Djurgårdens IF - Timrå IK, 9/10 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Är det nån som vet vart man ska vända sig för att få kostnaden för entrébiljetten tillbaka? Är nämligen missnöjd med att jag inte fick den underhållning jag hade köpt.
Bild
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Nehep..synd Effter att han ljög för oss så hopades jag på det!!
+ känner också lite svek från honnom :cry:
Användarvisningsbild
Pilate

Inlägg av Pilate »

Detta var nog en av dem sämsta matcherna jag har sett på länge som Djurgården presterat. Iof såg jag bara sista perioden i sin helhet men det räckte för att se dessa brister och svagheter som jag kanske blundat för tidigare.
Det fanns ingen intensitet alls i skridskoåkningen, ingen glöd alls i ögona på spelarna utan det kändes som dem åkte runt på isen utan fantasi och spelglädje och en tempofattig, trist sista period.
Jag väntade och väntade för att någon spelare eller en kedja skulle ta tag i takt pinnen men det kände som alla spelare åkte på tomgång.
Nej, jag vill se mycket bättre inställning och se glöden brinna i era ögon, sen att ni framförallt höjer intensiten i skridskoåkningen för nästa match och till sist lite jädra anamma överhuvudtaget.
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av KRNI »

Vet inte om man vågar säga hur besviken man är.

För det första, varför spelar vi så j..la dåligt i powerplay? Det var riktigt pinsamt idag.

För det andra, varför är det ingen inne och krigar framför mål och varför får vi inte in fler puckar framför mål? Vi åker ju runt runt....runt runt...

Sist, men inte minst. Trycket, var är trycket i Globen? Tycker inte det handlar om att klacken är kass, de är de absolut inte. Det som behövs är ju att det är ett ständigt drag, det skapar man bla med hård och tuff musik när det blåses av, men något sådant drag finns inte längre, varför? Man hör ju inte ens vad som sägs i jumbons högtalare när det är tyst i Globen. För helvete, hoppas det inte är samma kassa drag i nästa hemmamatch!

Bara vad jag tycker, vad tycker ni om trycket?! Fanns det något?
/KRNI
rikkard

Inlägg av rikkard »

Det enda positiva med dagens match var att Hardy Nilsson satt bredvid Tommy (Bossen). Tänk ifall han kunde få ta över. Då lär vi i varje fall försöka att vinna.

Det var många spelare som förtjänar kicken efter dagens match. För många för att räkna upp. De som försöker och kämpar och ger är Hörnqvist (vaknade till liv i tredje), Axelsson, Ossi och Ölvestad. Larsson får också godkänt, om än knappt.

Sorgligt att se spelare som Johansson, Bäcker, Anger m.fl. som spelar helt utan självförtroende. Ingenting de gör blir bra, absolut ingenting.

Bara att hoppas på krafttag i de närmaste bortamatcherna. Det lär inte räcka till många poäng, men förhoppningsvis kan vi vakna till liv igen...
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Man ska inte glömma att Tirmå´s försvars spel va helt jävla otroligt bra idag! Men ser ju tyvärr ut som allmänhetens åkning när DIF kommer! Tyvärr är det nog ingen Hardy på G
Erik I

Inlägg av Erik I »

Får väl heller inte glömma att en del folk också var borta idag och att Linkan försvann. Kom också ihåg att vi förra veckan spelade 10-0 utan poäng av Linkan + Hörnqvist. Det sagt är inställningen idag generellt skrämmande, måste definitivt till bättring...
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Doyle »

Tröst i allt elendä, det kan FAN inte bli sämre,
GLOBEN och LÄRKING = FÖRLUST :evil:
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Rymden är ändlös......

Får samma svindlande nästan ogreppbara känsla efter att ha bevittnat detta DIF lag uppträda på Stockholms stora hockeyscen.

