Örebroarn skrev:Grewe anmäld till disciplinnämnden. Tog verkligen tacklingen i huvudet? Tyckte det såg ut som den tog i bröstet men att Bengtsson vart rädd och ryckte till med huvudet. Blir väl 10 matcher med tanke på att disciplinnämnden hatar DIF.
Jag ser det verkligen inte. Den träffar i bröstet först i min värld.
Oavsett så kommer Grewe bedömas stenhårt då det är Dif det handlar om.
Det blev tre matcher. Kolla när man ser tacklingen framifrån. Klart i huvudet.
Varför skulle disciplinnämnden medvetet bedöma oss hårdare?
Jag tror att jag själv med flera känner att vi dragit det korta strået i många situationer. Dickens avstängning, uteblivna åtgärder efter armbågar på Engqvist, Ostens sköna anmälningar mm.
Grewe får en match och 24 000 mindre än Johan Forsberg tex.
Men reglerna har blivit rätt mycket hårdare sen Forsbergs tackling just för att motverka sådana tacklingar.
Dicks avstängning tycker jag är horribel då jag tycker man ska få säga saker i affekt så länge man håller sig bort från sexistiska(Lex Sylvegård) och rasistiska saker. Annars så tycker jag inte vi har blivit hårdare dömda än andra lag.
Men givetvis känner sig man alltid hårdare dömda. Ser likadant ut på alla forum vilket lag det än är.
Tyvärr inget att snacka om. Lhcaren är låg, Grewe hoppar. Träffar bara i huvudet med axeln. Kändes som en tidsfråga innan någon tackling skulle bli tokig i hans fall. Där kom den till slut. Han ska fortsätta tackla, han kommer bli smartare med åren.
Manijock skrev:Tyvärr inget att snacka om. Lhcaren är låg, Grewe hoppar. Träffar bara i huvudet med axeln. Kändes som en tidsfråga innan någon tackling skulle bli tokig i hans fall. Där kom den till slut. Han ska fortsätta tackla, han kommer bli smartare med åren.
Håller med. Han åker på att han hoppar skulle jag tro. Ok för mig. Kanske en match för mycket men ok.
Håller också med i kritiken om inkonsekvens. Lindquist får två matcher för en klubba i klockspelet på Warg medans Höglanders (i Hultströms klockspel) som var värre helt klarar sig.
Brynäsbacken hånar domare/disciplinnämnd offentligt i mail - ingen åtgärd. Dick skriker i korridor - två matcher.
Hoppas Greven, som du säger, inte slutar tacklas nu bara.
mb81 skrev:
Det blev tre matcher. Kolla när man ser tacklingen framifrån. Klart i huvudet. Varför skulle disciplinnämnden medvetet bedöma oss hårdare?
Ja du.
Jag känner till en hel del personer som på allvar tror att det finns en konspiration mot DIF, att man kommit överens om att döma bort DIF..... så fort det finns läge, också även när det inte finns
Jag finner detta väldigt komiskt (...och för dessa personer säkert oerhört frustrerande, för det händer ju i varje match )
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81 skrev:
Det blev tre matcher. Kolla när man ser tacklingen framifrån. Klart i huvudet. Varför skulle disciplinnämnden medvetet bedöma oss hårdare?
Ja du.
Jag känner till en hel del personer som på allvar tror att det finns en konspiration mot DIF, att man kommit överens om att döma bort DIF..... så fort det finns läge, också även när det inte finns
Jag finner detta väldigt komiskt (...och för dessa personer säkert oerhört frustrerande, för det händer ju i varje match )
Tror inte heller på någon konspiration. Men jag är övertygad om att vi är den klubb väcker mest negativa känslor hos övriga supportrar. Många njuter av att det går dåligt för oss, betydligt fler än om det går dåligt för exempelvis Frölunda.
Men att det skulle räcka till att personer i bestämmande roller inte skulle kunna vara professionella?
Nja, det vore att ta i.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Om man tittar på statistiken förra säsongen så var vi det lag i serien som fick överlägset minst antal Powerplay trots att vi slutade 2:a och ledde spelet i de flesta matcher.
Det är inte direkt normalt, och sådant som göder konspirationsteorierna.
Vikas skrev:Om man tittar på statistiken förra säsongen så var vi det lag i serien som fick överlägset minst antal Powerplay trots att vi slutade 2:a och ledde spelet i de flesta matcher.
Vikas skrev:Om man tittar på statistiken förra säsongen så var vi det lag i serien som fick överlägset minst antal Powerplay trots att vi slutade 2:a och ledde spelet i de flesta matcher.
Tror det är likadant i år.
8:a i vilket lag får flest PP statistiken och 1:a i PP-effektivitet.
Tror det är likadant i år.
8:a i vilket lag får flest PP statistiken och 1:a i PP-effektivitet.
7:e mest speltid i pp.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81 skrev:
Ja du.
Tror inte heller på någon konspiration. Men jag är övertygad om att vi är den klubb väcker mest negativa känslor hos övriga supportrar. Många njuter av att det går dåligt för oss, betydligt fler än om det går dåligt för exempelvis Frölunda.
Men att det skulle räcka till att personer i bestämmande roller inte skulle kunna vara professionella?
Nja, det vore att ta i.
Jag undrar hur dessa personer hade resonerat om någon satte en identisk tackling på t ex Ante...
Tror verkligen inte man sätter in Norell som 7e back, alldeles för bra för det.
Vill vi behålla en naturlig balans mellan L/R bland backarna så bör han bilda backpar med Jeppe eller Linus. Jag hoppas verkligen inte att man får för sig att sätta Urbom som sjundeback..