Säsongen 18/19

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DRC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av DRC »

-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Vi får se till att plan A funkar lite oftare :wink:

Hela DIF:s spelidé bygger ju på fart, i de matcher vi inte orkar/har engagemang nog, ja då förlorar vi mot alla lag i serien.
Så, gör vi tillräckligt många rätt under 60 min, då kvittar det vad motståndarna gör.

Men visst, att fortfarande efter 35 omgångar ha problem med kontinuitet, goda vanor och disciplin känns inte så förtroendeingivande.
Tror Robban har magknip, hur han än försöker förmedla vad och hur så tenderar DIF att väldigt ofta göra precis tvärt om.

Visste jag varför detta sker hade jag messat honom för länge sen
100% enig i din analys.

Som vanligt tror jag det är psykologiskt betingat, jag tror laget kommer in i dåliga vanor enkom pga att man anser sig vara bättre än vad man egentligen är. Då tullar man på detaljerna. I en så jämn serie som årets SHL blir man omedelbart straffad - mot samtliga lag. Tror inte vi har tillräckligt starka ledare i laget / eller på bänken för att förmå samtliga att "komma till jobbet" i 60 minuter x 52 matcher + slutspel.

Se bara på igår...vi fullständigt kör över Malmö i 1:a. De dumpade puck i samtliga lägen och var helt sönderpumpade. Vad händer? Jo vi går till paus och slappnar av med en känsla av att "äh det här vinner vi lätt". Vad händer med Malmö? Jo de får förmodligen en hårtork modell värre av Peter Andersson och kommer ut till 2:a som ett helt nytt lag som faktiskt försöker sätta press. Där och då tappar vi hela matchen när vi inte är på tårna. Tycker Robert Ohlsson har ett STORT ansvar här. Det är hans uppgift att få laget att vara påkopplade i 60 minuter - tror dessutom han känner det själv och är sjukligt frustrerad just nu.

/Floskelkungen
100% enig
EspenK

Inlägg av EspenK »

Fast har vi fysiken att orka spela med den spelstilen i 60 minuter. Lovar att Malmö kom undan med mer energi över efter första. Det kostar väldigt mycket att ligga på som vi gör. Särskilt när vi får ut så lite som vi får i form av mål.

Hävdar att spelarmaterialet måste vara bättre för att spela som vi gör.
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

DRC skrev:
-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Vi får se till att plan A funkar lite oftare :wink:

Hela DIF:s spelidé bygger ju på fart, i de matcher vi inte orkar/har engagemang nog, ja då förlorar vi mot alla lag i serien.
Så, gör vi tillräckligt många rätt under 60 min, då kvittar det vad motståndarna gör.

Men visst, att fortfarande efter 35 omgångar ha problem med kontinuitet, goda vanor och disciplin känns inte så förtroendeingivande.
Tror Robban har magknip, hur han än försöker förmedla vad och hur så tenderar DIF att väldigt ofta göra precis tvärt om.

Visste jag varför detta sker hade jag messat honom för länge sen
100% enig i din analys.

Som vanligt tror jag det är psykologiskt betingat, jag tror laget kommer in i dåliga vanor enkom pga att man anser sig vara bättre än vad man egentligen är. Då tullar man på detaljerna. I en så jämn serie som årets SHL blir man omedelbart straffad - mot samtliga lag. Tror inte vi har tillräckligt starka ledare i laget / eller på bänken för att förmå samtliga att "komma till jobbet" i 60 minuter x 52 matcher + slutspel.

Se bara på igår...vi fullständigt kör över Malmö i 1:a. De dumpade puck i samtliga lägen och var helt sönderpumpade. Vad händer? Jo vi går till paus och slappnar av med en känsla av att "äh det här vinner vi lätt". Vad händer med Malmö? Jo de får förmodligen en hårtork modell värre av Peter Andersson och kommer ut till 2:a som ett helt nytt lag som faktiskt försöker sätta press. Där och då tappar vi hela matchen när vi inte är på tårna. Tycker Robert Ohlsson har ett STORT ansvar här. Det är hans uppgift att få laget att vara påkopplade i 60 minuter - tror dessutom han känner det själv och är sjukligt frustrerad just nu.

