SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Linköping 12/1-2019 (JK-dag)

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Linköping 12/1-2019 (JK-dag

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:DIF:s lägstanivå är genant låg.
DIF:s högstanivå, ja då är vi riktigt jävla bra.
Jag håller inte med om att vår lägstanivå i år är genant låg och det tycker jag är hela nyckeln till att säsongen sett ut som den gjort. Visst har det funnits individuella misstag som inte skrikit elithockey men sånt ser man till och från även i NHL.
Jag kan inte komma på en enda match i år utom Brynäs borta 17/11 där vi INTE varit med och tävlat. Vi har inte varit utskåpade eller överkörda i 60min på grund av låg lägstanivå en enda gång denna säsong. De gånger de gått emot är det motståndarna som faktiskt spelat riktigt bra i kombination med att vi inte fått det att stämma.

Missförstå mig rätt, vi har inte varit "bra" i 60min särskilt många matcher (om ens någon) men samtidigt har vi inte varit usla i 60min heller och överlag tycker jag lästanivån i år ändå är rätt hög (sett till 60min hockey). Borta senast mot Skellefte tex så var vi dåliga men inte så dåliga som vi varit tidigare år och trots att skellefteå spelade riktigt bra hockey så var vi med och tävlade och knep dessutom 3p med hjälp av Adam. Grabbarna kämpar och sliter överlag bra i de flesta matcher.

Vår högstanivå när allting stämmer är precis som du skriver riktigt jäkla hög och troligen den största anledningen till att laget tippats som guldkandidat av diverse medskribenter.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar