SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Linköping 12/1-2019 (JK-dag)
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Linköping 12/1-2019 (JK-dag
Dick kommer bli riktigt viktig i slutspelet. Kom ihåg det.
Avskaffa tre mot tre.
Jag tycker han ska visa klass redan nu men blir ju såklart överlycklig om han växer till sig och blir en demon i slutspeletMattias_87 skrev:Dick kommer bli riktigt viktig i slutspelet. Kom ihåg det.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Fast under matcherna innan avstängningen gjorde han ju just det - visade klass.Magnutz skrev:Jag tycker han ska visa klass redan nu men blir ju såklart överlycklig om han växer till sig och blir en demon i slutspeletMattias_87 skrev:Dick kommer bli riktigt viktig i slutspelet. Kom ihåg det.
Konstigt att vissa tycker att vi är bättre utan en topp fem lirare i shl än med honom, orkar inte argumentera...
Fast om killen lirar som en säck potatis och sätter formationspolarna i skiten gång efter annan så är han väl ingen topp-fem-spelare? Då är han en spelare som besitter "topp-fem"-kvalitéer och som inte presterar på sin nivå. En sån är, som jag ser det, inte särskilt värdefull. Presterar han, varsågod att spela. Men ska det alibispelas och tjafsas så är det inte riktigt min typ av spelare.#10 skrev:Konstigt att vissa tycker att vi är bättre utan en topp fem lirare i shl än med honom, orkar inte argumentera...
Du får jättegärna tycka Dicken är top fucking notch.
Ska han vara en ledande spelare i laget, tillsammans med Josefson, så anser jag att han ska leda på samtliga plan. Inte åka omkring och tjafsa till sig 2or eller halvåka när han dräller bort pucken och byta när det inte är roligt längre.#87 skrev:Fast under matcherna innan avstängningen gjorde han ju just det - visade klass.Magnutz skrev:Jag tycker han ska visa klass redan nu men blir ju såklart överlycklig om han växer till sig och blir en demon i slutspeletMattias_87 skrev:Dick kommer bli riktigt viktig i slutspelet. Kom ihåg det.
Återigen, om Dick kriga och bidra 100% så är han välkommen att sprida glädje och lycka i vår förening.
Mycket snack om Dick och gnäll om gnaget osv. Han gick till oss för en skitlön (tom kolsäckarna hade kunnat matcha det).
Det är ungefär samma tugg som kring Linkan. Dick har inte presterat men det var han den förste som pekade ut själv. Sista två har han varit formidabel och kommer bara bli bättre.
Det är ungefär samma tugg som kring Linkan. Dick har inte presterat men det var han den förste som pekade ut själv. Sista två har han varit formidabel och kommer bara bli bättre.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Dick. ÄR antagligen förutom JJ Absolut viktigast i lagetMagnutz skrev:Fast om killen lirar som en säck potatis och sätter formationspolarna i skiten gång efter annan så är han väl ingen topp-fem-spelare? Då är han en spelare som besitter "topp-fem"-kvalitéer och som inte presterar på sin nivå. En sån är, som jag ser det, inte särskilt värdefull. Presterar han, varsågod att spela. Men ska det alibispelas och tjafsas så är det inte riktigt min typ av spelare.#10 skrev:Konstigt att vissa tycker att vi är bättre utan en topp fem lirare i shl än med honom, orkar inte argumentera...
Du får jättegärna tycka Dicken är top fucking notch.
Och ingen kan säga något annat och förstå sej på Hocky
Vi behöver en till målgörare nu när Posler är borta så vi slipper en ombytt Hank på oslipade skridskor med en bandyklubba !
Senast redigerad av BIX den 2019-01-13 10:02:23, redigerad totalt 1 gånger.
Tycker även du har fel där !!Magnutz skrev:Ska han vara en ledande spelare i laget, tillsammans med Josefson, så anser jag att han ska leda på samtliga plan. Inte åka omkring och tjafsa till sig 2or eller halvåka när han dräller bort pucken och byta när det inte är roligt längre.#87 skrev:Fast under matcherna innan avstängningen gjorde han ju just det - visade klass.Magnutz skrev:Jag tycker han ska visa klass redan nu men blir ju såklart överlycklig om han växer till sig och blir en demon i slutspeletMattias_87 skrev:Dick kommer bli riktigt viktig i slutspelet. Kom ihåg det.
Återigen, om Dick kriga och bidra 100% så är han välkommen att sprida glädje och lycka i vår förening.
Dick visar vägen även med känslor
+1Praetori skrev:Mycket snack om Dick och gnäll om gnaget osv. Han gick till oss för en skitlön (tom kolsäckarna hade kunnat matcha det).
Jag tycker vi spelade riktigt bra stundtals. Framförallt gillar jag att vi smällde på en del.
Är det fler än jag som känner att vi tappat mycket av det fysiska spelet sen Ahlén försvann? Det känns som att alla andra lag är elaka och fula och vi är lillkillen som blir av med kulorna på rasten i många fall.
