SHL 18/19 : Malmö - Djurgårdens IF 22/1-2019
Re: SHL 18/19 : Malmö - Djurgårdens IF 22/1-2019
1-0 = Domarskandal.
2-1 = Garrisson går bort sig något, samtidigt som Malmö har ett brutalt flyt med studsen.
3-1 = Pettersson visar varför han borde vara sjundeback i Djurgården. Skandalöst dålig. spelförmåga.
Tredje perioden är bland det sämsta vi levererat under hela säsongen. Pinsamt dålig insats.
2-1 = Garrisson går bort sig något, samtidigt som Malmö har ett brutalt flyt med studsen.
3-1 = Pettersson visar varför han borde vara sjundeback i Djurgården. Skandalöst dålig. spelförmåga.
Tredje perioden är bland det sämsta vi levererat under hela säsongen. Pinsamt dålig insats.
Malmötränaren sade ju det redan för ngn dag sedan, att DIF alltid spelar likadant så det är lätt att spela mot oss. miftränaren-DIFtränaren 1-0
USELT! USELT! USELT!
Ett hån att ta TO när det är 7,5 sek kvar. borde tagits med 10 min kvar.
Brodin gör sin sämsta match i tröjan.
Hoppas att Toms skada inte blir långvarig. Han behövs i det här laget. ''
Ska vi värva så ska vi värva kvalitet. Och framför allt en spelare som har RÄTT inställning.
Ett hån att ta TO när det är 7,5 sek kvar. borde tagits med 10 min kvar.
Brodin gör sin sämsta match i tröjan.
Hoppas att Toms skada inte blir långvarig. Han behövs i det här laget. ''
Ska vi värva så ska vi värva kvalitet. Och framför allt en spelare som har RÄTT inställning.
Alla ogillar vi Luleå, men jag önskar vi hade ens hälften av deras inställning på isen.
De har inte det bästa spelarmaterialet och inga storstjärnor som vinner matcher på egen hand - men satan vad de kämpar i varenda match.
Våra spelare framstår som bortskämda divor i jämförelse.
De har inte det bästa spelarmaterialet och inga storstjärnor som vinner matcher på egen hand - men satan vad de kämpar i varenda match.
Våra spelare framstår som bortskämda divor i jämförelse.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fyfan vilken värdelös tredjeperiod. Förstår om det är svårt att koppla på med kiss cams och make some noise, men det här var ju bara patetiskt.
Senast redigerad av Skidlöparn den 2019-01-22 21:26:42, redigerad totalt 1 gånger.
-
Jag har mycket synpunkter på coachingen och beslut och ickebeslut.Momentumet skrev:Det är DITT fel att laget inte är påslaget Robert....och det är inte första gången den här säsongen
Men att lägga ansvaret på tränaren för att laget ska var påslaget köper jag inte.
Det är fullblodsproffs med 100 papp i månaden vi snackar om.
Att komma förberedd och ha rätt inställning är varje individs ansvar!
3-1 kan du även lägga på Marcus Davidssons konto. Hade han bara tagit avslut i anfallet så hade den där jävla kontringen aldrig blivit av. Sanslöst att inte ta skott i det läget han befann sig.Salas skrev:1-0 = Domarskandal.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kämpa. Ditt uppehåll kommer vara till Torsdag på sin höjd.Lee Harvey Oswald skrev:Brodins handleder....
Ser ut som att han håller i ett järnspett och försöker hugga loss en bergskedja, alltså....så jävla primitivt
Oavsett, Play in, Kvartsfinal, eftersmaken av denna säsong kommer vara lika god som magsyra.
Vi har potential i laget men får inte ut det mer än i någon enstaka match.
Det är ett jälva stort KUK-skämt att spelare som Bryggman får glida runt i slow motion och leka playmaker.
Jag kräks när ni spelar så här DIF.
Nu blir det ett hälsosamt uppehåll, blir helt klart mer förbannad av ickeprestationerna än glad av enstaka vinster, min ork tog just slut nu..
Spela fult
Det är fan underhållning i tråden ändå. Folk gnäller på Hank när den kedjan till skillnad från vår förstalina inte bara tar sig ur egen zon utan faktiskt lyckas bita fast den i anfallszon med viss konsekvens. Förstaformationen var rent destruktiva i försvarsspelet tex.
Vi hade absolut noll och ingenting under 50min och de 10min vi spelar bra så är det främst backarnas förtjänst medan forwards kladdar med puck och vänder i hörnen.
I försvaret så har Jensen minimalt med hjälp och det är i princip två backar som skall jaga puck medan forwards står och tittar på.
Taktisk seger av Malmö. De spelade precis på det sätt som de behövde för att stänga ner oss. Precis som Brynäs gjorde före Jul. Brodin åker mest runt och ser tjock ut och tar dumma utvisningar och övriga forwards lirar alibihockey eller försöker sticka på chans.
Det är typ Urbom och Norell som får godukänt. Kanske Hulta och Hank också.
