SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Färjestad 29/1-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Färjestad 29/1-2019

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev:Sista perioden tar vi med oss. Ruskigt bra! I övrigt är det godkänt men inte mycket mer. Anfallsspelet är bra. Det vet vi! Många spelare som älskar att ta sig in på mål och röra runt för motståndarna. Det är spelet i den andra delen av isen som oroar. Där har vi knappt gjort en rakt igenom bra insats på hela säsongen. Alldeles för omständiga och tenderar att fastna i onödan. Där var vi bra i sista perioden idag. Resten av matchen är skakig. Kämpa Nyman!
En hel del kladd ja men vi släpper bara till 19 skott på hela matchen även när Kaffe spelade bra.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Praetori skrev:
Manijock skrev:Sista perioden tar vi med oss. Ruskigt bra! I övrigt är det godkänt men inte mycket mer. Anfallsspelet är bra. Det vet vi! Många spelare som älskar att ta sig in på mål och röra runt för motståndarna. Det är spelet i den andra delen av isen som oroar. Där har vi knappt gjort en rakt igenom bra insats på hela säsongen. Alldeles för omständiga och tenderar att fastna i onödan. Där var vi bra i sista perioden idag. Resten av matchen är skakig. Kämpa Nyman!
En hel del kladd ja men vi släpper bara till 19 skott på hela matchen även när Kaffe spelade bra.
Om man ska titta på kladdande med puck så var det ju värst i tredje enligt mig och snarast felfritt i de första två. Man kan se olika på hockey vad det verkar. 8)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Riktigt skön match. Det var inte så många minuter av matchen som FBK var bättre faktiskt.

Bemström? Herregud att han lyckas från samma ställe match efter match. Om vi ska vinna guld något år är det i år, för vi kommer tappa en jävla massa spelare.
Avskaffa tre mot tre.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Sjuk slöseri att göra en stor grej av Holtz debut sen får han lira 1:31.
Vad ville man åstadkomma med det egentligen? En simpel rad i "Inför"- texten hade varit bättre då. Nu förväntade man sig åtminstone 7-8 min eller nåt sådant, minst.

Hoppas han får vara med och lira mer på torsdag. Annars är det bättre att får spela J20.

Sjukt skön vinst i övrigt. Tredje perioden är massiv.
Donkels-2.0

Re: Fan va SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Färjestad 29/1-2019

Inlägg av Donkels-2.0 »

Fan va skönt att spöa äcklen - det var på tiden!!!
Ceterum censeo Solna esse delendam
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

ciirree skrev:Sjuk slöseri att göra en stor grej av Holtz debut sen får han lira 1:31.
Vad ville man åstadkomma med det egentligen? En simpel rad i "Inför"- texten hade varit bättre då. Nu förväntade man sig åtminstone 7-8 min eller nåt sådant, minst.

Hoppas han får vara med och lira mer på torsdag. Annars är det bättre att får spela J20.

Ganska obvious att man ville locka folk till matchen och skyltar då med Holtz som affischnamn, jag förväntade det man fick se. Dock kan jag tycka det är märkligt att man inte skickar in honom i sista PPet med ett par minuter kvar och ledning 3-1, andra PP uppställningen är snudd på iskall.

Fruktansvärt skön vinst för övrigt.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Nu tror jag vi tar den där förstaplatsen som rann oss ur händerna när vi fick våra skador. Nu börjar snart det roliga...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

fbk var riktigt bra. Vi vann rättvist. Det säger det mesta.
Det roliga var inte Holtz (det kommer) utan att Dick verkligen börjar komma igång. Att #13 inte kan låta bli att bli utvisad är enda pumpen i protokollet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

minalman skrev:fbk var riktigt bra. Vi vann rättvist. Det säger det mesta.
Det roliga var inte Holtz (det kommer) utan att Dick verkligen börjar komma igång. Att #13 inte kan låta bli att bli utvisad är enda pumpen i protokollet.
Håller med, Dick var riktigt bra idag, kan bli helt avgörande i ett slutspel.

Gällande Holtz debut så var väl Fjällby osäker in i det sista. Det är svårt att peta någon när kedjorna för en gångs skull fungerar ganska fint.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev: Bemström? Herregud att han lyckas från samma ställe match efter match. Om vi ska vinna guld något år är det i år, för vi kommer tappa en jävla massa spelare.
Nu vet jag att folk dissar landslaghockey men tänk om han fortsätter så här in i kaklet. Stundande VM osv.

Tänk bara tänk en PP-uppställning med Bema på vänster och Elias the Alien till höger. Klassisk diamant med något puckgeni som fördelar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

ciirree skrev:Sjuk slöseri att göra en stor grej av Holtz debut sen får han lira 1:31.

Nej det förväntade man sig inte. Du och några till kanske förväntade sig det. Stort att han fick känna på isen överhuvudtaget med tanke på vilka som fanns att tillgå.
Senast redigerad av diftobbe89 den 2019-01-30 01:12:43, redigerad totalt 1 gånger.
Spela fult
Praetori

Inlägg av Praetori »

Norell och Urbom var giganter på isen ikväll och det var bara ytterligare ett fall framåt för de har varit bra tidigare. Hulta har man ju lärt sig att ha höga förväntningar på även om han förtjänar hyll.

Urbom har varit så pass bra på senaste att jag börjar tro att Nyman på allvar är en trollkarl. Garpen sågs tråla på hovet så vi får nog passa oss.

Skämt åsido så är det rätt imponerande hur bra diverse backar utvecklats i Djurgården på senare år.

Det är bara Garrison som jag tycker har varit blek. Det ser nästan ut som att han är rädd för all denna yta som Europeiska rinkar erbjuder. Han utnyttjar den väl offensivt men är lite för passiv i samarbetet med backcheckande forwards i det defensiva.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Praetori skrev:
Det är bara Garrison som jag tycker har varit blek. Det ser nästan ut som att han är rädd för all denna yta som Europeiska rinkar erbjuder. Han utnyttjar den väl offensivt men är lite för passiv i samarbetet med backcheckande forwards i det defensiva.
Själv är jag imponerad hur oerhört dominerande han är man/man, vid sargen, små ytor. Vinner närkamper med pucken under kontroll och får iväg ett väl avvägt pass nio gånger av tio.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

minalman skrev:
Praetori skrev:
Själv är jag imponerad hur oerhört dominerande han är man/man, vid sargen, små ytor. Vinner närkamper med pucken under kontroll och får iväg ett väl avvägt pass nio gånger av tio.
Disponeringen av istid på backarna ikväll förbryllar en aning...
Praetori

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:
Praetori skrev:
När han väl hamnar där ja. Men när motståndarna äger puck ser det annorlunda ut. Jag tycker allt för ofta att han hamnar på mellis kring Adam när det inte finns något hot att tala om och när motståndet vänder och vrider hamnar han bakom istället för blad mot blad på insidan.

Missförstå mig rätt. Han har en del imponerande uppsidor men det finns mycket kvar att lära eller ställa om till när det handlar om SHL och större is. Hans ryggmärgsinstinkt tycks vara att motståndaren alltid kommer driva på mål men så är inte fallet i SHL.
Skriv svar