/Floskelkungen
100% enig
Sällar mig till enigkören. Spelar ingen roll vad vi möter när vi har farten och är påkopplade. Spelar ingen större roll heller att vi cirklar hörn och bara åker sönder - tillslut skapas jättechanserna pga farten/tröttheten i motståndarnas försvar.

Lika lätt som den analysen är att göra, är faktumet att när vi INTE åker 100% är vi bland de lättare bytena i serien.

Ansvarig för påkopplingen? Ja, Robban..
25/4-2025
gaspo

Inlägg av gaspo »

Usch idag blir det tyvärr förnedring. Frölunda kommer ha lekstuga.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

gaspo skrev:Usch idag blir det tyvärr förnedring. Frölunda kommer ha lekstuga.
:)
mb81

Inlägg av mb81 »

Holtz spelar imorgon! Fan vad kul det blir!

Men enligt hockeynews verkar Acke missa matchen.Hank har lite småskavanker men som den jätnman han är så spelar han. De nämner inget om Dicken. Så han borde spela.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

mb81 skrev:Holtz spelar imorgon! Fan vad kul det blir!

Men enligt hockeynews verkar Acke missa matchen.Hank har lite småskavanker men som den jätnman han är så spelar han. De nämner inget om Dicken. Så han borde spela.
Märkligt, om han nu utgick senast med känningar i knät?

Sitter Dick på 1 eller 2 årskontrakt?
Fullt frisk skulle han gjort så otroligt mycket större avtryck
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Lee Harvey Oswald skrev:

1. https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

crike skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Vore tjänstefel att inte förlänga Dicks kontrakt. Hans handleder är guld och när han är på spelhumör så kan han verkligen tippa över matcher till vår fördel.
DIF!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Allt handlar väl om vilken lön han vill ha och vad vi är villiga att ge, Han har ju 150k/mån hos oss och det är säkert närmare hälften av vad han hade i FBK förra säsongen. Sedan så tror jag inte han vill flytta från Stockholm igen då han lagt det äventyret bakom sig.

Vi får väl se vilka lag som spelar i SHL nästa säsong...
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mattias_87 skrev:Allt handlar väl om vilken lön han vill ha och vad vi är villiga att ge, Han har ju 150k/mån hos oss och det är säkert närmare hälften av vad han hade i FBK förra säsongen. Sedan så tror jag inte han vill flytta från Stockholm igen då han lagt det äventyret bakom sig.

Vi får väl se vilka lag som spelar i SHL nästa säsong...
Mmh...

Ett möjligt men äckligt scenario.
Gnägget går upp, lockar dit Dick ...och han sänker oss direkt i första derbyt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori

Inlägg av Praetori »

Daniel942 skrev:
crike skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Vore tjänstefel att inte förlänga Dicks kontrakt. Hans handleder är guld och när han är på spelhumör så kan han verkligen tippa över matcher till vår fördel.
Dick vill ju spela för oss och så länge han inte är trasig så tycker jag det vore tjänstefel att inte skriva ett 1+1 om nu Brodin kan vara på uttåg.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Praetori skrev:
Daniel942 skrev:
crike skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Dick vill ju spela för oss och så länge han inte är trasig så tycker jag det vore tjänstefel att inte skriva ett 1+1 om nu Brodin kan vara på uttåg.
Absolut, signa ett nytt kontrakt tack. Lär inte vara superdyr jämfört med hans kapacitet heller. Beror såklart på hur illa hans knäproblem är också.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Dick spelar med råttorna nästa säsong. Vågar satsa ganska mycket på det.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Vad besvikna folk kommer bli som tror att Holtz kommer åka åttor mot alla SHL-backar... Han kommer sitta som ett plåster i sarghörnen. Han är en jättetalang absolut, men det finns ytterst få 17-åriga spelare som klarar av SHL-spel ens hyfsat.

Dick ska det naturligtvis förlängas med om vi kan få honom för samma pris.
Skriv svar