Efter pissmatchen mot Mora fick man ju en sån där befängd tanke att DIF kanske skulle komma tokladdade till denna match & ta en sorts snabb revansch liksom.
Men näääe, säckens nya giv:
-Vi kör bortaspelet hemma i några matcher, bara så det blir lite omväxling i serielunken.

Blir inte många timmars sömn efter detta.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Själv kom man in och såg från ungefär 6 minuter in på andra perioden och sedan fram till slutet och under denna tid skapade vi inte en målchans värd namnet. Det var rent ut sagt USELT! Timrå kunde med lätthet spela ut oss och stressa bort oss vilket märktes ideligen i vår zoon då lite press från Timrås forwards stämdigt ledde till tokiga uppspel. Tendens är tyvärr solklar; sätt våra backar unde press fallerar vårt spel totalt. Timrå klädde helt enkelt av oss fullständigt och spelade precis så som man skall spela mot oss. Är det någon som tror att något annat lag inte kommer köra samma taktik i fortsättning. Vi klarar av att vara rätt bra framåt om vi får lite tid och utrymme. DFår vi inte detta blir vi tandlösa för vi är inte kapabla att skapa detta utrymme på egen hand.

Sedan undrar man lite smått om Säcken har en regelbok som säger att man inte får plocka målisen förrän det återstår max 2 minuter av matchen. Vi har ett PP då det återstår ca 4 minuter och underläge med 0-2. Dessutom tekning offensivt; Varför i helvete plockar man inte målisen redan där och spelar 6-4? Vi måste nog ha in en mer vågad matchcoach annars kommer det inte hända något alls. I dagens match verkade det inte ens som att det toppades i PP.

Skador eller inte spelar faktiskt ingen roll; Man skall kunna begära att ett lag skall skapa mer chanser än vad som gjordes idag. Det kändes inte ens farligt när vi hade PP för tusan. Jag vill påstå att inställningen till denna match var ungefär lika dålig som i matchen mot Mora. Ingen spelare ikväll ligger ens i närheten av att få godkännt mer än Larsson som tar det han kan och skall ta.

Dessutom är det lite oroväckande att se hur tandlös Bengan är utan Bremberg. I dagens match kändes det mer som att han var sur och ville slåss än att faktiskt försöka uträtta något på isen. Det finns en viss risk att den killen kan vara på väg in i en ganska djup formsvacka och detta vore mycket olyckligt både för hon själv, men inte minst för föreningen i stort. Om man skallplock aut en spelare som man är mest besviken på i denna match är det nog Bengan. En spelare av hans kaliber måste prestera mycket mera även om man inte spelar med sina vanliga kompisar.

Den nya finnen ser tyvärr inte heller ut som den ledare jag hoppades att han skulle vara. Visst killen smäller på bra, men jag hade vissa förhoppningar om att detta var en spelare som även skulle kunna ta tag i pucken och styra spelet lite grand. Nu får man väl ge han lite fler chanser, men tyvärr så finns det en hel del som talar för att detta också är en spelare som vill spela med en "spelande back".

Tyvärr är det nog också så att de nya backarna, tänker här främst på Frylén och Printz, inte varit så bra som man borde kunna kräva av dem. Jag hade i alla fall förväntat mig betydligt mer rejält och tufft spel från Printz sida. Deen nya Finnen visade att det faktiskyt går att tackla och efter att ha sett honom känns det som att David har mycket att lära även där. Avslutningsvis är det för mig helt obegripligt att Frylén är en av de som får mest speltid i DIF. Det känns inte direkt tryggt då den mannen beträder isen om man säger så.

OM jag fattat det hela rätt har vi nu dessutom två raka svåra bortamatcher. Frågan är om vi lyckas göra mål i någon av dem; som det sett ut i de två senaste matcherna kommer vi inte att göra det i alla fall. Säcken har nu haft flera säsonger på sig utan att kunna presnetera en tydlig spelidé. Det måste finnas någon alternativ plan att sätta i rörelse när man hamnar unde rpress. Detta har vi inte haft på säsonger och jag finner det obegripuigt hur en elittränare kan lyckas komma undan utan en riktig gameplan.

