Brynäs IF - Djurgårdens IF, 11/10 2007
Brynäs IF - Djurgårdens IF, 11/10 2007
En svår bortmatch mot Brynäs väntar i den dära Läkerol Asken.
Matchen mot Brynäs ser högintressant på förhand och väldigt viktig för fortsättningen, iallfall om man sneglar mot tabellen en aning. Där man möter nästjumbon som är en placering under Djurgården och även dem har en knackig form förnärvarande.
Jag hoppas att vi får se ett laddat Djurgården och att dem är motiverad att vinna denna match så vi kan få lite arbetsro samt dryga ut försprånget gentemot Brynäs i tabellen.
Jag hoppas att vi får se ett laddat Djurgården och att dem är motiverad att vinna denna match så vi kan få lite arbetsro samt dryga ut försprånget gentemot Brynäs i tabellen.
Jo man kan ju alltid hoppas på vinst i den här matchen. Men det gäller att Djurgården är riktigt taggade och visar hjärta, vilket man inte gjort i de två senaste matcherna. DIF har svårt för Brynäs på bortaplan men Brynäs har en formsvacka så förhoppningsvis kan detta gå Djurgår'ns väg.
För övrigt, kommer det några Djurgårdare till Gävle imorgon?
För övrigt, kommer det några Djurgårdare till Gävle imorgon?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
-
Jag för min del hoppas på ett betydligt offensivare Djurgården i denna borta match. Har sett några av tidigare bortamatcher och har väll inte varit allt för imponerad av vad DIF har presterat där.
Minns jag inte fel så sa Säcken före säsongen startade att vi skulle få se ett mera offensivt bortaspel i år. Det går inte bara att stå i mittzon och vänta på att motståndaren ska göra ett misstag.
Men det är mina personliga tankar...
Minns jag inte fel så sa Säcken före säsongen startade att vi skulle få se ett mera offensivt bortaspel i år. Det går inte bara att stå i mittzon och vänta på att motståndaren ska göra ett misstag.
Men det är mina personliga tankar...
Vi BORDE ha en bra chans i morgon faktiskt - förutsatt, som alla säger, att spelarna visar klart bättre inställning. För mig får Boorken helst fortsätta bänka Brendl också. BIF är under större press än oss, hemmaplan och i rakt fel ände av tabellen med 5 losade (eller vad det nu är) bakom sig. Hoppas vi kan visa upp ett aggressivt men smart bortaspel.
- DIF_Soldier
-