Hade Malmö inte gått bort sig och vi inte haft Bemström hade vi tom gått mållösa.
Vi hade absolut noll och ingenting under 50min och de 10min vi spelar bra så är det främst backarnas förtjänst medan forwards kladdar med puck och vänder i hörnen.
I försvaret så har Jensen minimalt med hjälp och det är i princip två backar som skall jaga puck medan forwards står och tittar på.
Taktisk seger av Malmö. De spelade precis på det sätt som de behövde för att stänga ner oss. Precis som Brynäs gjorde före Jul. Brodin åker mest runt och ser tjock ut och tar dumma utvisningar och övriga forwards lirar alibihockey eller försöker sticka på chans.
Det är typ Urbom och Norell som får godukänt. Kanske Hulta och Hank också.
Hade Malmö inte gått bort sig och vi inte haft Bemström hade vi tom gått mållösa.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Haha brukar vara sådiftobbe89 skrev:Kämpa. Ditt uppehåll kommer vara till Torsdag på sin höjd.Lee Harvey Oswald skrev:Brodins handleder....
Ser ut som att han håller i ett järnspett och försöker hugga loss en bergskedja, alltså....så jävla primitivt
Oavsett, Play in, Kvartsfinal, eftersmaken av denna säsong kommer vara lika god som magsyra.
Vi har potential i laget men får inte ut det mer än i någon enstaka match.
Det är ett jälva stort KUK-skämt att spelare som Bryggman får glida runt i slow motion och leka playmaker.
Jag kräks när ni spelar så här DIF.
Nu blir det ett hälsosamt uppehåll, blir helt klart mer förbannad av ickeprestationerna än glad av enstaka vinster, min ork tog just slut nu..
Peter Andersson igår: "Mot Djurgården vet man alltid vad man kan förvänta sig. Det är en fördel mot Djurgården, att de är väldigt konsekventa i det man gör, vilket gör de lättlästa, ..."
Så jävla enkelt, Malmö.
Robbans usla coaching går mig på nerverna.
Så jävla enkelt, Malmö.
Robbans usla coaching går mig på nerverna.
Det är väldigt sällan somvi klarar att spela mot lag som löser vår press. Vi har inga motdrag. Lag som inte scoutat hur vi spelar (läs ex Brynäs) blir överkörda eller nermalda. De lag som gjort läxan kan oftast kamma hem segrar mot oss. För enkelt tycker jag. Vi verkar bli väldigt stressade när vi inte får spelet dit vi vill. 20 talet matcher kvar att lösa detta problem på.
Vi kunde nog lirkat upp Malmö med hjälp av backarna (det lyckades vi med ett par gånger) men våra forwards gör en katastrofmatch i bästa vattenskalle-stil offensivt och är loja bakåt. Vi saknar synken mellan backar och forwards utan det är verkligen rena backpar och forward-linor som spelar helt olika matcher när motståndet gör som Malmö.EspenK skrev:Det är väldigt sällan somvi klarar att spela mot lag som löser vår press. Vi har inga motdrag. Lag som inte scoutat hur vi spelar (läs ex Brynäs) blir överkörda eller nermalda. De lag som gjort läxan kan oftast kamma hem segrar mot oss. För enkelt tycker jag. Vi verkar bli väldigt stressade när vi inte får spelet dit vi vill. 20 talet matcher kvar att lösa detta problem på.
Jag skulle vilja ha centern som spelmotor i mitten av banan och längre ner defensivt när det kör ihop sig. Lite som en plan B mot solida defensiva gäng. Men det känns som att ambitionerna varit så höga i det offensiva systemet att man inte haft möjlighet att träna in alternativa taktiska jokrar att kasta in i kortleken och då ser det frustrerar ut.
Dick och Norell är de enda med spelsinne och ego nog att röra om i grytan men det blir oftast bara kaos ändå eftersom medspelarna tappar koncepten.
Jag tycker Robban skall släppa Jägarn och Davidssons fria vart andra eller tredje byte för att göra kaos och hitta krestiviteten igen. Samma sak med Dick. Låt honom styra sin lina emellanåt som plan B.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det är rätt fantastiskt att vi har en snubbe som jobbar heltid med spelsystem och utvecklingen kring det. Ändå så gör vi precis likadant om och och igen trots att det varit snack om att systemet är sönderläst redan förra säsongen.
Har nu sovit bort ilskan och om man ser på det nyktert så var vi något svagare i första perioden, i den andra perioden tycker jag vi tog över ganska rejält. Då var jag övertygad om att vi skulle kliva ut i tredje och köra över dem. Istället blev det en rejäl dipp, från första bytet. Oklart hur och varför det blir så, men det går inte att vara bra i varje period, varje match. Det finns ingen anledning att stressa upp sig. Vi är med i tabellen på ett bra sätt. Det är ungefär från och med nu det gäller att vara bra. Det skulle sitta fint att kliva om Luleå och ta förstaplatsen inför slutspelet.