SHL 18/19 : Timrå - Djurgårdens IF 31/1-2019
Re: SHL 18/19 : Timrå - Djurgårdens IF 31/1-2019
Helt otroligt. Vår absolut sämsta insats för säsongen, bara att ta poängen och springa.
Fruktansvärt skönt. Vi gör en rätt bra bortamatch och vinner rättvist. Kanske borde marginalen varit större med tanke på dominansen. Ibland är det så här i hockey, matchen borde varit avgjord i första perioden redan. Jake-kedjan var ruskigt bra. Serieledare! Nu sover man gott.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Helvete vad dåligt man kan spela.
Lyckligtvis är ishockeyn inte alltid logisk.
SERIELEDNING!
Lyckligtvis är ishockeyn inte alltid logisk.
SERIELEDNING!
25/4-2025
-
Absolut inte vår sämsta match för säsongen - rättvis seger till slut
Ceterum censeo Solna esse delendam
Grabbarna behövde vila lite efter urladdningen mot Löfbergs Lilla i tisdags. Klart det ser segt ut efter en sån drabbning.
Nu blir det ladd inför nästa match!
Nu blir det ladd inför nästa match!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Tror och hoppas på en annan laddning på lördag. Blir man inte laddad av en seriefinal kan man gå hem.
Det känns lite som det. Men grymt att kunna vinna skitmatcher och göra 5 mål framåt trots det.#10 skrev:Nån mer än jag som tycker vi kom undan med blotta förskräckelsen?
Oroväckande hur usel Adam var ikväll. Hoppas han tar det som ett lågvattenmärke (det har han gjort tidigare och sedan blivit ännu bättre).
Folk gnäller och gnäller på vår fjärdekedja men de gör åtminstone jobbet.
Senast redigerad av Praetori den 2019-01-31 21:32:20, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Sjukaste med denna vinst är ju att BERGFORS gjorde 1 mål.
-
Deras tränare i intervjun, "vet inte varför, vi har svårt att få med oss utvisningar, är kanske för att vi är nykomlingar, jag vet inte".... ja det är ju säkert det
Helvete vilket flyt
En bra period och en skakig Adam räcker iallafall till tre poäng. Lider med Timrå som spelar bra ändå. Förtjänar minst två poäng idag. Det sägs att det är styrkebesked att vinna trots att man är dålig, men idag vettefan.

Senast redigerad av Manijock den 2019-01-31 21:34:36, redigerad totalt 1 gånger.
Ett litetAndspe skrev:Serieledningen är väl också ett plus?Dusinator skrev:Ja idag får vi vara glada för poängen... inte så mycket mer. Bra att vinna ändå! Samtliga behöver steppa upp inför lördag, något jag tror vi gör

- minalman
Det var ingen utvisning på Jägarn på slutet. Klar filmning syntes på reprisen. Iofs slog han på klubban, under handsken. Iofs kan man ramla då. Men det är inte utvisning.
Tvåan på förseelsen på JJ var solklar.
Bra domare i kväll!
Tvåan på förseelsen på JJ var solklar.
Bra domare i kväll!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Klart han inte kan göra monstermatcher varje match. Var sinnessjukt bra mot Frölunda och ok senast. Men tur att vi kunde vinna även fast han inte han hade sin bästa dag idag.Praetori skrev:Det känns lite som det. Men grymt att kunna vinna skitmatcher och göra 5 mål framåt trots det.#10 skrev:Nån mer än jag som tycker vi kom undan med blotta förskräckelsen?
Oroväckande hur usel Adam var ikväll. Hoppas han tar det som ett lågvattenmärke (det har han gjort tidigare och sedan blivit ännu bättre).
Han har räddat väldigt många poäng för oss i år.
- Doyle
Missade matchen efter galej på stan. Men att läsa vårt forum på väg hem med pendeln är ju bara så jäkla BÄST o roligt. En klappusel insats men lika faan så står vi där med tre bärgade pinnar. Det måste ju ändå vara nån form av klass kan man tycka. Av skicklighet får man tur är ju kvällens sanning 

nu hoppas jag att det lossnar för honom, jag unnar honom det.Morwiin skrev:Sjukaste med denna vinst är ju att BERGFORS gjorde 1 mål.
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!