Detta måste vara ett av dom sämsta besluten han tagit.. Så ivrig i att det just måste vara en Stockholmskille som spelat här tidigare att han gör bort sig och skriver kontrakt även över nästa säsong. Pinsamt dåligt arbete.
Vet fan inte vad man ska tänka om herr Guter..... han har ju gjort mycket poäng i khk men har ju varigt duktigt blek iår, och verkar ju (hobbyspaning) inte ha absolut grövsta pannbenet eller vinnarskallen när det går emot.
South_Exil skrev:Jocke, svälj stoltheten nu och ring Ahlén.
Har säkert SHL-out i sitt kontrakt.
Så tydligt efter dagens match hur slutspelet kommer se ut.
Vi behöver vår Ahlén då!
Mmh, men det blev Guter.
Känns...njaa, om jag ska försöka uttrycka mig positivt
Guter håller väl ändå en högre nivå än Ahlén. Men får inte bånge av värvningen direkt men som sagt tidigare förstår jag den ändå.
Man väljer naturligtvis hellre Ahlén in i ett slutspel än Guter om man nu ska jämföra två så olika spelartyper.
Verkligen! Att slutspel passar ahlen som handen i hansken bevisade han ju förra året.
Fyra poäng totalt i slutspel hos oss. Det vi saknade mest ifjol var ju skickliga matchvinnare. Det var skillnaden mellan oss och Skellefteå. De hade firma Jocke/Möller och vi saknade Ante/Bourque.
Sen är givetvis Guter ingen som går in i den kategorin jag nämnde och jag har även varit kritisk mot värvningen tidigare.
Men proportionerna på Ahléns klass är så överdrivna här inne. Han är väl på gränsen att inte ens platsa i Södertälje just nu.
Helt klart en förståelig värvning. Inte superspännande dock. Med tanke på att endast två av tio yttrar känns säkra för spel från start nästa säsong (Berget och Hank, utgående men förlängs säkert), är det förståeligt att de vill fylla på med något bekant för någon form av kontinuitet.
Jag menar det är väl inte konstigt om dessa lämnar:
Dick
Lilja
Brodin
Jonte
Acke
Bema
Lägg till att Possler är skadad inpå nästa säsong och att Ågren inte spelat för oss än. Svårt att få in 6-7 helt främmande forwards i en grupp och ett spelsystem. Med tanke på att det blir en del nya backar och kanske nya centrar och möjligtvis en ny målvakt också. Hur fet var marknaden förra säsongen liksom?
Verkligen! Att slutspel passar ahlen som handen i hansken bevisade han ju förra året.[/quote]
Fyra poäng totalt i slutspel hos oss. Det vi saknade mest ifjol var ju skickliga matchvinnare. Det var skillnaden mellan oss och Skellefteå. De hade firma Jocke/Möller och vi saknade Ante/Bourque.
Sen är givetvis Guter ingen som går in i den kategorin jag nämnde och jag har även varit kritisk mot värvningen tidigare.
Men proportionerna på Ahléns klass är så överdrivna här inne. Han är väl på gränsen att inte ens platsa i Södertälje just nu.[/quote]
Jag tyckte han höjde sig bra när det blev slutspel, när krigarhockey framför kassen helt plötsligt blev mycket viktigare. Sen är han ju för dålig generellt för att ta en ordinarie plats i laget under grundserien såklart, det tror jag dom flesta ändå vet, men som bredgubbe inför slutspel, hade han nog varit en hygglig och billig lösning.
Det finns ju hyggliga regler för hur man får låna och värva mellan Allsvenskan och SHL (Ågren till Norge tror jag är ett exempel på att man velat ha alternativ). Ahlén i all ära, älskar människan och Djurgårdaren, men han har inte varit direkt lysande denna säsong i SSK (och 5 mål och -11 bekräftar vad jag tycker mig ha sett även om han är en hygglig corsilirare). Sen skulle jag bli överlycklig i själen om de lyfte upp Ahlén till oss inför ett slutspel (sprider rätt typ av vilja omkring sig på isen i Djurgårdsdressen) men hjärnan säger annorlunda.
För bredden inför ett slutspel med Possler på skadelistan så är Guter ett bra alternativ (Guter kan göra mål).
Kan Dick mata puckar så kan Guter få dem i kassen tex.
Ibland känns det som att folk förväntar sig Krüger eller Landeskog som nästa värvning och blir besvikna över en Guter.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vågad chansing. Återgår han till att vara en av ligans bästa målskyttar kan värvningen vara guld värd - men vi har redan ett gäng stukade självförtroenden hos Bergfors, Axelsson och Fjällby. Uteblir succén lär Jocke få det tufft framöver.
Det hade varit skönt att för en gångs skull få göra den där fuck off-värvningen som när Saik/Växjö/Frölunda plockar in spelare som Lasch/Pesonen/Rasmussen mot slutet av säsongen. Nu får man leva på förhoppningen att Bergfors och Guter kan tändas av lite gemensam revanschlust, lite "vi mot världen" tänk.
Ja Hank Ahlén och Kalurusel är hockey som tillhör det förgångna mer och Järna ennu snabbare hockey skills o klapp klapp är ju det som är framtida hockey strävar mot
läste ett något om vart NHL och nu Även att att AHL lagen skall sträva efter så lite kropp som möjligt för att snabba upp passningsspelet minska betydligt med kroppskontakt och söka öppna ytor och även sätta ihop kedjor efter det
SHL lär ju följa den inriktningen
Ang Guter ingen krigare men kan bidra med mål
Det var många martcher vi van skottstatistiken stort men förlorade martchen
Det är där Guter kanske är en pusselbit i lagbygget och i detta lag behöver vi en straffskytt JJ är dålig som första val kanske blir bättre med mindre tryck som andra skytt
Hadde doc som många häldre sett en vass Amerikan med NHL förflutet
Detta måste vara ett av dom sämsta besluten han tagit.. Så ivrig i att det just måste vara en Stockholmskille som spelat här tidigare att han gör bort sig och skriver kontrakt även över nästa säsong. Pinsamt dåligt arbete.
Jag tror Guter redan var klar för nästa säsong.
Väldigt bra spelare för djupet skulle jag säga. Förmodligen rätt billig med tanke på hans siffror i år trots att han har ett gediget CV i övrigt.
I övrigt tycker jag surret om spelare som passar i slutspel och inte är rätt fånig och något som tillhör det förgångna. Inte bara att hockeyn utvecklats, utan att även förståelsen utifrån över vad som faktiskt ger resultat/är effektivt att ha på banan blivit klart skarpare.
Jag gillar Guter. Gamla goda minnen om när vi gick upp ifrån träsket och så är han rightare med precision. Tror han mest har vantrivts i alla dessa andra dussinklubbar och därför mest åkt omkring och varit butter. Nu drar han på sig världens mest ärofyllda tröja och börjar stänka in trissan ifrån vänstra cirkeln. Jag ber till hockeygudarna att det är så.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
2a Bemström M David. Jonte
3e Bergfors. Virtanen. Axelsson
4e Guter. Strandberg. Jägarn
Extra Walli Hank och TRex
Walli mest skills och TRex krigare men endå kan åka skridskor
Hank bök intill sarg. Hoppas doc att Manuel kommer hem i topp form
Och abonnerar på 13e kanske t o m snor jägarns plats !