Jag har själv varit försiktig i krav på tränares avgång, men jag börjar mer och mer tvivla på att Säcken är rätt man att leda DIF...
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

vi kan spela bra hockey och det vet vi. men varför gick linkan av ?
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Mans91 skrev:vi kan spela bra hockey och det vet vi. men varför gick linkan av ?
Han mådde väl inte bra efter magsjukan... kan ju ta på krafterna.
LiteOn

DIF-Timrå

Inlägg av LiteOn »

Först och främst enkommentar på publiksiffran 6 232 åskådare.
Första matchen på Globen och den 10: sista matchen innan den permanenta flytten till Hovet.
På 3 matcher på Hovet har man ett snitt på 5 104 åskådare (då har vi en seriepremiär, + en match mot Frölunda (Glenn))
Tillbaka på Globen så ökar antalet åskådare från snittet från Hovet med 1 128 åskådare ...

nog om detta.
Tycker att Djurgården spelar alldeles för naivt och lättläst.
Passningar som går fram i uppspelet är ofta på stillastående Forward som står och väntar på offensiv blå, stillastående.
det enda denna forward kan göra är att styra ned pucken i anfallszonen.
Tyvärr är det ingen som har fart eller ligger så pass nära att denna skall kunna sätta press på motståndarbacker på den styrning 1:a forward gjorde.

I anfallszonen tillåts Djurgården att vara runt sargerna, inne i slottet kommer de i stort sett aldrig och än mer sällan med kontroll på pucken.
Vad GÖR Printz på Timrås 0-2 mål? ett pojkspelsmisstag att gå med upprullande forward från hörnet och därigenom släppa ytan han ansvara framför mål.
Lite tankar om vissa spelare.
Edvin Frylén, vad är hans tänkta roll i laget egentligen?!?
inte snabb, inte teknisk, inget bra spelhuvud, skottet han har kommer aldrig på mål och långsam.

Printz, killen har stora problem när pucken och spelet är nära hans fötter, placering - och -taktiskt svag.

T. johansson, Rosar inte marknaden direkt, Ställer backkollegan i klistret då han ej görs sig spelabar då motståndaren forecheckar.

D. Axelsson bäste Djurgårdare en kväll som denna.

Niklas Falk, ja även ölvestad hängde med huvudet i slutt av 3:e perioden då det blivit en felpass från deras sida...
har du gjort en dålig prestation, åk och byt då!!! eller sätt fart igen.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Finns det ingen med hjärta i detta lag ?
Så här många uppgivna spelare har jag aldrig varit med om att se när Djurgården har spelat.

Tränar man över huvudtaget på PP ? Det syntes i alla fall inte igår. Man står ju helt still ocj försöker spela, det fungerar kanske mot sämre organiserade lag men inte mot Timrå.

Kul att se Dick Axelsson tillbaka på isen, synd bara att ingen annan var lika spelsugen som han var.
Annars var just hans kedja med Ottosson och Anger den piggaste hos hemmalaget (förstår inte varför man splittrade på den infrö 3:e).

Daniel Larsson i målet gjorde en ritkigt bra insats, mwen det hade ju varit trevligt om han hade fått någon hjälp av sina backar.

Thomas Johansson ser ut att ha glömt hur man spelar hockey och sätter gång på gång sin backpartner i trubbel då han tar för lång tid på sig att leverera sina passningar.

Laget behöver också träna på tekningar, vann vi överhuvudtaget en enda igår ?

6200 på Globen, vad säger man ? Inte direkt världsklass då säkerligen 2000 av dessa personer var där med friplåtar.

När skall Arenabolaget inse att man måste ha fler än 2 utångar öppna efter match ? Kan ju inte vara meningen att man som besökare skall behöva knalla runt halva arenan för att komma ut efter match.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

riktigt bedrövlig tillställning....bland de sämsta matcherna jag sett någonsin...
Skriv svar