidigare hade pratat om honom och hur man skulle kunna använda honom på andra sett är så som han används nu.
Tror ni att han vet nåt mer eller hört nåt, eller är det bara löst prat och spekulationer?

nej tack till Olle Miss
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Lee Harvey Oswald skrev:
captcash skrev: Nyman är grym men Musse.. det är ju 100% Josefsson som gör att "Musses PP" är grymt i år, kolla bara vad som hände när Josefsson var skadad! Min mormor hade lyckats att få ihop en bra PP taktik om hon hade Jacob att tillgå som spelfördelare.. och tanten är död sen 15 år tillbaka!

Taktik/Uppställningar/Varianter i all ära, men i många situationer handlar det om individens ingivelse i stunden, läs kreativitet.
I år har vi det, föregående säsonger… not so much.

Så, jag tycker varken man kan Kölhala eller Hylla Musse allt för mycket
Håller med. Snacket om att vi ska dumpa den som är ansvarig för PP så fort vi ligger på en svag procent någon säsong blir lite tramsigt.
Expert.
Låst