Är det fler än jag som känner att vi tappat mycket av det fysiska spelet sen Ahlén försvann? Det känns som att alla andra lag är elaka och fula och vi är lillkillen som blir av med kulorna på rasten i många fall.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vår nuvarande trupp är ett gäng finlirare helt klart. Andra lag som t.ex FBK grisar och fular sig och ibland är det effektivt. I ett slutspel är det nästan ett måste.Borje_B skrev:Är det fler än jag som känner att vi tappat mycket av det fysiska spelet sen Ahlén försvann? Det känns som att alla andra lag är elaka och fula och vi är lillkillen som blir av med kulorna på rasten i många fall.
Avskaffa tre mot tre.
- Lee Harvey Oswald
DIF:s lägstanivå är genant låg.
DIF:s högstanivå, ja då är vi riktigt jävla bra.
Började nästan misströsta om vi skulle göra några fler bra matcher 18/19.
Tycker dessa 60 min är klar bäst denna säsong, vi tappar lite i 3:e, men LHC går ju på chans då och får lite energi med målen.
En gedigen laginsats, många som var bra.
Vi har rätt energi från start, sjukt bra PP och en grym Adam längst bak.
Också roligt att våra utgångar ur egen zon var så direkta och självklara och att kladdet i sidled endast uppstod vid 4-5 tillfällen under 60 min.
Extra kul med 3p eftersom LHC faktisk är väldigt giftiga och är i bra form.
Det värmer lite extra när Brodin efter allt slit , får utdelning både poäng och spelmässigt.
Jägarn är tillbaka, såg ut som att han har funderat klart nu över petningen i NHL-äventyret.
Han var väldigt bra idag
Spännande att se om vi kan upprepa detta
DIF:s högstanivå, ja då är vi riktigt jävla bra.
Började nästan misströsta om vi skulle göra några fler bra matcher 18/19.
Tycker dessa 60 min är klar bäst denna säsong, vi tappar lite i 3:e, men LHC går ju på chans då och får lite energi med målen.
En gedigen laginsats, många som var bra.
Vi har rätt energi från start, sjukt bra PP och en grym Adam längst bak.
Också roligt att våra utgångar ur egen zon var så direkta och självklara och att kladdet i sidled endast uppstod vid 4-5 tillfällen under 60 min.
Extra kul med 3p eftersom LHC faktisk är väldigt giftiga och är i bra form.
Det värmer lite extra när Brodin efter allt slit , får utdelning både poäng och spelmässigt.
Jägarn är tillbaka, såg ut som att han har funderat klart nu över petningen i NHL-äventyret.
Han var väldigt bra idag
Spännande att se om vi kan upprepa detta
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Lee Harvey Oswald
Magnutz skrev:Orkar inte hålla på och kopiera in svar osv.. men vi får ju tycka som vi vill. Jag tycker att jag ser ett bättre DIF Hockey utan Dick. Det är mer harmoni och mer glädje - känns det som.
Jag ogillar spelare som lirar 50% av spelet och som snackar till sig 2or (och som dessutom är uttalade ajk:are). Jag håller fast vid min åsikt: DIF Hockey 2018/2019 är ett bättre lag utan Dick. Om han inte börjar åka 100% i alla riktningar och bidrar till helheten förstås.
Om alla andra kan va hela och bra så har vi väl råd med en Dick i laget men när det ska kavlas upp tröjärmar och krigas, då ser jag hellre Grewe på isen än Dick.
Äh, trams.
Magnus, du har oerhört svårt för Dick som person, men blanda inte ihop det med hur DIF fungerar med en frisk Dick i laget.
I PP och i heta slutspelsmatcher i avgörande lägen är han otroligt nyttig.
Om din teori stämmer är ju DIF det klart klenaste laget Psykiskt i hela SHL, om hela laget underpresterar grovt för att Dick är Dick (eftersom alla andra lag han varit i kunnat hantera det, ja, utom förra gången i DIF då, så du kanske har en poäng

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Stora problemet med Dick är att han lider av sin skada. Märks tydligt att han dels hämmas i spelet, men även att hans vinnarskalle hatar att inte kunna vara på topp. Kanske är det denna frustration som vi som supportrar kan tycka rätt olika om.
Jag hoppas verkligen hans skada läker. Senaste matcherna har Dick ändå bjudit på hockeygodis. En frisk Dick kommer lyfta oss till ytterligare en nivå.
Josefsson, Lilja och Brodin var bra igår. Men både Lilja och Josef ser ut att inte vara i samma toppform fysiskt som de var tidigt i höst. Bettet i Liljas skridskoåkning saknas liksom Josefssons närkampsspel. Innan skadan var det ju nästan omöjligt att ta av karln pucken.
Får vi nu vara skadefria och träna på kommer vi garanterat bli svårslagna framöver.
Jag hoppas verkligen hans skada läker. Senaste matcherna har Dick ändå bjudit på hockeygodis. En frisk Dick kommer lyfta oss till ytterligare en nivå.
Josefsson, Lilja och Brodin var bra igår. Men både Lilja och Josef ser ut att inte vara i samma toppform fysiskt som de var tidigt i höst. Bettet i Liljas skridskoåkning saknas liksom Josefssons närkampsspel. Innan skadan var det ju nästan omöjligt att ta av karln pucken.
Får vi nu vara skadefria och träna på kommer vi garanterat bli svårslagna framöver.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm